| [2.0 GDI] prosze o pomoc- zmiana silnika z 2.0 gdi na 1.8 mp | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | nataliacn   Nowy Forumowicz
 nataliacn
 
 Auto: mitsubishi pajero pinin
 Kraj/Country: Polska
 Dołączyła: 28 Maj 2014
 Posty: 1
 Skąd: cieszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-05-2014, 16:26   [2.0 GDI] prosze o pomoc- zmiana silnika z 2.0 gdi na 1.8 mp |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Kupiłam niedawno Pnininka z silnikiem 2.0 GDI z zamysłem włożenia do niego gazu. Po kilku wizytach u mechaników okazało się iż jest to nie możliwe więc wpadłam na pomysł żeby zmienić silnik 2.0 GDI na 1,8 MPI i pytanie moje jest takie czy pozostałe części będą pasowały pod ten silnik? Proszę o pomoc bo nigdie nie mogłam znaleść nic na ten temat.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mstrucz   Forumowicz
 
  
 Auto: Pinin 1,8 MPI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 16 Lip 2010
 Posty: 272
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-05-2014, 06:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest to jak najbardziej do zrobienia. Poza Europą Mitsubishi oferowało głównie Pinina (aka iO, TR4) z silnikami MPI właśnie, lub dwuwałkowymi silnikami 2,0 (też MPI) znanymi choćby z Lancera. Myślę, że konieczna może być wymiana komputera sterującego, ale to już jakiś spec od swap`ów musi się wypowiedzieć. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-05-2014, 07:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pewno komputera wraz z cała wiązka silnika i być może także skrzyni wraz z kompletem sprzęgła. Do takiego swapu najlepiej kupić jakiegoś rozbitka bądź anglika. Przeważnie jednak najkorzystniej wychodzi zmiana samochodu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mstrucz   Forumowicz
 
  
 Auto: Pinin 1,8 MPI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 16 Lip 2010
 Posty: 272
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2014, 10:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skrzynia, obudowa sprzęgła i samo sprzęgło są identyczne. Mocowania silnika też. W Australii np. w ogóle nie było silników GDI, za to był 1,6 MPI w krótkiej wersji.
 Australia
 A w oficjalnej notce Mitsubishi o Pininie jest mowa tylko o GDI
 Oficjalna strona
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2014, 13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawe czym było podyktowane takie uszczęśliwienie na siłę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotrek4   Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Paź 2012
 Posty: 216
 Skąd: Olesno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-07-2014, 14:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żeby nie zaśmiecać forum to tu napiszę. Skoro silniki i skrzynkę są kompatybilne , to prawdopodobnie da się do MPI włożyć automat z reduktorem. Czy przy takiej opcji oprócz skrzyni i jej sterownika trzeba coś jeszcze kupować?? A może sterowniki silników się różnią i też należy wymienić?? Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa, dlaczego na allegro skrzynie do MPI są co najmniej 2x droższe niż do GDI?? 
 Od razu uprzedzam że u mnie nie wchodzi opcja sprzedaży i kupna innego z automatem. Dobre auto ciężko sprzedać za dobrą cenę a potem jeszcze trudniej kupić coś równie dobrego, dlatego wole zainwestować w moje auto. A jest to konieczne ze względu na problemy z biodrem.
 |  
				| _________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
 2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
 2001 Rover 45 lpg 2015 -
 2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
 1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | cezare   Forumowicz
 
 Auto: B5FL 162KM 400nm
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 20 Gru 2013
 Posty: 224
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-07-2014, 08:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | jakbyCi ten 2.0GDI wadził - to może odkupię... właśnie mam 1,8GDI .. ale musze go wymienić ( ciągłe problemy ) - daj znać cena / przebieg |  
				| _________________ NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |