Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjęcie silnika z VR-4.
Autor Wiadomość
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 07-03-2014, 19:55   Wyjęcie silnika z VR-4.

Czy silnik od VR-ki wyjdzie w całości ze skrzynią i przednim transfer box-em z komory po rozpięciu wydechu,przedniego wału.Pytam bo muszę go wyjąć,zdemontować magiel i spasować przednią ścianę.Zdemontowałem też podporę silnika(lizak) ale z tego co widzę to przedłużenie przedniego dyfra wchodzi jakieś 20 cm pod sanki.
Da radę to wyjąć w całości czy trzeba jeszcze coś odkręcić?
Chodzi mi o ten element.
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2014, 20:56   

Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem) ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 07-03-2014, 20:59   

robertdg napisał/a:
Jak zrzucisz pod auto to wyjdzie (w sensie dołem) ;-)

Tak, tylko silnik ma iść górą bo auto stoi na podwórku przed domem i ma rozłączony przedni napęd.Stoi na podpórkach.

[ Dodano: 07-03-2014, 21:06 ]
robertdg, Trzeba będzie zrzucić wózek?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-03-2014, 21:06   

Opuśc silnik, podnieś auto :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 07-03-2014, 21:14   

robertdg napisał/a:
Opuśc silnik, podnieś auto :P

Ciekawa koncepcja tylko musiałbym go dość wysoko podnieść.Auto stoi trochę pod górkę
co chyba ułatwia sprawę.Może zdjąć tylne koła i podstawić co pod tylny napęd?
Chyba,że podniesienie przodu wyżej coś da?Obawiam się,że auto może oprzeć się o tylny zderzak?

[ Dodano: 09-03-2014, 09:37 ]
robertdg, Zdemontuję resztę zawieszenia i magiel potem wózek w dół.Wtedy wyjdzie górą?
_________________

 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 09-03-2014, 17:34   

Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie.
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 09-03-2014, 18:10   

adaxo napisał/a:
Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie.

A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-03-2014, 23:47   

piotrkor1 napisał/a:
adaxo napisał/a:
Jesli chcesz wyjac silnik ze skrzynka i dyfrem to tylko dolem wyjdzie.

A jak rozłączę trasfera to powinie wyjdzie górą tylko trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?

Wyjdzie górą, pod kątem.
Olej i tak lepiej upuścić dla świętego spokoju.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-03-2014, 08:07   

Olej silnikowy, w skrzyni, płyn chłodniczy, układ paliwowy: najlepiej opróżnić dla bezpieczeństwa i spokoju wykonywanej pracy.
Jezeli zdecydujesz się na demontaż silnika dołem to sanek nie trzeba demontować, jezeli będziesz rozpoławiał na aucie to sanki tez raczej nie będa kolidować, jeżeli masz zamiar demontować sanki to mozesz je zdemontowac przed demontażem napędu.
Chcąc demontować całośc spodem przez podnboszenie auta musiałbyś mieć dobre zabezpieczenie na karoserię (aby stabilnie była podparta) i pewność, że tył się nie oprze o ziemie stanowiąc barierę 3cm dla wysunięcia silnika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 10-03-2014, 22:52   

ja za każdym razem wyjmuję od dołu silnik z vr4, łatwo przyjemnie i bez dodatkowych nerwów. Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie. Odpinasz wał, poduchy, zwrotnice, półosie i silnik idzie w doł. Oleje to chyba i tak będziesz wymieniał? Przy tej robocie koszty znikome a spokój na jakiś czas zapewniony :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-03-2014, 09:41   

Wyjdzie i wejdzie górą - sprawdzone osobiście, ale nie polecam tej metody - łatwiej dołem
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-03-2014, 10:50   

Sedan ma tylny zwis ok 14stopni i przód można podnieść o ok 63,5cm w górę żeby tył nie zahaczył ;)

_________________


 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-03-2014, 15:46   

tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 12-03-2014, 20:08   

Oleje ze skrzyni i silnika oraz transfer box-a spuszczone.Podnośnik też mam na podwórku.
Jutro się okaże góra czy dół.

[ Dodano: 12-03-2014, 20:22 ]
danino88 napisał/a:
Trzeba tylko dobrze podnieść auto i po kłopocie.

Czyli jak?
_________________

 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-03-2014, 20:35   

robertdg napisał/a:
tresorex, liczysz po oponach, a jakbyś policzył po zderzaku i wziąl poprawkę na to, że silnik musi się wysmyknąc pod bleką od chłodnic, dodatkowo uwzględnił fakt, że przy podniesieniu przodu tył tez lekko się uniesie, zostaje jeszcze kwestia wysokości zawioeszenia która tak naprawdę jest decydującym aspektem


Chciałem tylko pokazać że można podnieść auto na całkiem sporą wysokość aby nie haczyło tyłem 8)
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.