Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:59 |
[I 2.0] kod błędu |
Autor |
Wiadomość |
m@rcin
Mitsumaniak
Auto: outlander 2,0 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 102 Skąd: sulechów
|
Wysłany: 27-02-2013, 20:38 [I 2.0] kod błędu
|
|
|
Po wymianie sondy pierwszej i teraz drugiej diagnostycznej. Również wymiana katalizatora( używki). zapaliła się kontrolka check. Po stwierdzeniu pokazało kod błedu P0420. MA ktoś jakiś pomysl? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-03-2013, 01:10
|
|
|
Jeżeli jest to błąd 42 czyli katalizator , a jeździmy na gazie to nie należy się absolutnie niczym przejmować , a tym bardziej czegokolwiek wymieniać.Ja ten błąd z założenia olewam , a jeżeli mnie za długo się świeci CE to kasuję go z poziomu nawigacji Garmina (podpięty EcoRoute)po prostu spaliny z gazu są zbyt czyste i druga sonda lambda głupieje.Z tego co zauważyłem występuje ten błąd najczęściej przy zamontowanej instalacji Stag
Pozdrav |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-03-2013, 01:49
|
|
|
BUBU napisał/a: | Jeżeli jest to błąd 42 czyli katalizator , a jeździmy na gazie to nie należy się absolutnie niczym przejmować , a tym bardziej czegokolwiek wymieniać.Ja ten błąd z założenia olewam , a jeżeli mnie za długo się świeci CE to kasuję | I tak i nie, pojawienie się błędu przełącza ECU w tryb awaryjny co oznacza gorsze osiągi i bezpieczniejszy dla silnika tryb sterowania. Po skasowaniu błędu, ulegają też skasowaniu parametry adaptacyjne ECU, zatem przez jakiś czas silnik może być nieco mułowaty, lub nierówno pracować. Każdy z tych stanów oznacza że silnik nie pracuje normalnie. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-03-2013, 02:11
|
|
|
elektryk napisał/a: | I tak i nie, pojawienie się błędu przełącza ECU w tryb awaryjny co oznacza gorsze osiągi i bezpieczniejszy dla silnika tryb sterowania. Po skasowaniu błędu, ulegają też skasowaniu parametry adaptacyjne ECU, zatem przez jakiś czas silnik może być nieco mułowaty, lub nierówno pracować. Każdy z tych stanów oznacza że silnik nie pracuje normalnie. |
Absolutnie nic z takich rzeczy nie występuje, sprawdzone i przetestowane.
pozdrav
PS Elektryk gdybym organoleptycznie nie sprawdził , to bym info nie podawał
I pewnie emulator drugiej sondy załatwiłby sprawę na amen , muszę ten temat rozeznać . |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 08-03-2013, 02:55
|
|
|
BUBU napisał/a: | Absolutnie nic z takich rzeczy nie występuje, sprawdzone i przetestowane.. | Ja mówię o moich spostrzeżeniach. U mnie wraz z pojawieniem się P0420 spalanie rośnie, myślę że około 1 litra. A po resecie błędów czy to przez OBD czy akumulatorem przez kilka km silnik wydaje się wyraźniej mułowaty. |
|
|
|
 |
m@rcin
Mitsumaniak
Auto: outlander 2,0 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 102 Skąd: sulechów
|
Wysłany: 08-03-2013, 18:42
|
|
|
u mnie po skasowaniu obroty szalały powyżej 2tys po odpaleniu przez okolo 2min i był strasznie mułowaty, ale po kilku dniach wraca do normy.(spalanie też mi jakoś wzrosło):( |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-03-2013, 09:32
|
|
|
BUBU napisał/a: | a jeździmy na gazie to nie należy się absolutnie niczym przejmować |
Należy się przejmować ponieważ to oznacza złe zestrojenie instalacji. Spaliny z gazu czasami są czystsze ale odczyt z sondy lambda ma być taki sam czyli mieszanka ma nie być ani za uboga ani za bogata...
A błąd pewnie będzie występował przy każdej dłużej jeździe powyżej 80km/h bo wtedy dochodzi do testu katalizatora i sond lambda...
Najlepiej jechać do kogoś kto wystroi instalacje pod obciążeniem...
Oczywiście można olać problem, wyciągnąć żarówkę z zegarów, odciąć kabel albo zamontować emulator do sondy ale jest to jedynie druciarstwo, a EGT pewnie poza normą pomału niszczy silnik. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-03-2013, 03:34
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Należy się przejmować ponieważ to oznacza złe zestrojenie instalacji. Spaliny z gazu czasami są czystsze ale odczyt z sondy lambda ma być taki sam czyli mieszanka ma nie być ani za uboga ani za bogata... |
Akurat instalacja idealnie zestrojona pod obciążeniem
krzychu napisał/a: |
A błąd pewnie będzie występował przy każdej dłużej jeździe powyżej 80km/h bo wtedy dochodzi do testu katalizatora i sond lambda... |
Najczęściej w mieście krzychu napisał/a: |
Oczywiście można olać problem, wyciągnąć żarówkę z zegarów, odciąć kabel albo zamontować emulator do sondy ale jest to jedynie druciarstwo, a EGT pewnie poza normą pomału niszczy silnik. |
Krzychu za dużo postów czytasz i wiedza się miesza
Po pierwsze problemem jest sama instalacja Stag która trochę się "gryzie" z 4G63 więc coś z tym trzeba zrobić.
Po drugie nie mam zamiaru wydawać pieniędzy na zamienniki , i po wymianie mieć taki sam efekt jak przed.
Po trzecie przy idealnie zestrojonej i regularnie serwisowanej instalacji, emulator nie powinien mieć żadnego wpływu na pogorszenie parametrów spalania.
Szczególnie że podstawowe parametry silnika monitoruję na bieżąco http://www.youtube.com/watch?v=xrxV6qF7F9o
Pozdrav |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 11-03-2013, 12:02
|
|
|
BUBU napisał/a: | Akurat instalacja idealnie zestrojona pod obciążeniem | A ja nie mam gazu wogóle i dokładnie ten sam problem. Kolega m@rcin nie napisał nawet czy problem jest po założeniu gazu czy nie.
BUBU napisał/a: | Po pierwsze problemem jest sama instalacja Stag która trochę się "gryzie" z 4G63 więc coś z tym trzeba zrobić. | To skąd problem się bierze w silnikach które nigdy nie widziały gazu i cały czas jeżdżą na benzynie? Problem dotyczy 4G63 i tak samo występuje w outlanderach jak i lancerach. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-03-2013, 13:51
|
|
|
elektryk napisał/a: | To skąd problem się bierze w silnikach które nigdy nie widziały gazu i cały czas jeżdżą na benzynie? Problem dotyczy 4G63 i tak samo występuje w outlanderach jak i lancerach. |
Z mojego podwórka znam tylko jeden taki przypadek , co ciekawe problem stwarzała sonda przed katalizatorem (działała,lecz podawała inne napięcie niż powinna i właśnie komp wywalał błąd katalizatora , a nie sondy)
Pozdrav |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-03-2013, 14:00
|
|
|
BUBU napisał/a: |
Po pierwsze problemem jest sama instalacja Stag która trochę się "gryzie" z 4G63 |
Ale to ja dużo czytam. W jednym masz racje problemem są instalacje gazowe.
BUBU napisał/a: | Akurat instalacja idealnie zestrojona pod obciążeniem |
Używanie słowa idealnie w przypadku dawkowania gazu jest z góry niepoprawne. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 11-03-2013, 14:02
|
|
|
BUBU napisał/a: | Z mojego podwórka znam tylko jeden taki przypadek , co ciekawe problem stwarzała sonda przed katalizatorem (działała,lecz podawała inne napięcie niż powinna i właśnie komp wywalał błąd katalizatora , a nie sondy) | Sory, ale ja nie rozumiem w takim razie do czego pijesz. Z kontekstu wnioskuję że napisałeś piętro wyżej że winna jest instalacja Stag, to w końcu nie jest winna czy winna? |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-03-2013, 15:01
|
|
|
U mnie instalacja , a u znajomego 1 sonda winna była .
Pozdrav |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 11-03-2013, 15:13
|
|
|
BUBU napisał/a: | U mnie instalacja , a u znajomego 1 sonda winna była . | Czyli jednak dopuszczasz możliwość że ten błąd może się pojawić bez winy instalacji gazowej i wtedy jego obecność sugeruje jakąś usterkę? |
|
|
|
 |
|