Problem z obrotami i mocą, mechanicy rozkładają ręce!!! |
Autor |
Wiadomość |
mrc44
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,3 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: wołów
|
Wysłany: 10-03-2014, 11:46 Problem z obrotami i mocą, mechanicy rozkładają ręce!!!
|
|
|
Witam
Problem z moim Coltem polega na tym:
Kiedy przyszedł mróz wsiadłem do mojego Colta odpaliłem a gdy dodałem gazu zaczął mulić i nie wchodził na wyższe obroty (choć dzień wcześniej wszystko było ok) po kilku odpaleniach przestał całkowicie odpalać, znajomy wymienił świece i kable ale dalej nic więc wzieliśmy go na hol po kilkunastu metrach załapał ale jakby przestał chodzić na wszystkie gary. Po gazowaliśmy trochę i zaczął normalniej pracować choć na słuch silnikowi lekko brakowało mocy.Na drugi dzień chciałem sobie pojeździć i zrobiłem nim ok 50km ale nie mógł mi się rozbujać powyżej 100km/h później zaczął już jeździć bardzo wolno na lekkim pół gazie wyciągał mi ok 40-50km/h a zdarzało się nawet że dodawałem gazu i w ogóle nie reagował także musiałem podczas jazdy zgasić i odpalić żeby coś pociągnął dalej.
Myśleliśmy że to pompa paliwowa więc została wymieniona na nową ale problem dalej się powtarzał, drugi mechanik posprawdzał kable, świece, wtryski, ciśnienie w układzie paliwowym, kopułkę, rozrusznik, wszystko ok więc problem na dziś wygląda tak odpala mi od strzała ale jak dodaje gazu to silnik zaczyna mulić i nie idzie go rozruszać do odcięcia zapłonu poza tym nie ma mocy żeby jechał jeszcze nie sprawdzałem sterownika komputera jestem w trakcie zamawiania ale tak to nikt nie jest w stanie zlokalizować przyczyny awarii więc proszę o pomoc i jakieś sensowne sugestie z góry dzięki... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-03-2014, 16:45
|
|
|
Synchronizacja rozrządu, kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzony |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mrc44
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,3 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: wołów
|
Wysłany: 10-03-2014, 17:00
|
|
|
Tak nawet drugi aparat zapłonowy był zakładany i nic... |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-03-2014, 18:57
|
|
|
A w jaki sposób był sprawdzany kąt wyprzedzenia zapłonu? Złącze było zmasowane? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mrc44
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,3 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: wołów
|
Wysłany: 10-03-2014, 19:51
|
|
|
Oczywiście, złącze było blokowane to chyba podstawy w ustawianiu zapłonu, ja podejrzewam elektryke ale się za bardzo na tym nie znam z tego co wiem, podstawowe rzeczy w tego typu sprawach były sprawdzane bo mechanik jest dość łebski więc nie chodzi o coś oczywistego, poza tym zajmowało się tym dwóch mechaników jeden po drugim. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-03-2014, 09:58
|
|
|
błędy ECU sprawdzone? od tego powinniście zacząć. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2014, 18:24
|
|
|
Moje typy:
- przytkany/padający katalizator,
- chrzczone paliwo,
- sonda lambda. |
|
|
|
 |
figi
Forumowicz
Auto: Colt CC4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 42 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 13-03-2014, 09:34
|
|
|
nie zwroclem uwagi ze to 1.3 |
Ostatnio zmieniony przez figi 13-03-2014, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2014, 11:40
|
|
|
figi napisał/a: | Sprawdz przeplywomierz - poprostu odłącz wtyczke i przy odpalaniu zeby nie zgasl trzeba bedzie troche przegazowac. Bedzie chodzil odrobine nierówno ale jezeli zacznie wchodzic na obroty tak jak trzeba to masz winowajce. | W 1,3 chyba nie ma przepływomierza... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2014, 13:12
|
|
|
najbardziej prawdopodobny jest aparat zapłonowy czy też fajkocewki - w zależności co ma ten egzemplarz |
|
|
|
 |
mrc44
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,3 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: wołów
|
Wysłany: 14-03-2014, 06:53
|
|
|
Aparat zapłonowy odpada bo były 2 sprawdzane, sonda lambda raczej nie bo by gasł a odpala ładnie i bez gazu na jałowym chodzi równo-nie wiadomo, czekam na analize komputera.
[ Dodano: 14-03-2014, 07:00 ]
Błedów ECU nie miał ale słyszałem ze bywają problemy ze sterownikami w tych starszych modelach oporniki wysychają czy tranzystory, bzdury pewnie teraz piszę ale cos tam było. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-03-2014, 07:15
|
|
|
mrc44 napisał/a: | w tych starszych modelach oporniki wysychają czy tranzystory |
Chyba bardziej kondensatory puchną . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mrc44
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,3 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: wołów
|
Wysłany: 15-03-2014, 01:24
|
|
|
Nie wiem czy cos puchnie bo sprawdzalem wizualnie komputer i wszystko wyglada ok... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Estera
Nowy Forumowicz
Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 03 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 19-03-2014, 20:00
|
|
|
Witam
czy problem został rozwiązany? mam trochę podobny problem z moim coltem i mechanicy rozkładają ręce |
|
|
|
 |
mrc44
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1,3 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 22 Skąd: wołów
|
Wysłany: 19-03-2014, 23:15
|
|
|
Właśnie dziś sprawa się ruszyła, zadzwonił do mnie mechanik i ppowiedział że wymienił komputer a w zasadzie ktośtam mu zrobił ten który był w moim aucie, coś (wylutował i wlutował działające chyba czesci ECU( nie wiem dokładnie, jutro się dowiem ale ponoć auto zaczeło chodzić dużo lepiej, ma jeszcze wyregulowac zapłon i zobaczymy czy Colt pociągnie na tym komputerze. Dam znać jak bede wiedział więcej ale chyba wina leży po stronie sterownika komputera... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|