Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zapalające się NARAZ kontrolki poziomu oleju i akumulatora
Autor Wiadomość
desiderata220 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
  Wysłany: 08-04-2014, 13:23   zapalające się NARAZ kontrolki poziomu oleju i akumulatora

Witam. Moim problemem są zapalające się, zawsze w parze, kontrolka żółta oleju i akumulatora. Najczęściej zapalają się po odpaleniu, lub w trakcie jazdy. Po chwilowym ciągłym świeceniu przygasają aż w końcu gasną. Niedawno naprawiany miałem alternator a silnik trochę się poci.

proszę o opinię kogoś kto miał podobny problem albo rozumie o co chodzi. :D
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-04-2014, 18:15   

Za niski poziom oleju,lub uszkodzony czujnik poziomu oleju.
_________________

 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 08-04-2014, 19:44   

brak masy,
jak Ci zgasnie to jeszcze sprawdz w nocy w ten sposob, powlaczaj wszystko co sie da, dlugie, halogeny ogrzewanie na full i podgrzewanie lusterek, powinny zaswiecic,
i pewnie nie swieca takim pelnym swiatlem jak wszystkie kontrolki tylko troche slabiej?
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-04-2014, 21:41   

Prócz sugerowanych wyżej połaczeń elektrycznych, sprawdziłbym jak zachowuje się ladowanie na akumulatorze w momencie kiedy świecą się kontrolki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 08-04-2014, 21:51   

u mnie jest ladowanie ksiazkowe 14.4 czy to na luzie czy na obrotach, czy pod pelnym obciazeniem, ale jak wszystko powlaczam to w nocy minimalne mi te kontrolki zarza, w e55 swiecily dosc mocno choc tez ladowanie bylo prawidlowe...

poza tym ktos tu naprawial ta przypadlosc, ale nie moge przypomniec sobie dokladnie gdzie tej masy nie bylo (chyba przy zegarach), watku nie znalazlem, pewnie bylo napisane w jamims innym przy okazji
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 08-04-2014, 22:19   

sprawdz połączenie przy ukumulatorze ,oraz kabelek od wzbudzenia czy dobrze łączy , a może szczotki wiszą ? u mnie były takie objawy jak u ciebie i po kilku dniach padł alternator .
 
 
desiderata220 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
Wysłany: 09-04-2014, 10:50   

dzięki za odpowiedzi. poziom oleju jest ok. To musi być coś z elektr. Może elektryk niedokładnie zrobił wymianę diód i regulatora napięcia. Który to jest kabel od wzbudzenia? Gdzie jeszcze szukać wytłumaczenia? ta z akumulatorem zazwyczaj świeci się mocniej. Czasami potrafią prawie że mrugać włączając się kilka razy w ciągu minuty i gasnąć. Akumulator sprawdzałęm i ładowanie mam 14,4.
 
 
slavo_p 
Forumowicz
slavo_p

Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 09-04-2014, 11:14   

nie pamietam który to przewód jest od wzbudzenia , tam bodajże jest wtyczka trzy pinowa , inie jestem pewienczyjest jeden osobny przewód własnie od wzbudzenia , ale winy szukaj w alternatorze, mi kontrolki przygasały jak dodałem gazu , a na wolnych opbrotach dalej swieciły . nie naprawiałem tego tylko wymieniłem alternator i ponad rok spokój .
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 10-04-2014, 18:55   

Albo alternator, albo faktycznie jakieś połączenia na wtykach, pierwsza dwupinowa w alternatorze, potem kolejna jest poniżej skrzynki bezpieczników na błotniku. Nie pamiętam czy ją widać bez wyciągania aku. Jest jeszcze dioda w zegarach i "przekaźnik" wzbudzenia pod maską w skrzynce. To wszystko co widać na schemacie.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 10-04-2014, 20:25   

Zanim zaczniesz rozbierac alternator, wyjm zegary i znajdz mase tych dwoch kontrolek i sprawdz. Coby sie nie dzialo z alternatorem nie powinna sie zapalac kontrolka poziomu, ta sama usterka jest czesto w rekinach, poszukaj na forum
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
m3ntor 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-04-2014, 20:30   

A nie masz czasem założonych diód LED zamiast standardowych żarówek? Ja miałem założone diody LED u siebie w Cari jako kontrolki ciśnienia oleju i od drzwi. Jak myłem samochód na myjni automatycznej albo jak deszcz popadał mocno, to kontrolka ciśnienia oleju lekko mi się zaświecała i delikatnie żarzyła, ale nie z pełną mocą (tak jakby delikatnie napięcie podskakiwało z czujnika, ale nie świeciła pełną mocą). Generalnie zauwazyłem, że jak wilgoć podchodziła pod silnik gdzieś, to kontrolka się zaczynała żarzyć. Tak samo z kontrolką czujnika drzwi - dioda LED lekko się żarzyła cały czas, a zwykła żarówka po prostu gasła. Pozakładałem z powrotem zwykłe żarówki i problem zniknął, a po przekręceniu zapłonu - wiadomo - normalnie się zaświecają kontrolnie.
 
 
desiderata220 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 20
Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
Wysłany: 11-04-2014, 01:58   

wydaje mi się że to będzie zwarcie na masie jak mówi tpodsiadło. kontrolki zapalają się kiedy im się zachce i nie jest to raczej związane z informowaniem kierowcy o usterce. W weekend postaram się zdjąć zegary, na pewno ktoś z Was to robił, jak się najłatwiej zabrać do tego?
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 11-04-2014, 08:21   

Odkręć dwie śrubki z osłony (te na górze). Wyjmij osłone i będziesz widział że zegar jest na czterech śrubkach :) odkręcasz i wyciągasz cały zegar (prościej już chyba nie umiałem napisać :D )
_________________
Mitsumaniak
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 19-04-2014, 09:56   

U mnie jest to samo, z tym ze te kontrolki ledwo zarza, w zasadzie to widac to tylko w nocy i jak nawlaczam duzo obciazenia w samochodzie. Ale robie przekladke ecs-u i musialem przelozyc zegary i w tych drugich jest to samo. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci i drugie tez cos maja, czy usterka bedzie gdzies w kablach od zagarow badz w bezpiecznikach...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
dluugi14 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 24
Skąd: Nisko
Wysłany: 11-05-2014, 11:28   

Miałem ten sam problem. Wykreciłem alternator rozebrałem cały wyczysciłem komutator, wymieniłem szczotki, wszystkie zaśniedziałe połączenia przeczyściłem i problem znikł:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.