zapalające się NARAZ kontrolki poziomu oleju i akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
desiderata220
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
|
Wysłany: 08-04-2014, 13:23 zapalające się NARAZ kontrolki poziomu oleju i akumulatora
|
|
|
Witam. Moim problemem są zapalające się, zawsze w parze, kontrolka żółta oleju i akumulatora. Najczęściej zapalają się po odpaleniu, lub w trakcie jazdy. Po chwilowym ciągłym świeceniu przygasają aż w końcu gasną. Niedawno naprawiany miałem alternator a silnik trochę się poci.
proszę o opinię kogoś kto miał podobny problem albo rozumie o co chodzi. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-04-2014, 18:15
|
|
|
Za niski poziom oleju,lub uszkodzony czujnik poziomu oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 08-04-2014, 19:44
|
|
|
brak masy,
jak Ci zgasnie to jeszcze sprawdz w nocy w ten sposob, powlaczaj wszystko co sie da, dlugie, halogeny ogrzewanie na full i podgrzewanie lusterek, powinny zaswiecic,
i pewnie nie swieca takim pelnym swiatlem jak wszystkie kontrolki tylko troche slabiej? |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-04-2014, 21:41
|
|
|
Prócz sugerowanych wyżej połaczeń elektrycznych, sprawdziłbym jak zachowuje się ladowanie na akumulatorze w momencie kiedy świecą się kontrolki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 08-04-2014, 21:51
|
|
|
u mnie jest ladowanie ksiazkowe 14.4 czy to na luzie czy na obrotach, czy pod pelnym obciazeniem, ale jak wszystko powlaczam to w nocy minimalne mi te kontrolki zarza, w e55 swiecily dosc mocno choc tez ladowanie bylo prawidlowe...
poza tym ktos tu naprawial ta przypadlosc, ale nie moge przypomniec sobie dokladnie gdzie tej masy nie bylo (chyba przy zegarach), watku nie znalazlem, pewnie bylo napisane w jamims innym przy okazji |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 08-04-2014, 22:19
|
|
|
sprawdz połączenie przy ukumulatorze ,oraz kabelek od wzbudzenia czy dobrze łączy , a może szczotki wiszą ? u mnie były takie objawy jak u ciebie i po kilku dniach padł alternator . |
|
|
|
 |
desiderata220
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
|
Wysłany: 09-04-2014, 10:50
|
|
|
dzięki za odpowiedzi. poziom oleju jest ok. To musi być coś z elektr. Może elektryk niedokładnie zrobił wymianę diód i regulatora napięcia. Który to jest kabel od wzbudzenia? Gdzie jeszcze szukać wytłumaczenia? ta z akumulatorem zazwyczaj świeci się mocniej. Czasami potrafią prawie że mrugać włączając się kilka razy w ciągu minuty i gasnąć. Akumulator sprawdzałęm i ładowanie mam 14,4. |
|
|
|
 |
slavo_p
Forumowicz slavo_p
Auto: galant 2.0 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 192 Skąd: Przeworsk
|
Wysłany: 09-04-2014, 11:14
|
|
|
nie pamietam który to przewód jest od wzbudzenia , tam bodajże jest wtyczka trzy pinowa , inie jestem pewienczyjest jeden osobny przewód własnie od wzbudzenia , ale winy szukaj w alternatorze, mi kontrolki przygasały jak dodałem gazu , a na wolnych opbrotach dalej swieciły . nie naprawiałem tego tylko wymieniłem alternator i ponad rok spokój . |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-04-2014, 18:55
|
|
|
Albo alternator, albo faktycznie jakieś połączenia na wtykach, pierwsza dwupinowa w alternatorze, potem kolejna jest poniżej skrzynki bezpieczników na błotniku. Nie pamiętam czy ją widać bez wyciągania aku. Jest jeszcze dioda w zegarach i "przekaźnik" wzbudzenia pod maską w skrzynce. To wszystko co widać na schemacie. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 10-04-2014, 20:25
|
|
|
Zanim zaczniesz rozbierac alternator, wyjm zegary i znajdz mase tych dwoch kontrolek i sprawdz. Coby sie nie dzialo z alternatorem nie powinna sie zapalac kontrolka poziomu, ta sama usterka jest czesto w rekinach, poszukaj na forum |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
m3ntor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI FL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-04-2014, 20:30
|
|
|
A nie masz czasem założonych diód LED zamiast standardowych żarówek? Ja miałem założone diody LED u siebie w Cari jako kontrolki ciśnienia oleju i od drzwi. Jak myłem samochód na myjni automatycznej albo jak deszcz popadał mocno, to kontrolka ciśnienia oleju lekko mi się zaświecała i delikatnie żarzyła, ale nie z pełną mocą (tak jakby delikatnie napięcie podskakiwało z czujnika, ale nie świeciła pełną mocą). Generalnie zauwazyłem, że jak wilgoć podchodziła pod silnik gdzieś, to kontrolka się zaczynała żarzyć. Tak samo z kontrolką czujnika drzwi - dioda LED lekko się żarzyła cały czas, a zwykła żarówka po prostu gasła. Pozakładałem z powrotem zwykłe żarówki i problem zniknął, a po przekręceniu zapłonu - wiadomo - normalnie się zaświecają kontrolnie. |
|
|
|
 |
desiderata220
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 20 Skąd: Wielkie Księstwo Poznańskie
|
Wysłany: 11-04-2014, 01:58
|
|
|
wydaje mi się że to będzie zwarcie na masie jak mówi tpodsiadło. kontrolki zapalają się kiedy im się zachce i nie jest to raczej związane z informowaniem kierowcy o usterce. W weekend postaram się zdjąć zegary, na pewno ktoś z Was to robił, jak się najłatwiej zabrać do tego? |
|
|
|
 |
Undercover
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie
|
Wysłany: 11-04-2014, 08:21
|
|
|
Odkręć dwie śrubki z osłony (te na górze). Wyjmij osłone i będziesz widział że zegar jest na czterech śrubkach odkręcasz i wyciągasz cały zegar (prościej już chyba nie umiałem napisać ) |
_________________ Mitsumaniak |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 19-04-2014, 09:56
|
|
|
U mnie jest to samo, z tym ze te kontrolki ledwo zarza, w zasadzie to widac to tylko w nocy i jak nawlaczam duzo obciazenia w samochodzie. Ale robie przekladke ecs-u i musialem przelozyc zegary i w tych drugich jest to samo. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci i drugie tez cos maja, czy usterka bedzie gdzies w kablach od zagarow badz w bezpiecznikach... |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
dluugi14
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer SB 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 24 Skąd: Nisko
|
Wysłany: 11-05-2014, 11:28
|
|
|
Miałem ten sam problem. Wykreciłem alternator rozebrałem cały wyczysciłem komutator, wymieniłem szczotki, wszystkie zaśniedziałe połączenia przeczyściłem i problem znikł:) |
|
|
|
 |
|