| 
		Galant E54A :) | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Undercover  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-03-2014, 20:35   Galant E54A :)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. Po parunastu latach obcowania z Fordami przyszedł czas na zmiany... Escort zgnił (ot niespodzianka     ) i szukałem mondeo mk2 z silnikiem 2.0 (ojciec takie posiada) ale znalazłem przypadkiem Galanta A.D. 1995 z silnikiem 2.0 V6.
 
Parę telefonów odnośnie auta i ... różne wypowiedzi:
 
- z jednej strony : nie bierz bo japończyk, części drogie, silnik v6 tragedia
 
- z drugiej strony : bierz bo japończyk mało awaryjny a o silnik się nie przejmuj   
 
Wybrałem drugą opcję i jest   
 
Z wyposażenia :
 
 - 4 el. szyby
 
 - el. i podgrzewane lusterka
 
 - klimatronic
 
 - niby welur ( w fordzie inaczej to wyglądało ale za to siedzenia wygodniejsze    )
 
Nie wiem co więcej o nim pisać bo dopiero go poznaję a że fascynują mnie starsze auta to lubie sam przy nich dłubać   
 
Na dzień dobry zrobione:
 
- wymiana oleju (Valvoline 10W40 Max Life) oraz fitra (Hengst)
 
- regeneracja zacisku przód ( zapieczony tłoczek )
 
- naprawa siedziska tył ( ktoś chciał odciągnąć na siłę i nie pociągnął tasiemki    wyginając zawias)
 
- brak ssania - wyczyszczona przepustnica i wymieniony czuj. temp nie pomógł, więc dziś zamontowany silniczek krokowy z Colta rozwiązał sprawę
 
Do zrobienia :
 
- wyklepanie, szpachla i pomalowanie błotnika prawy tył
 
- pomalowanie drzwi kierownika ( były stukniętę i poprzednik doupił przez alledrogo niby pasujące     - ślepy by nie zauważył   
 
- zlikwidowanie kontrolki SRS 
 
- nie działający ABS ( na dniach posprawdzam jak pogoda dopiszę   
 
Cóż mogę więcej napisać... auto bardzo wygodne, fajnie się prowadzi i przyspiesza, żonie się podoba ( a to ważne    ) dzieciakom z tyłu też   
 
Zdjęcia na tą chwilę tylko z przed garażu bo aura na Warmii nie dopisuje ostatnio   
 
 
 
 
 
 
 
Ps. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za zderzaki i dokładki progów? Większość Galantów z tego roku ma owalne halo i inaczej wyprofilowane zderzaki... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-03-2014, 21:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Undercover napisał/a: | 	 		  | silnik v6 tragedia  | 	  
 
Chyba nie miał z nim do czynienia    
 
Gratuluję nabytku    
 
Jak z kielichami? Ruda nie gryzie? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-03-2014, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Undercover napisał/a: | 	 		  | Ps. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za zderzaki i dokładki progów? Większość Galantów z tego roku ma owalne halo i inaczej wyprofilowane zderzaki... | 	  
 
E54 oryginalnie miały pakiet dokładek    wersja Diamond miała jeszcze inny przedni zderzak,z prostokątnymi halogenami.Niestety nie wiem jaki jest u Ciebie    
 
Silnikiem się nie przejmuj,bo to bardzo wytrzymała jednostka.W brew pozorom nie jest droga w utrzymaniu.
 
Gratulacje nabytku,i czekam na więcej zdjęć   
 
 
Edit.  Właśnie otworzyło się zdjęcie przodu auta.To jest Diamond. Powinieneś mieć ciemną tapicerkę (nie jest to welur),i felgi na bodajże osiem szprych.O zderzaku przednim już pisałem    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 marycjusz  		  
		 
         Mitsumaniak marycjusz
  
                  Auto: SIGMA 3.0 V6 24v 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-03-2014, 23:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Undercover napisał/a: | 	 		  |  nie bierz bo japończyk, części drogie, silnik v6 tragedia  | 	   bzdura jakich mało    Części niedrogie - normalnie.  Jak pojeździsz tym "drogim w utrzymaniu japońcem" z tym tragicznym silnikiem V6" to więcej do zamulonego forda nie wsiądziesz    
 
To jest na 100 % Diamond     Fajnie Ci się trafiło.
 
Powodzenia ! | 
             
						
				_________________ SIGMA 1992,  3.0 V6 24v,  205 KM
 
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062  
 
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
 
SIGMA KOMBI 1993,  3.0 V6 12v, 170KM  (Brat)
 
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
 
Duży Polski Fiat     (brat) 
 
 
Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC  160 KM sprzedany dla WillyTheThird
 
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
 
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368
 
 
Fiatolot :  http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 czarny.marcin  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Bądź Moją Walentynką :) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-03-2014, 23:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gratulacje    Bardzo dobry wybór . Sam mam takiego Diamond-a (aktualnie na sprzedaż nawet )tylko w sedanie i nikt na razie się nie skusił    
 
Rozrząd tańszy niż w niejednej pospolitej Polówce . | 
             
						
				_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
 
 
BMW    - jest
 
Lancer kombi 2.0 Sport    -jest
 
Suzuki Swift     - jest
 
Carisma 1,6 -była
 
Colt CJ0 - jest   
 
Galant EA5W 6A13 -był
 
Galant E54 Diamond 6A12 - był
 
Mazda MX-3  -była
 
Renault Megane Coupe -było
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 areksz121  		  
		 
         Mitsumaniak Elektronik
  
                  Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-03-2014, 01:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na wstepie gratulacje    Jezeli nie bedziesz mial problemow z modulem zaplonowym i silniczkiem krokowym, to tylko zyczyc szerokosci    
 
 
Jakby ktos szukal przedniego zderzaka....
 
http://www.mdperformance....&category_id=60
 
moze i ja sie kiedys skusze    
 
 
Co do jednostki to ja musze sie wypowiedziec... Czesc osob byla na zlocie w 2012 i moje stare V6 zawstydzilo nie jedno 6A13 w mlodszych modelach... po przebiegu 400tys km wyplulo 152KM i cos chyba 165Nm... wiec jak jest zadbane, to nie ma obaw    Jedynie zmiana na 6a12 MIVEC i fajkocewki + 3 krotsze przewody tylnej glowicy stanowczo niweluja wypadanie zaplonow. Do dzis nie wiem co to przerywanie, mimo iz nie wiem ile stare przewody maja najechane    Modul zaplonowy odpada, bo nie ma, jest jedynie IFS, ktory jesli zawiedzie na drodze, da sie zmostkowac i odpalic, w moim przypadku nie dzialal jedynie obrotomierz. Wydaje mie sie poza tym, ze jest niezla opcja przeszczepienia fajkocewek z FTO do zwyklego 6A12 z Gala    | 
             
						
				_________________ POMOGŁEM?   kliknij "pomógł" ->  Bóg zapłać   
 
 
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA, 
 
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest!    '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku   
 
Carisma '99 4G92 BRAT    http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
 
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
 
EA5A 98' TRZECI BRAT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Undercover  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-03-2014, 18:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jacek11 napisał/a: | 	 		  To jest Diamond. Powinieneś mieć ciemną tapicerkę (nie jest to welur),i felgi na bodajże osiem szprych.O zderzaku przednim już pisałem    | 	  
 
No to wnętrze pasuje do Twojego opisu ale felgi już nie   
 
 
 
 
 
 
 
Swoją drogą te 15" co są na zdjęciach są paskudne ( nie mówię o wzorze a o jakości).
 
Trzeba pomyśleć o 16" a te zostaną na zimę    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-03-2014, 23:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O takiej właśnie tapicerce pisałem    Felgi też są ori    Pomyliłem się o dwie szprychy   
 
Na jasnym aucie faktycznie giną... Na moim galu wyglądały znośnie http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=315
 
 
   | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 k@rol  		  
		 
         Mitsumaniak 02605/KMM
  
  
                  Auto: Mazda 3 2.0Pb 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Undercover  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2014, 18:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio zagościła lepka "Mitsumaniaki" na tylnej klapie (zdjęcia jak umyje auto    )
 
Zagościły też dwa inne problemy :
 
- wahacz górny lewy (kupiony i czeka do jutra na wymianę)
 
- problemy niby ze wspomaganiem i radiem - okazało się, że mam EPS i coś go odcina.
 
Zmierzone ładowanie na klemach podczas zaistniałych problemów to 18V     
 
Mniemam, że regulator napięcia... i teraz pytanie bo znajomy bierze auto jutro na wymiane wahacza i obiecał że zobaczy co z tym regulatorem... ile może kosztować nowy (żeby mi nie wcisnął kosmicznej ceny) i czy nie lepiej wymienić na używany alternator?
 
Szukałem w wujku google i nie mogę znaleźć regulatora to mojego auta     | 
             
						
				_________________ Mitsumaniak | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szpala85  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: dwie skarbonki 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2014, 19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to ładowanie sprawdź innym miernikiem      tak dla pewności 
 
bo u mnie kiedyś w E54A tez miałem taki dziwny problem i okazało się ze w mierniku była bateria rozładowana i mnie okłamywał ... wymieniłem regulator niepotrzebnie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Undercover  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2014, 19:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mierzone dwoma    tak dla pewności. Niestety objawy są teraz coraz częstsze i wszystko wskazuje na regulator. | 
             
						
				_________________ Mitsumaniak | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Undercover  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 63 Skąd: Górowo Iławeckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2014, 19:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szpala - wymieniałeś na nowy czy używkę?? Jakie koszty? | 
             
						
				_________________ Mitsumaniak | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szpala85  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: dwie skarbonki 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2014, 19:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nowy nowy     
 
powiem ci że dawno to było i nie pamiętam ile na niego płaciłem ... ale około 54 zł ? jakoś tak | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szpala85  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: dwie skarbonki 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2014, 19:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mam nawet chyba gdzieś w garażu ten mój używany      w ori pudełeczku ... jak znajdę to moge podać ci nr z tego opakowania | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |