Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant E54A :)
Autor Wiadomość
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 19-03-2014, 20:35   Galant E54A :)

Witam. Po parunastu latach obcowania z Fordami przyszedł czas na zmiany... Escort zgnił (ot niespodzianka :D ) i szukałem mondeo mk2 z silnikiem 2.0 (ojciec takie posiada) ale znalazłem przypadkiem Galanta A.D. 1995 z silnikiem 2.0 V6.
Parę telefonów odnośnie auta i ... różne wypowiedzi:
- z jednej strony : nie bierz bo japończyk, części drogie, silnik v6 tragedia
- z drugiej strony : bierz bo japończyk mało awaryjny a o silnik się nie przejmuj :)
Wybrałem drugą opcję i jest :)
Z wyposażenia :
- 4 el. szyby
- el. i podgrzewane lusterka
- klimatronic
- niby welur ( w fordzie inaczej to wyglądało ale za to siedzenia wygodniejsze :) )
Nie wiem co więcej o nim pisać bo dopiero go poznaję a że fascynują mnie starsze auta to lubie sam przy nich dłubać :)
Na dzień dobry zrobione:
- wymiana oleju (Valvoline 10W40 Max Life) oraz fitra (Hengst)
- regeneracja zacisku przód ( zapieczony tłoczek )
- naprawa siedziska tył ( ktoś chciał odciągnąć na siłę i nie pociągnął tasiemki :) wyginając zawias)
- brak ssania - wyczyszczona przepustnica i wymieniony czuj. temp nie pomógł, więc dziś zamontowany silniczek krokowy z Colta rozwiązał sprawę
Do zrobienia :
- wyklepanie, szpachla i pomalowanie błotnika prawy tył
- pomalowanie drzwi kierownika ( były stukniętę i poprzednik doupił przez alledrogo niby pasujące :lol: - ślepy by nie zauważył :D
- zlikwidowanie kontrolki SRS
- nie działający ABS ( na dniach posprawdzam jak pogoda dopiszę :)
Cóż mogę więcej napisać... auto bardzo wygodne, fajnie się prowadzi i przyspiesza, żonie się podoba ( a to ważne :D ) dzieciakom z tyłu też :)
Zdjęcia na tą chwilę tylko z przed garażu bo aura na Warmii nie dopisuje ostatnio :)



Ps. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za zderzaki i dokładki progów? Większość Galantów z tego roku ma owalne halo i inaczej wyprofilowane zderzaki...
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 19-03-2014, 21:26   

Undercover napisał/a:
silnik v6 tragedia

Chyba nie miał z nim do czynienia :mrgreen:
Gratuluję nabytku :)
Jak z kielichami? Ruda nie gryzie?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11090
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-03-2014, 21:53   

Undercover napisał/a:
Ps. Czy może mi ktoś powiedzieć co to za zderzaki i dokładki progów? Większość Galantów z tego roku ma owalne halo i inaczej wyprofilowane zderzaki...

E54 oryginalnie miały pakiet dokładek :) wersja Diamond miała jeszcze inny przedni zderzak,z prostokątnymi halogenami.Niestety nie wiem jaki jest u Ciebie :wink:
Silnikiem się nie przejmuj,bo to bardzo wytrzymała jednostka.W brew pozorom nie jest droga w utrzymaniu.
Gratulacje nabytku,i czekam na więcej zdjęć :)

Edit. Właśnie otworzyło się zdjęcie przodu auta.To jest Diamond. Powinieneś mieć ciemną tapicerkę (nie jest to welur),i felgi na bodajże osiem szprych.O zderzaku przednim już pisałem :)
_________________

 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-03-2014, 23:19   

Undercover napisał/a:
nie bierz bo japończyk, części drogie, silnik v6 tragedia
bzdura jakich mało :) Części niedrogie - normalnie. Jak pojeździsz tym "drogim w utrzymaniu japońcem" z tym tragicznym silnikiem V6" to więcej do zamulonego forda nie wsiądziesz :)
To jest na 100 % Diamond :) Fajnie Ci się trafiło.
Powodzenia !
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 19-03-2014, 23:43   

Gratulacje :) Bardzo dobry wybór . Sam mam takiego Diamond-a (aktualnie na sprzedaż nawet )tylko w sedanie i nikt na razie się nie skusił :)
Rozrząd tańszy niż w niejednej pospolitej Polówce .
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 20-03-2014, 01:31   

Na wstepie gratulacje :wink: Jezeli nie bedziesz mial problemow z modulem zaplonowym i silniczkiem krokowym, to tylko zyczyc szerokosci :P

Jakby ktos szukal przedniego zderzaka....
http://www.mdperformance....&category_id=60
moze i ja sie kiedys skusze :mrgreen:

Co do jednostki to ja musze sie wypowiedziec... Czesc osob byla na zlocie w 2012 i moje stare V6 zawstydzilo nie jedno 6A13 w mlodszych modelach... po przebiegu 400tys km wyplulo 152KM i cos chyba 165Nm... wiec jak jest zadbane, to nie ma obaw :wink: Jedynie zmiana na 6a12 MIVEC i fajkocewki + 3 krotsze przewody tylnej glowicy stanowczo niweluja wypadanie zaplonow. Do dzis nie wiem co to przerywanie, mimo iz nie wiem ile stare przewody maja najechane :P Modul zaplonowy odpada, bo nie ma, jest jedynie IFS, ktory jesli zawiedzie na drodze, da sie zmostkowac i odpalic, w moim przypadku nie dzialal jedynie obrotomierz. Wydaje mie sie poza tym, ze jest niezla opcja przeszczepienia fajkocewek z FTO do zwyklego 6A12 z Gala :wink:
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 20-03-2014, 18:17   

jacek11 napisał/a:
To jest Diamond. Powinieneś mieć ciemną tapicerkę (nie jest to welur),i felgi na bodajże osiem szprych.O zderzaku przednim już pisałem :)

No to wnętrze pasuje do Twojego opisu ale felgi już nie :)



Swoją drogą te 15" co są na zdjęciach są paskudne ( nie mówię o wzorze a o jakości).
Trzeba pomyśleć o 16" a te zostaną na zimę :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11090
Skąd: Radomsko
Wysłany: 20-03-2014, 23:16   

O takiej właśnie tapicerce pisałem :) Felgi też są ori :D Pomyliłem się o dwie szprychy :D
Na jasnym aucie faktycznie giną... Na moim galu wyglądały znośnie http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=315

:D
_________________

 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 21-03-2014, 00:37   

Fajny Galancik, gratulacje i bezawaryjności :D
V6 tragedia :shock: -dobre :mrgreen:
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 15-04-2014, 19:57   

Ostatnio zagościła lepka "Mitsumaniaki" na tylnej klapie (zdjęcia jak umyje auto :) )
Zagościły też dwa inne problemy :
- wahacz górny lewy (kupiony i czeka do jutra na wymianę)
- problemy niby ze wspomaganiem i radiem - okazało się, że mam EPS i coś go odcina.
Zmierzone ładowanie na klemach podczas zaistniałych problemów to 18V :shock:
Mniemam, że regulator napięcia... i teraz pytanie bo znajomy bierze auto jutro na wymiane wahacza i obiecał że zobaczy co z tym regulatorem... ile może kosztować nowy (żeby mi nie wcisnął kosmicznej ceny) i czy nie lepiej wymienić na używany alternator?
Szukałem w wujku google i nie mogę znaleźć regulatora to mojego auta :?
_________________
Mitsumaniak
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-04-2014, 20:00   

to ładowanie sprawdź innym miernikiem :wink: tak dla pewności
bo u mnie kiedyś w E54A tez miałem taki dziwny problem i okazało się ze w mierniku była bateria rozładowana i mnie okłamywał ... wymieniłem regulator niepotrzebnie :wink:
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 15-04-2014, 20:15   

Mierzone dwoma :) tak dla pewności. Niestety objawy są teraz coraz częstsze i wszystko wskazuje na regulator.
_________________
Mitsumaniak
 
 
Undercover 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 63
Skąd: Górowo Iławeckie
Wysłany: 15-04-2014, 20:16   

szpala - wymieniałeś na nowy czy używkę?? Jakie koszty?
_________________
Mitsumaniak
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-04-2014, 20:22   

nowy nowy :wink:
powiem ci że dawno to było i nie pamiętam ile na niego płaciłem ... ale około 54 zł ? jakoś tak
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-04-2014, 20:26   

mam nawet chyba gdzieś w garażu ten mój używany :wink: w ori pudełeczku ... jak znajdę to moge podać ci nr z tego opakowania
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.