galant 98 kombi 2.0Ti stuki |
Autor |
Wiadomość |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 09:52 galant 98 kombi 2.0Ti stuki
|
|
|
galant 98 kombi 2.0Ti manual
witam mam taki problem z moim miskiem ze gdy jest zimny i auto stoi na luzie to slychac stuki. Gdy wcisne sprzeglo to przestaje , puszcze znowu stuka. Gdy auto sie zagzeje i pojezdzi to potem na postoju nic nie stuka. Czy ktos sie orientuje co to moze byc? |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 10:47
|
|
|
Mi to na łożysko oporowe wygląda z opisu. Trzeba by było posłuchać |
|
|
|
 |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 11:22
|
|
|
ale jak jest na gzane to nie stuka wczoraj nie stukalo jak byl cieply. tylko po nocy lub jak juz ostygnie do zimna to wtedy stuka. A lozysko mi sie wydaje ze powinno stukac bez wzgledu na temperature ?
[ Dodano: 27-07-2014, 11:34 ]
na ogolnym forum napisali mi ze olej mam za gesty i jak jest zimny to olej sie nie rozprowadza po calym mechanizmie a jak sie zagzeje to bedzie ok. jak myslisz? |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 12:14
|
|
|
Ogólnie mam tak u siebie. Tylko na początku było, zależne od temperatury teraz zawsze jest ten objaw.
Trzeba tego posłuchać najlepiej bo może to w ogóle nie brzmi jak łożysko np |
|
|
|
 |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 12:33
|
|
|
mi napisali teraz ze olej na ten 75W80 i powino ustapic |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 27-07-2014, 14:45
|
|
|
pierwsze co się robi w takich przypadkach to wypadałoby wymienić olej i dopiero jak nie ustąpi to myśleć co dalej. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 15:06
|
|
|
Wiec teraz po wyplacie zmiana olejow silnik z 15w40 na 10w40 i olej w skrzyni na 75w80 |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 27-07-2014, 17:35
|
|
|
z 15w40 na 10w40 to niezbyt dobry pomysł. ty na mineralnym jeździsz? |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 18:49
|
|
|
no na takim bo taki byl zalany a koles na slaskiej tam gdzie zmieniaja oleje powiedzial ze teraz taki musi byc. Ale rozmawialem ze znajomym mechanikiem ze mozna zmienic na 10w40 ale trzeba zrobic plukanke. Ale na spocie Arczi89 powiedzial ze po plukance moze wyciekac olej. Mechanik mowi ze diesle z turbina musza miec rzadszy olej bo turbina nie lubi gestych olejow. Wiec nie wiem co mam zrobic. W zasadzie nie mam zadnych wyciekow oleju nie ubywa wiec mysle ze nie musze sie bac zmiany na 10w40 a nawet na 5w40. Co o tym sadzisz? |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 19:40
|
|
|
Z płukanką chodzi o to, że jak masz teraz mineralny może nie ciec z racji pozalepiania wszystkich nieszczelności gęstym olejem. Jeżeli nawet coś jest nieszczelnego po wypłukaniu tego może się odezwać
Nie jest to regułą lecz istnieje taka możliwość |
|
|
|
 |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-07-2014, 20:12
|
|
|
eee tam zaryzykuje
[ Dodano: 27-07-2014, 20:19 ]
z reszta ja i tak do kazdego oleju dodaje xeramic od luqi moly |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 27-07-2014, 21:00
|
|
|
15/40 do diesla to bardzo zły pomysł jak lać to tylko 10/40
Płukanka nie zaszkodzi zawsze po każdej wymianie oleju robię i nic się nie dzieje |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 28-07-2014, 15:05
|
|
|
jeśli nagromadził się syf i pozaklejał nieszczelności a teraz zrobisz płukankę to prawdopodobnie olej się poleje. jak już chcesz zmienić ten olej to daj sobie spokój z tą płukanką.
i kup sobie na zaś uszczelki lub ze 2 paczki silikonu |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
MichalCK
Forumowicz
Auto: galant 6g 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 38 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-07-2014, 15:12
|
|
|
to co radzisz zmienic olej bez plukanki? |
_________________ 三菱・ギャラン |
|
|
|
 |
meydey000
Mitsumaniak meydey

Auto: ea5w v6 se; magnum 480 dxi eev
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 588 Skąd: TSK Skarżysko Kamienna
|
Wysłany: 28-07-2014, 20:57
|
|
|
ja bym tak zrobił. wlać jakiś słabszy olej 10w40 przejechać kilka tysięcy i zmienić na normalny. ale to każdy ma jakieś inne sposoby. |
_________________ jest ryzyko-jest zabawa |
|
|
|
 |
|