Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
03-01-2015, 16:06
mystek - Volvo V40 1.9 T4 '97
Autor Wiadomość
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-08-2014, 22:21   mystek - Volvo V40 1.9 T4 '97

Witam. Tak jak jakiś czas temu pisałem - chciałem się przesiąść na Szweda, no i udało się. W planach był Saab 9-3 ewentualnie 9-5 koniecznie z 2.0T lub Volvo S/V40 1.9 T4. Pojechaliśmy dzisiaj z Ja_goodem w trip do Świętokrzyskiego aby obejrzeć auta z 2 ogłoszeń. Pierwszy to był Saab 9-3 2.0T B205R a więc 205KM rzekomo, a jechał max na 180KM. Zrezygnowaliśmy.

Następnie pojechaliśmy już na mocnym zachodzie słońca obejrzeć ów Volvo z tego oto ogłoszenia - http://olx.pl/oferta/volv...html#082b15b8ca

Właściciel okazał się być bardzo szczerą osobą (przynajmniej takie wrażenie sprawiał, ale póki co wszystko to co mówił jest prawdą), zaczął od razu od minusów auta. Wymienił jakieś dziwne stuki przy ostrym skręcie w prawo z tylnego prawego koła - potwierdziło się, mówił, że sworzeń bodajże w lewym przednim kole będzie niedługo do wymiany. I pokazał gdzie można zobaczyć atak rdzy. Przejażdżka i auto szło zupełnie inaczej niż poprzedni Saab, Volvo szło jak te 200KM które ma faktycznie. Ogólnie bardzo dużo mówił o aucie, to co zrobił w nim, pokazywał części wymienione, dorzucił mi jakieś używane części jeszcze do siatki itp

Krótki opis:

MODEL: Volvo V40 T4 1997

SILNIK: B4194T 1.9 turbo + sekwencja LPG

UKŁAD DOLOTOWY: seria

UKŁAD WYDECHOWY: cichutka seria - nareszcie!

WYPOSAŻENIE: elektryczne szyby, ele szyby, klimatyzacja (climatronic), podgrzewane przednie fotele, komputer pokładowy, hak (leci do demontażu), podłokietnik, 4 poduszki powietrzne, DSA (system kontroli trakcji), ABS, oryginalne radio Volvo... brakuje mi tylko tempomatu :(

UKŁAD NAPĘDOWY: FWD

ZAWIESZENIE: seria, na zimówkach, więc w zakrętach się płynie aż niemiło. Poza tym pięknie wybiera nierówności, mięciutko, wygodnie.

UKŁAD HAMULCOWY: seria, wg katalogu 256/256mm tarcze

NADWOZIE: Pełna seria, z pakietem dokładek i spojlerem T4, koła stalówki na kołpaku 15'

CAR-AUDIO: seryjne radio, seryjne głośniki (lewy tylny coś nie działa)

MOC/MOMENT: katalogowo 200KM przy 5500rpm/ 300Nm przy 2400Nm (wydaje mi się, że dmucha maksymalnie gdzieś przy 2800-2900 dopiero, a nie 2400)

WADY: póki co jakieś głupoty, jak właśnie to stukanie z tylnego prawego koła przy ostrym skręcie w prawo, wydaje mi się, że może na większych dobiciach odzywa się jakaś tulejka czy coś w zawieszeniu, sworzeń o którym mówił właściciel i chyba tyle póki co z tego co zdążyłem zauważyć,

ZALETY:

- silnik, silnik i jeszcze raz silnik (odczucia niżej),
- LPG sekwencja - nareszcie normalny gaz, który chodzi perfekcyjnie póki co. Praktycznie zerowe straty mocy, gasisz i zapalasz na LPG.

ZDJĘCIA: z ogłoszenia, więcej wrzucę jak zrobię






Pierwsze odczucia są takie, że generalnie silnik mega zaskakuje. 200KM po prostu robi mega robotę. To co trochę jest niewygodne, to - 5. bieg można wrzucić dopiero przy 80km/h żeby miało to sens. Jest to absolutne minimum! Ma się wtedy 2000rpm, więc turbina praktycznie nie pompuje. Pod górkę podjedziesz, utrzymasz prędkość, ale silnik mocno się wysila, co słychać, więc redukcja jest konieczna praktycznie.

Dość spora turbo dziura. Praktycznie nic się nie dzieje do 2500rpm, jest naprawdę mega lag. Od 2500 zaczyna coś tam pompować, już pod górkę prędkość wzrasta, a od 3000rpm zaczyna się prawdziwa jazda. Wyprzedzanie samochodów przy 3000rpm to po prostu bułka z masłem. Masz 200m na wyprzedzenie rozpędzonego TIRa - spoko loko.

Podoba mi się bardzo długi 5 bieg. Przy 100km/h ma się około 2500rpm. Dla mnie to będize mega przydatna sprawa na autostradach, które będę pokonywał jadąc z Polski do UK, no i jeżdżąc później do pracy i z powrotem - jeżdżę autostradami właśnie.

Spalanie... od 8l do 14l. Wracając "siódemką" z okolic Włoszczowej do Krakowa jechaliśmy tak średnio 80km/h non stop z kilkoma wyprzedzaniami. Wg komputera - 8,3l, aczkolwiek poprzedni właściciel mówi, że przy jeździe na LPG komputer nieco przekłamuje, i trzeba doliczyć zawsze coś. Więc wyjdzie myślę, że z 9l. Po mieście jeszcze nie testowałem, ale z tego co czytałem, to powinno wyjść około 11-12l LPG przy normalnej jeździe.

Samochód płynie po ulicy, świetnie wybiera nierówności, po chwili przyzwyczajenia na zimówkach dobrze pokonuje zakręty, dość pewnie i szybko. Siedzisz wygodnie, lewa ręka oparta na fajnie zaprojektowanych boczkach drzwi, gdzie odstaje spory kawałek skórzany i sobie kładziesz wygodnie łokieć na tym, prawa ręka na podłokietniku i sobie frygasz. Fotele bardzo wygodne (miałem już kilka lat temu okazję jechać jako pasażer identycznym Volvo tyle, że z innym silnikiem nad morze 12h, więc są sprawdzone).

Co mi zaczęło przeszkadzać na teraz (kwestia przyzwyczajenia zapewne) - brak sterownia wszystkimi oknami z drzwi kierowcy. Na środkowym tunelu znajduje się reszta przycisków.

Wydaje mi się, że niektóre przyciski na kokpicie nie są podświetlone. Zobaczę jutro, bo może tylko mi się przywidzało i wydawało mi się, że tam są jakieś przyciski, w tej ciemnicy, a tak naprawdę ich tam nie ma :P

********************************************************************

To pisałem wczoraj w nocy z niedzieli/poniedziałek na forum Coltmanii. A wczoraj w dzień... padła mi turbina :x . Depnąłem się na drugim biegu i gdzieś przy 6000rpm nagle stracił moc, wrzuciłem wyższy bieg i przy wciskaniu gazu gdzieś od 1800rpm zaczęło się mocne wycie z pod maski :/.

Wróciłem do domu, popatrzyłem pod maskę, a tam pełno oleju pod turbiną (przy oględzinach było suchutko, turbo pięknie działało). Pech! Dobrze, że teraz, a nie w trasie do Anglii. Auto już stoi u mechanika z wyciągniętą turbiną, jutro albo pojutrze jadę do Mielca na regenerację.

Dodam tylko, że poprzedni właściciel mówił o tej turbinie, że raz ją regenerował i padła mu po kilku miesiącach - oddał ją na gwarancję i została ponownie zregenerowana w styczniu 2013 roku. Niestety tym razem już jest po gwarancji i takie hece. Z drugiej strony może to i lepiej, bo zajmie się tym ktoś inny.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
Ostatnio zmieniony przez mkm 17-08-2014, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-08-2014, 08:06   

Gratulacje zakupu, pilnuj poziomu oleju ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-08-2014, 08:21   

Fajne Volvo, kiedyś mi się takie marzyło.

mystek napisał/a:
A wczoraj w dzień... padła mi turbina :x


:?

mystek napisał/a:
Saab 9-3 2.0T B205R a więc 205KM rzekomo, a jechał max na 180KM.


mystek napisał/a:
Volvo szło jak te 200KM które ma faktycznie


jak wy mierzycie tą moc na drodze?
przypominam, że to co odczuwalne, to nie moc, a moment obrotowy
poza tym każde auto ma inną krzywą mocy i momentu, waga gra rolę, tak samo jak stopień "zaprzyjaźnienia" kierowcy z autem
poza tym te 205KM, 200KM itd są podawane w peaku
jedyne co daje jako takie wiarygodne wyniki to maszyna

pzdr
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 13-08-2014, 10:39   

Gaz i T4 nie będzie jeździć,
jeśli T4 ma dobrze jeździć to tylko oryginalne świece i filtry
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 17:53   

#Robert - a co, lubią żłopać?

#Tomek - jeździsz Galantem 2,5 V6, znasz dobrze auto. Nagle wsiadasz do innego identycznego Galanta z identycznym silnikiem, testujesz czy dobrze się zbiera i... coś jest nie tak. Po prostu to czujesz. W przypadku tego Saaba było tak, że zanim go zaczęliśmy oglądać Jagood przewiózł mnie kilka razy na miejscu pasażera. Później ja wsiadłem do tego Saaba, deptam i... no coś jest nie tak ewidentnie, czuć to było. Po prostu widziałem co robi Saab Jagooda, a co robił ten egzemplarz. Później zresztą przesiadliśmy się i Jagood się przejechał i to samo odczucie. Tam gdzie ten egzemplarz robił pierwszą setkę, tam Jagoodowy miałby już ze 120. Po prostu :)

W przypadku Volvo na jazdach próbnych było czuć to samo co w Saabie, czyli że jest te 200 koni. Wiadomo, że charakterystyka inna od Saaba, ale po prostu czuć to i już :)

#Matejko - tzn? Co to znaczy, że T4 nie jedzie z LPG? W sensie, że mocy brak? (jeśli ta opcja, to testowaliśmy to Volvo i na gazie i na benzynie i LPG jest dosłownie minimalnie słabsze - to też czuć Tomku :P - ale to dosłownie minimalnie, jak dla mnie z 5KM mniej może, ułamki)

Czy może chodzi o awaryjność, w sensie, że nie współgra to paliwo z T4? Zanim go kupiłem przewertowałem forum V40.pl i generalnie B4194T to taki odpowiednik 4g63T, czyli silnik pancerny, wytrzymuje bez zakucia bodajże coś pod 400KM, ogólnie ze sporymi możliwościami. Co do LPG, to dobrze on współgra z tą jednostką, aczkolwiek ludzie piszą, że 2.0T (B4194T2) lepiej znosi gaz, ale znowu silnik już mniej wytrzymały i potrafią się pojawiać mikropęknięcia na bloku.

Filtry i świece oczywiście oryginały, bo aftermarkety się zapychają ponoć. I takie też są aktualnie na samochodzie - poprzedni właściciel może nie klubowicz V40.pl, ale mocno oczytany i robił tak jak piszą ludzie na forum.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-08-2014, 21:51   

Nic z tych rzeczy niski stan oleju zabija turbine, panewki, etc najlepiej miec pod maksa bo miska olejowa to koryto
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomekcm 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.6 kombi '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 93
Skąd: Warszawa/Ząbki
Wysłany: 13-08-2014, 21:59   

Gratuluję zakupu, jest moc na długie trasy rewelacja. Zawsze wzbudza we mnie podejrzenie jak ktoś w lato sprzedaję auto na zimówkach......
_________________
Mój Lancer http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84110
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 22:32   

#Robert - aa, no to wiadomo :) ja zawsze trzymam na maksa właśnie, ew. 3/4 miarki.

#Tomek - moje pierwsze komfortowe auto :P tak to zawsze jakieś małe hot hatche, czy głośne niby sportowe auta. Co do zimówek, to dawał mi letnie opony, ale pokazywał mi je, to katastrofa. Bieżnika tyle co nic, raczej do oddania jakimś amatorom driftu, ja ich nie brałem, bo niepotrzebny kłopot. A te zimówki, które są, to są chyba nówki, bo bieżnika z 7-8mm mają. Muszę zobaczyć na datę.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 13-08-2014, 22:59   

mystek napisał/a:
A te zimówki, które są, to są chyba nówki, bo bieżnika z 7-8mm mają. Muszę zobaczyć na datę.

Tylko co z tego jak już je szlag trafił :roll:
Kilkaset kilometrów przy temperaturach powyżej 25stopni z prędkościami powyżej 90km/h i opona na śmietnik - z gumy robi sie plastik.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 13-08-2014, 23:17   

mystek napisał/a:
A te zimówki, które są, to są chyba nówki, bo bieżnika z 7-8mm mają

Nówki mają 9, po 4 sezonach jedna para ma 8 druga 6 mm (przód z tyłem nie zamieniany). Co do Volvo: na starcie sprawdź kompresję na wszystkich garach
mystek napisał/a:
gasisz i zapalasz na LPG.

Jak zapalasz na LPG to nie jest normalne, to jest rzeźba i jak był zimą odpalany często na gazie to delikatnie mówiąc problemy są tuż tuż. Turbinę pewnie poprzedni właściciel zajeździł, jak jest źle zregenerowana to pada jak mucha w pierwszym tygodniu po zamontowaniu. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
Ostatnio zmieniony przez i9i 14-08-2014, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2014, 23:22   

#I9i - turbinę dopadł pech. Otóż coś wpadło w dolot lub oderwało się z niego i wpadło w turbinę niszcząc jedną łopatkę wirnika. Już zregenerowane, byłem dzisiaj w Mielcu z nią i mi to ogarnęli. W poniedziałek powinienem odebrać auto. Będzie czyszczenie dolotów przez mechanika, bo nie wiadomo, co tam jeszcze w nich może siedzieć, lepiej dmuchać na zimne.

Tzn inaczej z tym gazem, bo instalacja przełącza się sama przy bodajże temperaturze 45 stopni czy tam jakiejś. Więc odpala się na benzynie z automatu, tak mi się wydaje, bo jakby odpalał się na gazie to... po co miałby się przełączać przy 45 stopni? Nie logiczne :mrgreen: pomieszałem coś, sorki.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2014, 00:58   

mystek napisał/a:
Otóż coś wpadło w dolot lub oderwało się z niego i wpadło w turbinę niszcząc jedną łopatkę wirnika.

Taaa... Przeleciało przez filtr, pokonało zakręty i sru - urwało jedną łopatkę i to wszystko :)
mystek napisał/a:
ale to dosłownie minimalnie, jak dla mnie z 5KM mniej może, ułamki)
Dupohamownia obiektywna jest jak wiadomo...
mystek napisał/a:
Dość spora turbo dziura. Praktycznie nic się nie dzieje do 2500rpm, jest naprawdę mega lag. Od 2500 zaczyna coś tam pompować, już pod górkę prędkość wzrasta, a od 3000rpm zaczyna się prawdziwa jazda.

Spora turbo dziura to od 3500 rpm a mega lag to powyżej 4000.
Jeździłeś już turbo jakimkolwiek oprócz Mirage?


Generalnie mam nadzieję, że tym razem nie wpakowałeś się na minę jak poprzednio, ale skończ już pisać bzdury...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 14-08-2014, 03:30   Re: mystek - Volvo V40 1.9 T4 '97

Niestety wpakował się i to po uszy... a jak nie stargował przynajmniej 30% (oczywiście od kwoty ostatniego ogłoszenia) to i srogo przepłacił...
Kupić auto z 97roku spasowane przez kowala z którym właściciel walczy przez półtora roku wymieniając silnik, turbinę, praktycznie cały osprzęt... do tego w gazie... tylko dlatego, że 240KM do zrobienia "samym programem" to potrafi tylko mystek :wink: .

Ale jak informowałem go o Galancie akbiego, to mi napisał, że na stare auta wymagające inwestycji nie ma czasu :roll:
mystek napisał/a:

CAR-AUDIO: seryjne radio, seryjne głośniki (lewy tylny coś nie działa)

Założone czy dostałeś "luzem"? :wink:
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 14-08-2014, 07:33   

mkm napisał/a:
tylko dlatego, że 240KM do zrobienia "samym programem" to potrafi tylko mystek

Takich osobników jest znacznie więcej i to na samym allegro, a na forach to masakra.
mystek napisał/a:
bez zakucia bodajże coś pod 400KM

Tak jak WRX-y z 300 kuniami :badgrin: no sorki 290- cioma.
A tak na poważnie to większość V40 podciągającymi pod 300KM jest na dotrysku wody czy jak kto woli metanolu, czyli chwilowe skoki mocy. A stałej mocy na seryjnych gratach* ten silnik w super stanie, udźwignie jakieś trzy setki hamowane.

*bebechy bloku
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-08-2014, 09:28   

mystek napisał/a:
#Matejko - tzn? Co to znaczy, że T4 nie jedzie z LPG? W sensie, że mocy brak? (jeśli ta opcja, to testowaliśmy to Volvo i na gazie i na benzynie i LPG jest dosłownie minimalnie słabsze - to też czuć Tomku :P - ale to dosłownie minimalnie, jak dla mnie z 5KM mniej może, ułamki)

Czy może chodzi o awaryjność, w sensie, że nie współgra to paliwo z T4? Zanim go kupiłem przewertowałem forum V40.pl i generalnie B4194T to taki odpowiednik 4g63T, czyli silnik pancerny, wytrzymuje bez zakucia bodajże coś pod 400KM, ogólnie ze sporymi możliwościami. Co do LPG, to dobrze on współgra z tą jednostką, aczkolwiek ludzie piszą, że 2.0T (B4194T2) lepiej znosi gaz, ale znowu silnik już mniej wytrzymały i potrafią się pojawiać mikropęknięcia na bloku.


jako były użytkownik 2.0T i miałem dość blisko T4 - wertując pełno tematów na forum, dlatego się zdecydowałem na 2.0T bo jest lepsze do gazu.
Owszem 1.9 jest pancernym silnikiem i wytrzymuje do 300PS na seryjnych gratach, ale na gazie cieżko utrzymać 200PS, nie wspominając o tym, że kolektory pękają w serii, a co dopiero przy podwyższonej temperaturze spalania gazu.
Jeśli Twoja dupohamownia jest w stanie ocenić przyspieszenia twardszego saaba od miekkiego volvo kombi o podobnej mocy, to ja sie kłaniam, jesteś moim guru :p
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.