Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
[I 2.4 MIVEC] Kod błędu P0125 i świeci CE
Autor Wiadomość
Lukaszow23 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-09-2014, 21:08   [I 2.4 MIVEC] Kod błędu P0125 i świeci CE

Witam. Mam od niedawna Outlandera 2,4 z 2004r w automacie i instalacją gazową LOVATO. Przed kupnem facet wymienił czujnik temperatury i sondę ale nie skasował błędów więc pojechaliśmy i po podłączeniu wyskoczyły 3 błędy od czujnika, sondy i między innymi ten P0125. Po skasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów ponownie zaświecił się CE. Więc podjechałem jeszcze raz na sprawdzenie i został tylko błąd P0125 z informacją niewystarczająca temperatura płynu chłodzącego do sterowania paliwem w pętli sprzężania zwrotnego. Po wrzuceniu w google wyskoczyło 5 opcji : niesprawny termostat, czujnik temperatury, mała ilość płynu chłodzacego, sterownik wentylatora. Więc czujnik jest nowy działa, płynu jest pod maximum, termostat trzyma na środku, a wentylatory załączają się zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przed zagrzaniem się wyłączą na chwile i potem znów się uruchamiają, a po zgaszeniu jeszcze chwilę chodzą. Więc czy to jest sterownik wentylatora czy coś jeszcze może być innego. Czytałem,że jak się załączy klimę to powinny się uruchamiać ale one chodzą jak klima jest wyłączona. I jeżeli to jest ten sterownik czy go sam mogę wymienić i w którym miejscu go szukać.??
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-09-2014, 23:32   

Problem z włączaniem się wentylatorów na zimnym silniku pachnie uszkodzonym sterownikiem wentylatorów.

Błąd P0125 może wynikać praktycznie z dowolnego czujnika, akurat czujnik temperatury jest tu najprostszą przyczyną do zdiagnozowania bo wartość temperatury można odczytać po złączu diagnostycznym. Możesz się zasugerować serwisówką co po kolei sprawdzać, ale sonda lambda też jest tutaj podejrzana.
 
 
Lukaszow23 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-09-2014, 10:31   

no to żeś mnie pocieszył Elektryk z tym błędem :| spróbuję najpierw od sterownika wentylatorów.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-09-2014, 12:03   

Lukaszow23 napisał/a:
P0125 z informacją niewystarczająca temperatura płynu chłodzącego do sterowania paliwem w pętli sprzężania zwrotnego.


To jakaś bzdura.

W Outlanderze 2.4 P0125 oznacza błąd sondy lambda. Niestety nie rozstrzyga, czy przedniej czy tylnej - do sprawdzenia obie. Ten błąd jest również popularny przy źle wyregulowanej gazowni
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Lukaszow23 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-09-2014, 17:19   

Cytat:
To jakaś bzdura.

[color=white]W Outlanderze 2.4 P0125 oznacza błąd sondy lambda. Niestety nie rozstrzyga, czy przedniej czy tylnej - do sprawdzenia obie. Ten błąd jest również popularny przy źle wyregulowanej gazowni
[/quote]
O to jeżeli ten błąd P0125 odpowiada za sondę lambda, to widocznie została wymieniona nie ta co trzeba. Bo przy kolektorze są dwie i jedna z nich była wymieniana.
A gaz na wolnych obrotach trzyma mi 600-700 obr/min.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-09-2014, 17:51   

Wystarczy, że gaz jest za ubogo ustawiony, ECU dolewa, "nie widzi" skutków dolania i wywala błąd. Obroty jałowe mogą być piękne i równe, a błąd wyskoczy....

Trzeba przede wszystkim sprawdzić sondy, zanim się je wymieni......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 20-09-2014, 16:10   

A jak skasujesz i jezdzisz na benzynie to zapala sie?
 
 
Lukaszow23 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-09-2014, 20:27   

jak skasowałem i jeździłem na benzynie to przez 24 km było ok, ale jak zostawiłem auta na 5 min na biegu jałowym to znów się zapalił
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-09-2014, 13:43   

Pewnie grzałka którejś z sond poszła się rozmnażać ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 27-09-2014, 18:28   

Bartek napisał/a:
Pewnie grzałka którejś z sond poszła się rozmnażać ;)
Uszkodzona grzałka sondy od razu generuje inny błąd który dosłownie oznacza uszkodzenie grzałki.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 27-09-2014, 20:34   

Ja mam to samo tylko wyświetla mi się błąd P0135 i też mi się świeci CE. Nie mam czasu zebrać się żeby wymienić tą sondę :wink:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Lukaszow23 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-05-2015, 21:07   

Witam, po wymienieniu sterownika wentylatorów, wiatraki ucichły i załączają się dopiero po włączeniu klimy, oczywiście raz na jakiś czas. koszt takiego sterownika 360 zł . Po podłączeniu do kompa i zdiagnozowaniu sondy lambda, poszła grzałka, oczywiście jest możliwe zdiagnozowanie która to, (dobry mechanik na ślepo nie wymienia). Po przejechaniu 20 km nic nie świeci.;) Sonda oczywiście denso, żaden inny zamiennik, koszt 370 zł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.