 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GLX] Problemy ze skrzynią biegów |
Autor |
Wiadomość |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-12-2012, 22:55 [Cari 1.8 GLX] Problemy ze skrzynią biegów
|
|
|
Witam mam problem ze skrzynią... szarpie lewarkiem zmiany biegów tak, że potrafi wypaść bieg 2 i 4, nie wiem już co zrobić, żeby było dobrze, wymieniłem poduchy na skrzyni, wczoraj wymieniłem olej w skrzyni i to właśnie po jego wymiania zaczęły wypadać biegi, wczesniej tylko szarpało, a teraz wypadają 2 i 4 bieg, bo cała skrzynia pracuje dość lżej i płynniej po wymianie oleju... nie zrobiłem swojego filmiku, ale wygląda to mniej więcej jak tutaj na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=oGnevE7KARc w momencie dodawania i odejmowania gazu drążek się rusza tak agresywnie.... co jeszcze.... jeśli na zgaszonym samochodzie na sucho zmieniam biegi, to na każdym biegu wrzuconym, mogę ruszać drązkiem to przodu i to tyłu nie wyrzucając biegu, czyli tak jak to się mniej więcej dzieje podczas dodawania i odejmowania gazu z tym, będąc pod autem zauważyłem, że nie ma luzów od wybieraka w samochodzie (wszystkie tulejki sprawdzone) aż do wybieraka pod skrzynią tego z odważnikiem okrągłym, jedyne co to jakby ten wybierak pod skrzynią w środku miał może jakieś luzy, bo wrzucając obojętnie jaki bieg czy też luz, można nim obracac o kilka stopni w lewo i prawo.... mam nadzieję, że dobrze wszystko opisałem... macie jakieś pomysły na zdiagnozowanie usterki?
Czy u Was też są takie luzy jakie opisałem wcześniej? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21022 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-12-2012, 07:04
|
|
|
Skoro po wymianie oleju się zaczęło, to chyba masz winowajcę .
Może zalałeś jakiś nieodpowiedni olej . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-12-2012, 12:30
|
|
|
Po pierwsze tulejki wybieraka luzy są lewo prawo, a nie przód tył.
Druga sprawa jaki olej wlałeś? Jeżeli masz 1.8 SOHC to masz skrzynię Renault, więc olej to tylko Elf Tranself NFP (TRX, TRZ, TRP) 75W80. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-12-2012, 15:04
|
|
|
No i taki olej wlalem Elf Tranself NFP, przed wymiana oleju tez sie tak dzialo, tylko, ze biegi nie wypadaly, a teraz wypadaja i tak jak pisałem wczesniej tulejki sa jak nowe, nie ma na nich luzu, luz dopiero wydeje sie ze jest gdzies w skrzyni... głównie chodzi mi o to czy ktoś z was ma podobnie czy tez macie takie luzy w skrzyni, bo mechanicy to idą na łatwizne i karzą wymienic skrzynie... jesli ktos ma taka skrzynie to niech sprawdzi czy ma takie luzy o jakich pisalem i da mi odpowiedz.. z góry dziekuje metoda prob i bledow musze sam znalesc przyczyne.. pozdrawiam i szczesliwego nowego :): |
|
|
|
 |
PINO87
Forumowicz
Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 84 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: 01-01-2013, 18:40
|
|
|
powiem ci tak jako gość który już kilka takich skrzyń zrobił mam jeszcze dwie na częśći i jedną go gdika http://tablica.pl/oferta/...9be7404be;r:;s:
to nie jest żaden olej ani pierdulka typu (tulejki wybieraka) masz wyrobiony tryby na 2 i 4 biegu i dlatego tak sie dzieje że lewar najpierw sie rusza a potem biegi zaczą wypadać
mialem już takie przypadek
Cena?
polowa używanej czyli zapewne wiesz ile...
ps. olej wcale nie musi być elf |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-01-2013, 20:08
|
|
|
PINO87 napisał/a: | powiem ci tak jako gość który już kilka takich skrzyń zrobił mam jeszcze dwie na częśći i jedną go gdika http://tablica.pl/oferta/...9be7404be;r:;s:
to nie jest żaden olej ani pierdulka typu (tulejki wybieraka) masz wyrobiony tryby na 2 i 4 biegu i dlatego tak sie dzieje że lewar najpierw sie rusza a potem biegi zaczą wypadać
mialem już takie przypadek
Cena?
polowa używanej czyli zapewne wiesz ile...
ps. olej wcale nie musi być elf |
Wiesz w zasadzie to masz chyba rację... z tym, że dzieje się to na każdym biegu, ale im wyższy bieg tym ruch drążka jest mniejszy, a na 2 i 4 jest na tyle duży, że wypadają biegi czasem (nie zawsze tylko jak gwałtownie puszczam gaz na biegu i hamuje nimi) będe musiał chyba w weekend sciągnąć skrzynie i wtedy zobacze co jest uszkodzone. Pytanie do PINO87 czy do rozebrania tej skrzyni potrzebne są jakieś specjalne narzędzia? czy domowe zaplecze warsztatowe wystarczy? I czy jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować usterkę bez rozbierania skrzyni? |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 02-01-2013, 20:56
|
|
|
Uuuu... nie polecam samodzielnego rozbierania skrzyni. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to oddaj to raczej w ręce fachowca. Narzędzia oraz przygotowanie jest potrzebne: ściągacze ze dwa, nowe nakrętki kontrujące, druty do podtrzymywania trybów, młotek gumowy, czyste miejsce na rozbieranie (żeby nie pogubić części, które same wyskakują), czasem druga osoba do pomocy, ewentualne łożyska do wymiany... i najważniejsze - myślenie.
Mówiłeś że poduszki sprawdzałeś... daj się przewieźć samochodem jakiemuś mechanikowi, może on potwierdzi że to jednak skrzynia. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
PINO87
Forumowicz
Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 84 Skąd: LUBELSKIE
|
Wysłany: 02-01-2013, 20:59
|
|
|
Narzędzi nie trzeba specjalnych ale trzeba ogarniać jej budowe
Patrząc od strony technicznej te skrzynie są dobre konstrukcyjnie oraz materjalowo robilem już jedną po 300tys i na żadnym trybie,lożysku nie bylo żadnego ale to żadnego śladu zużycia
mają tylko jedną jedyną wadę konstrukcyjną lewa póloś jest zakończona krzyżakiem na łożyskach igielkowych pracuje w oleju kilka cm od mechanizmu różnicowego
czasami bywa że ten krzyżak sie rozlatuje a igielki lecą prościutko do mechanizmu i robią sieke to jest jedna jedyna wada tych skrzyń...
więc radze regularnie sprawdzać poziom oleju bo uszczelniacz wybieraka w każdej deliokatnie cieknie
możesz zrobić tak że postaw przód samochodu na klockach odpal go wrzucaj biegi a ktoś drugi niech patrzy od kanalu co sie dzieje z napędem
jednak u ciebie bez jej rozbierania na 99% sie nie obejdzie
Ps.Właśnie gadasz z merchanikiem |
|
|
|
 |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-01-2013, 23:06
|
|
|
co do poduszek to wymieniłem na dwie nowe z przodu i pod skrzynią, pozostałe dwie nie mają żadnego śladu uszkodzenia, nawet minimalnego, może poprzedni właściciel je wymieniał, nie wiem... postawie na klockach i wejdę do kanału, może coś zaobserwuje, a jeszcze jedno czy może być to problem z przegubem lub dyferencjałem, bo właśnie z lewego przegubu, a dokładniej tej osłony gumowej, lekko cieknie mi olej i co zaobserwowałem jeszcze, że po wymianie oleju coś jakby mi tam lekko zaczęło stukać, tak jakby coś właśnie z tym dyferencjałem lub przegubem wewnętrznym... czy od jego uszkodzenia efekt też mógłby być taki czyli szarpanie lewarkiem? |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 06-01-2013, 23:09
|
|
|
herayo, samochód na kanał i zobacz, czy jak przy włączonym biegu popuszczasz sprzęgło, to nie przesuwa się ta część wybieraka, która wychodzi ze skrzyni.
Ja tak miałem po tym jak przekonałem taksiarza, że się nie wciśnie
Winny był jakiś seeger, który ustalał położenie wałka z kołami zębatymi. Pękł i całość jeździła po skrzynia powodując, że lewarek latał od maks do przodu do maks do tyłu.
Oczywiście jak ja rozbierzesz, to robienie czegokolwiek bez wymiany łozysk, to moim zdaniem nieporozumienie (chyba, że Ci się montaż/demontaż podoba). I pamietaj o tym @#$%@^@& uszczelniaczu wybieraka. Przynajmniej z 5 kkm nie będzie ciekło |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
herayo
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GLX 1.8 16V SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-01-2013, 19:28
|
|
|
i tak właśnie muszę zrobić tylko chwili wolnego czasu potzrebuje, możliwe, że to właśnie jest to co u Ciebie, bo lewarek właśnie po całej długości lata... a i tak jak mówisz od razu łożyska i uszczelnie wybierak, bo się poci znajdę chwile i postaram się odnaleźć usterkę i ją usunąć, i nie to żebym nie chciał dać zarobić mechanikowi, ale jak coś sie samemu zrobi to bardziej cieszy, i ja wszystko robię bardzo dokładnie, a nie na odpier**l, tak mi już z modelarstwa zostało
----------------------------------------
No i udało mi się znaleźć trochę wolnego czasu, podjechałem do znajomego, podniosłem przód auta, wlazłem do kanału (niestety zapomniałem wziąć aparat ) ale o to co spostrzegłem:
- wypadająca 2 i 4 była przyczyną złego wyregulowania tego długiego cięgna łączącego wybierak w aucie z tym wybierakiem w skrzyni (był za krótki, wydłużyłem o jakieś 15mm i biegi nie wypadają)
- na podniesionych przednich kołach nie ma obciążenia, to wybierak w aucie robił minimalne ruchy, chyba że na danym biegu puściłem bardzo szybko sprzęgło, wtedy lewarek się ruszał, będąc pod autem zauważyłem, że silnik siedzi stabilnie na poduszkach, a sam wybierak ze skrzyni się rusza
- kiedy samochód był na 1 biegu i nie dając gazu (był na jałowych/wolnych obrotach) i szybko puściłem sprzęgło, to wybierak na tyle się ruszył, że wypadał bieg (na innych biegach nie wypadał) i dość mocno zatrzęsło wtedy całym samochodem
- prawe kolo kręci się bez żadnych oporów, natomiast lewe przeważnie stoi w miejscu, chyba że dodam więcej gazu, wtedy kręcą się oby dwa, a na niskich obrotach lewe kolo jakby kręciło się lekko przeskakując (tak co około 30-40 stopni obrotu się zatrzymywało i szlo dalej)
- z lewej gumy/osłony przegubu wewnętrznego cieknie olej, wybierak skrzyni jest suchy nawet się jednak nie poci.
- czasem słychać szumy ze skrzyni, ale to pewnie któreś łożysko
Teraz moje pytanie, czy takie coś może być spowodowane samym dyfrem/układem różnicowym, może przegubem?, krzyżakiem? czy raczej coś w środku skrzyni innego..?
Czy jakby był taki luz na krzyżaku/przegubie to czy mogły by być takie objawy?
Czy do wyjęcia przegubu, zdjęcia tej osłony muszę wylewać olej ze skrzyni? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-12-2013, 22:35
|
|
|
Czy to o ten uszczelniacz chodzi ?
 |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
tadek55
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 03-02-2015, 13:36
|
|
|
Witam. Wracając w czwartek z trasy również u mnie pojawił się problem ze skrzynią, a mianowicie: Stanąłem na trasie na światłach, po ruszeniu delikatnie auto zerwało, później w miarę ok przy poszczególnych biegach, po wrzuceniu na 5 bieg przy ponad 2tys. obrotów coś zaczęło piszczeć (przy dodawaniu gazu) jak ująłem nogę to przestało, znów dodałem i spokój. Następne światła.. Powolne ruszanie i przy dojściu na 3 bieg (przy dodaniu gazu) bieg wyrywa (ale nie wyrzuca całkiem) na 4 coś zgrzyta i również wyrywa, na 5 znowu piszczenie (piszczenie na trasie na 5 biegu powtórzyło się jeszcze kilkakrotnie) Miałem do domu około 200km, dojechać, dojechałem.. Tulejki są w porządku, biegi wchodzą bez problemu na postoju i w czasie jazdy również.. Olej w skrzyni jest delikatnie spieniony ale jego stan jest w normie.. Dodam ze auto ma przejechane 365tys. stale jeżdżone w trasy i nigdy mnie nie zawiodło, ale zawsze musi być ten pierwszy raz.. niestety.
Proszę o jakieś porady i sugestie.. Pozdrawiam. |
_________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 |
|
|
|
 |
|
|