Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:58 |
Obroty w outlander1 |
Autor |
Wiadomość |
Arkinghor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 23-02-2015, 22:15 Obroty w outlander1
|
|
|
Witam
Jakie obroty outlander1 lubi najbardziej? Jakich lepiej unikać. W jakim przedziale obrotów jeździć by nie uszkodzić samochodu? Czy obroty około 800, 900 (bieg jałowy) na ciepłym silniku są odpowiednie dla tego samochodu czy może z silnikiem jest coś nie tak? Prosiłbym o odpowiedzi na powyższe pytania. |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-02-2015, 23:14
|
|
|
Kolego, jak większość aut benzynowych, tak i O1 lubi wysokie obroty. Wersja bez turbo zaczyna "iść" dopiero od około 3,5 tysiąca. Śmiało możesz go wkręcać przy wyprzedzaniu do 6, 6,5 tys, nic mu nie będzie. Jest również dość elastyczny na dolnych biegach, np. na trójce śmiało można kręcić po rondach i wchodzić w mniej ostre zakręty, nie powinien się mulić.
A 800 obrotów na biegu jałowym jest ok. Po odpaleniu zazwyczaj na chwile wskakuje na ok 2 tys i zaraz wraca poniżej tysiąca. |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
Arkinghor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 24-02-2015, 14:52
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze inne pytanie dotyczące sondy lambda przedniej. Gdzie taką mogę dostać i czy lepiej oryginalną czy zamiennik? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 15:00
|
|
|
Arkinghor napisał/a: | Gdzie taką mogę dostać i czy lepiej oryginalną czy zamiennik? | Albo ASO - oryginał ponad 1000zł albo zamiennik za % tej ceny np w IC |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Arkinghor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 24-02-2015, 17:02
|
|
|
Czy zamiennik będzie dużo gorszy? W jakiś sposób wpłynie negatywnie na samochód? A może zużyje się wcześniej? Prosiłbym o opisaniem czym oprócz ceny różni się od oryginału. |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 17:04
|
|
|
Niekoniecznie gorszy, wybierz Denso lub NGK a będzie dobrze. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 17:12
|
|
|
Arkinghor napisał/a: | Czy zamiennik będzie dużo gorszy? | Nie będzie wcale gorszy. Parametry sa te same. Arkinghor napisał/a: | W jakiś sposób wpłynie negatywnie na samochód? | W żaden Arkinghor napisał/a: | A może zużyje się wcześniej? | jak silnik zacznie brać olej to tak Arkinghor napisał/a: | Prosiłbym o opisaniem czym oprócz ceny różni się od oryginału. | Znaczkiem na pudełku.
Weź DENSO i po kłopocie. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-02-2015, 07:41 Re: Obroty w outlander1
|
|
|
Arkinghor napisał/a: | W jakim przedziale obrotów jeździć by nie uszkodzić samochodu? |
Podczas jazdy obroty minimalne 1800-2000 (poniżej tego jest dół w momencie). Pod górę oczywiście wyższe obroty 2500-3000. Przyśpieszanie spokojne do 3500-4000, jak trzeba to but w podłogę i odcięcie jest przy 7600, można śmiało do 7000 ciągnąć. |
|
|
|
 |
Arkinghor
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 02-03-2015, 18:39
|
|
|
Pytałem się bo po wymianie rozrządu samochód strasznie mulił i miał ciut inne obroty niż wcześniej. Już wszystko w moim aucie gra. Przejechałem trochę kilometrów po odłączeniu aku i się wszystko unormowało. Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
James007
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2006 100KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: Dakar
|
Wysłany: 07-04-2015, 21:11
|
|
|
Mam inne Pytanie ale w temacie obrotów. Przesiadłem się ze starej mazdy 91r na outlandera I 2006 i zdumiewają mnie obroty (moim zdaniem zbyt wysokie do ekonomicznej jazdy) na 5biegu przy 90km/h mam 3000rpm ! u was też tak jest.
Wiadomo że w benzynie, szczególnie japońcach które wysokich obrotów się nieboją jak wyprzedzasz dajesz po redukcji i ogień 5000-6000 i to jedzie. ale jak jade sobie na piątce 3000rpm przy spacerowej 90 to jakaś głupota. jeszcze nie zeszłem nim poniżej 9l |
|
|
|
 |
qba1983
Forumowicz
Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 116 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2015, 22:26
|
|
|
no niestety nie jest to związane z silnikiem(bez pośrednio) a z zestopniowaniem przełożeń w skrzyni biegów.
fak jest taki że 6 bieg był by idealny do tego auta. ale gdyby 5 bieg był jak 6 i skrzynia była by zestopniowana na dłuższe przełożenia, pisał byś teraz w temacie o tym że taki samochód tyle koni a taki muł... |
|
|
|
 |
James007
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2006 100KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 3 Skąd: Dakar
|
Wysłany: 08-04-2015, 11:50
|
|
|
jasne że chodzi o skrzynie, mimo wszystko 5 bieg mógłby być "zaplanowany" inaczej.. od 1 do 4 powinno spokojnie wystarczyć do szybkiego poruszania się po mieście i wyprzedzania... Szczerze to powiem wam że że na trasie nietrzeba redukować przy wyprzedzaniu to fakt na 5tce od 100 do 140 fajnie się rusza. ale ja wolałbym przewajchować od czasu do czasu do trojeczki i ogień 150km/h jak było w maździe a nie spalać przy jeździe 90km/h 9litrów na sete.
NIc jest tak a nie inaczej rozumiem że ten typ tak ma i tyle.
Ps, mam 34lata prawko od 16lat od 10lat w kurierce (14h dziennie za fajerą) więc pewne doświadczenia mam;) |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 08-04-2015, 12:52
|
|
|
James007 napisał/a: | ale jak jade sobie na piątce 3000rpm przy spacerowej 90 to jakaś głupota |
Załóż sobie skrzynie z diesla i po kłopocie tylko czy jakaś spasuje...
Ja miałem taki myk w jednym z moich aut i przy 90 km\h - 2000 RPM
James007 napisał/a: | mimo wszystko 5 bieg mógłby być "zaplanowany" inaczej |
Kup skrzynie od Turbo i będziesz miał tak jak chcesz |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 08-04-2015, 14:45
|
|
|
Jak naauto 4x4 ważące 1600kg to i tak niezły wynik te 9 litrów na setkę. Dzięki temu, że masz krótkie przełożenia to auto jako tako przyspiesza, jeśli dużo jeździsz w trasie szukaj skrzyni z EVO 9 (6 biegów) lub z turbionego Outlandera (3000 rpm jest przy 120km/h)
W moim przypadku najniższe spalanie odnotowane w trasie przy bardzo spokojnej jeździe to 9,06l/100km na dystansie nieco ponad 1000km |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-04-2015, 17:01
|
|
|
Kolego u mnie przy 90 km/h mam 2500 obr. , 3000 obr. to u mnie już blisko 110 km/h (specjalnie dzisiaj sprawdziłem ) |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
|