Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:58
Obroty w outlander1
Autor Wiadomość
Arkinghor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Pionki
Wysłany: 23-02-2015, 22:15   Obroty w outlander1

Witam
Jakie obroty outlander1 lubi najbardziej? Jakich lepiej unikać. W jakim przedziale obrotów jeździć by nie uszkodzić samochodu? Czy obroty około 800, 900 (bieg jałowy) na ciepłym silniku są odpowiednie dla tego samochodu czy może z silnikiem jest coś nie tak? Prosiłbym o odpowiedzi na powyższe pytania.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-02-2015, 23:14   

Kolego, jak większość aut benzynowych, tak i O1 lubi wysokie obroty. Wersja bez turbo zaczyna "iść" dopiero od około 3,5 tysiąca. Śmiało możesz go wkręcać przy wyprzedzaniu do 6, 6,5 tys, nic mu nie będzie. Jest również dość elastyczny na dolnych biegach, np. na trójce śmiało można kręcić po rondach i wchodzić w mniej ostre zakręty, nie powinien się mulić.
A 800 obrotów na biegu jałowym jest ok. Po odpaleniu zazwyczaj na chwile wskakuje na ok 2 tys i zaraz wraca poniżej tysiąca.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Arkinghor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Pionki
Wysłany: 24-02-2015, 14:52   

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze inne pytanie dotyczące sondy lambda przedniej. Gdzie taką mogę dostać i czy lepiej oryginalną czy zamiennik?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2015, 15:00   

Arkinghor napisał/a:
Gdzie taką mogę dostać i czy lepiej oryginalną czy zamiennik?
Albo ASO - oryginał ponad 1000zł albo zamiennik za % tej ceny np w IC
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Arkinghor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Pionki
Wysłany: 24-02-2015, 17:02   

Czy zamiennik będzie dużo gorszy? W jakiś sposób wpłynie negatywnie na samochód? A może zużyje się wcześniej? Prosiłbym o opisaniem czym oprócz ceny różni się od oryginału.
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2015, 17:04   

Niekoniecznie gorszy, wybierz Denso lub NGK a będzie dobrze.
_________________

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2015, 17:12   

Arkinghor napisał/a:
Czy zamiennik będzie dużo gorszy?
Nie będzie wcale gorszy. Parametry sa te same.
Arkinghor napisał/a:
W jakiś sposób wpłynie negatywnie na samochód?
W żaden
Arkinghor napisał/a:
A może zużyje się wcześniej?
jak silnik zacznie brać olej to tak
Arkinghor napisał/a:
Prosiłbym o opisaniem czym oprócz ceny różni się od oryginału.
Znaczkiem na pudełku.

Weź DENSO i po kłopocie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-02-2015, 07:41   Re: Obroty w outlander1

Arkinghor napisał/a:
W jakim przedziale obrotów jeździć by nie uszkodzić samochodu?


Podczas jazdy obroty minimalne 1800-2000 (poniżej tego jest dół w momencie). Pod górę oczywiście wyższe obroty 2500-3000. Przyśpieszanie spokojne do 3500-4000, jak trzeba to but w podłogę i odcięcie jest przy 7600, można śmiało do 7000 ciągnąć.
 
 
Arkinghor 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 10
Skąd: Pionki
Wysłany: 02-03-2015, 18:39   

Pytałem się bo po wymianie rozrządu samochód strasznie mulił i miał ciut inne obroty niż wcześniej. Już wszystko w moim aucie gra. Przejechałem trochę kilometrów po odłączeniu aku i się wszystko unormowało. Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
James007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2006 100KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Dakar
Wysłany: 07-04-2015, 21:11   

Mam inne Pytanie ale w temacie obrotów. Przesiadłem się ze starej mazdy 91r na outlandera I 2006 i zdumiewają mnie obroty (moim zdaniem zbyt wysokie do ekonomicznej jazdy) na 5biegu przy 90km/h mam 3000rpm ! u was też tak jest.
Wiadomo że w benzynie, szczególnie japońcach które wysokich obrotów się nieboją jak wyprzedzasz dajesz po redukcji i ogień 5000-6000 i to jedzie. ale jak jade sobie na piątce 3000rpm przy spacerowej 90 to jakaś głupota. jeszcze nie zeszłem nim poniżej 9l
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-04-2015, 22:26   

no niestety nie jest to związane z silnikiem(bez pośrednio) a z zestopniowaniem przełożeń w skrzyni biegów.
fak jest taki że 6 bieg był by idealny do tego auta. ale gdyby 5 bieg był jak 6 i skrzynia była by zestopniowana na dłuższe przełożenia, pisał byś teraz w temacie o tym że taki samochód tyle koni a taki muł...
 
 
James007 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2006 100KW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Dakar
Wysłany: 08-04-2015, 11:50   

jasne że chodzi o skrzynie, mimo wszystko 5 bieg mógłby być "zaplanowany" inaczej.. od 1 do 4 powinno spokojnie wystarczyć do szybkiego poruszania się po mieście i wyprzedzania... Szczerze to powiem wam że że na trasie nietrzeba redukować przy wyprzedzaniu to fakt na 5tce od 100 do 140 fajnie się rusza. ale ja wolałbym przewajchować od czasu do czasu do trojeczki i ogień 150km/h jak było w maździe a nie spalać przy jeździe 90km/h 9litrów na sete.
NIc jest tak a nie inaczej rozumiem że ten typ tak ma i tyle.
Ps, mam 34lata prawko od 16lat od 10lat w kurierce (14h dziennie za fajerą) więc pewne doświadczenia mam;)
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 08-04-2015, 12:52   

James007 napisał/a:
ale jak jade sobie na piątce 3000rpm przy spacerowej 90 to jakaś głupota

Załóż sobie skrzynie z diesla i po kłopocie :P tylko czy jakaś spasuje...
Ja miałem taki myk w jednym z moich aut i przy 90 km\h - 2000 RPM
James007 napisał/a:
mimo wszystko 5 bieg mógłby być "zaplanowany" inaczej

Kup skrzynie od Turbo i będziesz miał tak jak chcesz :mrgreen:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 08-04-2015, 14:45   

Jak naauto 4x4 ważące 1600kg to i tak niezły wynik te 9 litrów na setkę. Dzięki temu, że masz krótkie przełożenia to auto jako tako przyspiesza, jeśli dużo jeździsz w trasie szukaj skrzyni z EVO 9 (6 biegów) lub z turbionego Outlandera (3000 rpm jest przy 120km/h)
W moim przypadku najniższe spalanie odnotowane w trasie przy bardzo spokojnej jeździe to 9,06l/100km na dystansie nieco ponad 1000km
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-04-2015, 17:01   

Kolego u mnie przy 90 km/h mam 2500 obr. , 3000 obr. to u mnie już blisko 110 km/h (specjalnie dzisiaj sprawdziłem :D )
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.