Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0] katalizator
Autor Wiadomość
theg 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I, 2005 r., 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-05-2015, 16:57   [I 2.0] katalizator

Witam,

Pojawił mi się błąd silnika niedawno, warsztat stwierdził że katalizator pada.
I właściwie tyle wiem, żadnych szczegółów.
Nie dostałem propozycji, czy można zastosować zamiennik czy może uniwersalny, czy może zrobić coś innego niż wizyta w ASO za grubą kasę :(

Może ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie? Co można zrobić w tym modelu Outlandera?

Pozdrawiam

Outlander I, 2005 rok, 2.0, benzyna
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 12-05-2015, 21:51   

Można zawsze pozbyć się katalizatora na dobre - wycinasz go, a w jego miejscu umieszczasz rurę o średnicy reszty wydechu... sondę zaś oszukujesz stosując "emulator" - czyli coś, co spowoduje, że będzie poza strumieniem spalin :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 12-05-2015, 22:09   Re: katalizator

theg napisał/a:
(...) czy można zastosować zamiennik czy może uniwersalny (...)
Każdy będzie dobry - ważne, co by średnice króćców pasowały bo świadczą o wydajności.

O powodach, dla których nie powinno się usuwać katalizatorów, EGRów, DPFów, czy FAPów pisać chyba nie trzeba... 8)
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 14-05-2015, 15:36   

Pewnie wywaliło błąd o niesprawności katalizatora.
Dzieje się tak jeżeli stosunek tlenu zmierzony na drugiej sondzie do tego zmierzonego na pierwszej jest większy od jakiejś wartości przez zadany okres czasu.
Generalnie nie świadczy to o niczym specjalnym.
Miałem to samo w Mitsu, wcześniej w Micrze i cuda można było robić a efektu nie było.
Może wymiana katalizatora by coś dała ale nie wiem w jakim celu. Zbadaj spaliny to zobaczysz że nic niepokojącego tam nie będzie.
Rozwiązanie jest proste.
Kupujesz tuleję redukcyjną któa odsunie trochę sondę od wydechy i będzie do niej wpadać mniej spalin.
Wywalenie błędu jest tylko informacją i nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika.
Chyba że koniecznie chcesz wymienić katalizator ale to się chyba mija z celem.
 
 
theg 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I, 2005 r., 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-05-2015, 09:43   

Dzięki za odpowiedzi, muszę pogadać z jakimś sensownym mechanikiem teraz :)
Pozdrawiam!
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 16-05-2015, 01:18   

qlka2 napisał/a:
Pewnie wywaliło błąd o niesprawności katalizatora.
Dzieje się tak jeżeli stosunek tlenu zmierzony na drugiej sondzie do tego zmierzonego na pierwszej jest większy od jakiejś wartości przez zadany okres czasu.
Generalnie się zgadza, z tą różnicą że jest odwrotnie. Wartość tlenu za katalizatorem musi być odpowiednio niska żeby błąd się nie pojawił. Niska wartość za katalizatorem oznacza że katalizator zrobił swoje, tzn zużył tlen w celu dopalenie złych gazów w spalinach.

qlka2 napisał/a:
Generalnie nie świadczy to o niczym specjalnym.
Świadczy dokładnie o tym co mówi opis błędu, ECU zdiagnozował że "katalizator ma niską wydajność". Ale czy to wina katalizatora, zużywającej się sondy lambda, nie da się odgadnąć.

qlka2 napisał/a:
Miałem to samo w Mitsu, wcześniej w Micrze i cuda można było robić a efektu nie było.
Zgadzam się z tym, wymagania ekologiczne są mocno wyśrubowane, wystarczy niewielka odchyłka i zapala się kontrolka.

qlka2 napisał/a:
Może wymiana katalizatora by coś dała ale nie wiem w jakim celu. Zbadaj spaliny to zobaczysz że nic niepokojącego tam nie będzie.
Badanie spalin na stacji diagnostycznej nie ma sensu, bo nic w ten sposób nie zobaczysz. Potrzebny byłby pomiar "sprzed" katalizatora żeby określić jak katalizator sobie poradził ze spalinami.

qlka2 napisał/a:
Rozwiązanie jest proste.
Kupujesz tuleję redukcyjną któa odsunie trochę sondę od wydechy i będzie do niej wpadać mniej spalin.
Wywalenie błędu jest tylko informacją i nie wpływa w żaden sposób na pracę silnika.
Chyba że koniecznie chcesz wymienić katalizator ale to się chyba mija z celem.
Nie znam dokładnie algorytmów ECU ale czy to nie oznacza wpływu na sterowanie dawkami paliwa? Jeśli ilość tlenu za katalizatorem nie jest odpowiednia, to ECU może np zubażać mieszankę żeby tlenu było więcej. To może się skończyć złą kulturą pracy silnika albo wypalaniem zaworów.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 16-05-2015, 07:39   

jak wiadomo są dwie lambdy - pierwsza, w kolektorze, pełni funkcję korygującą (koryguje czasy wtrysku benzyny +/- 25%) druga zaś pełni funkcję tylko i wyłącznie sprawdzającą katalizator i nie wpływa na czasy wtrysku Pb, przynajmniej u mnie po wywaleniu kata i wyciągnięciu drugiej lambdy poza strumień spalin nic się zupełnie złego nie dzieje :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 16-05-2015, 09:49   

W@sio napisał/a:
jak wiadomo są dwie lambdy - pierwsza, w kolektorze, pełni funkcję korygującą (koryguje czasy wtrysku benzyny +/- 25%) druga zaś pełni funkcję tylko i wyłącznie sprawdzającą katalizator i nie wpływa na czasy wtrysku Pb, przynajmniej u mnie po wywaleniu kata i wyciągnięciu drugiej lambdy poza strumień spalin nic się zupełnie złego nie dzieje :)


Dokładnie. Pierwsza sonda jest regulacyjna natomiast druga jedynie diagnostyczna.
Wsadź tuleję i powinno być ok..
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-05-2015, 11:00   

W@sio napisał/a:
jak wiadomo są dwie lambdy - pierwsza, w kolektorze, pełni funkcję korygującą (koryguje czasy wtrysku benzyny +/- 25%) druga zaś pełni funkcję tylko i wyłącznie sprawdzającą katalizator i nie wpływa na czasy wtrysku Pb
W dużym uproszczeniu tak jest, ale diabeł tkwi w szczegółach. Zobaczcie choćby serwisówkę, jeśli zostanie wykryty błąd drugiej sondy (grzałka, czy cokolwiek innego), ECU reguluje mieszanką wyłącznie z oparciu o pierwszą sondę. Pewnie w czasie normalnego działania wpływ na regulację mieszanki drugiej sondy jest minimalny w porównaniu z pierwszą sondą, ale nie oznacza że go nie ma. Wynika to wprost z mechanizmów działania katalizatora i zostało narzucone pod pretekstem ekologii.
ECU do swojego działania nie potrzebuje sondy lambda, wystarczy mu ilość powietrza na wejściu. Sonda lambda jest potrzebna po to żeby mierzyć poziom tlenu na wydechu, w normalnej sytuacji jeśli mieszanka jest dobrze dobrana przez ECU tam nie powinno być tlenu. Ale niestety katalizator potrzebuje do działania trochę tlenu, więc mieszanka jest zubażana sztucznie i sonda lambda (pierwsza) jest potrzebna do regulacji ilości tlenu. Druga sonda służy do dwóch celów. Drugorzędnym jest pomiar wydajności katalizatora z którym akurat mamy problem. Pierwszorzędnym celem drugiej sondy jest pomiar ilości nieużytego tlenu na wyjściu katalizatora w celu regulacji. Jeśli katalizator przepuszcza tlen (nie wykorzystuje całego) to znaczy że ECU dało zbyt ubogą mieszankę i może dać więcej paliwa. Więcej paliwa (zbliżenie mieszanki w kierunku idealnych proporcji tlenu i paliwa) w tej sytuacji oznacza że silnik pracuje przy bardziej idealnej mieszance i ma lepszą kulturę pracy i osiągi.
Zgadzam się że po grzebaniu przy sondach lambda nie będzie widocznych objawów ale nie oznacza to że nie wpływamy na regulacje mieszanką i nie wychodzimy poza parametry konstrukcyjne silnika.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 17-05-2015, 21:50   

Nie ma wpływu co pokaże druga sonda. Ma wywalić numer błędu i tyle w temacie.
Sprawdzone nie tylko w Mitsu. Taki jej cel i tyle.
 
 
past 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: Łódź
  Wysłany: 17-01-2018, 16:09   Katalizator

Cześć,
przymierzam się do wymiany katalizatora w moim OT1 (powód: CE 0420, obie sondy sprawne). Podczas przeglądania allegro w poszukiwaniu kat. uniwersalnego pojawiło się pytanie: jaka jest średnia wewnętzna oraz zewnętzna rury katalizatora. Ktoś wie ?

Pozdrawiam,
Paweł
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-01-2018, 16:42   

O1T ma wydech średnicy 60mm scianki mają około 1mm więc średnica wewnętrzna wynosi 57-58mm. Jesteś przekonany co do katalizatora? Może spróbujesz emulatora sondy na początku? Pamiętaj że O1T ma dwa katalizatory.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Pawel1988 
Mitsumaniak


Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 316
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 17-01-2018, 16:44   

Cześć
Jak robiłem wydech to idealnie wpasowalem się rurą 60mm średnica zew. 2.38 cala, grubość ścianki 1.5mm. Natomiast pamiętaj że w o1t są dwa katalizatory a nie jeden. Jak chcesz dobrą radę to kup rurę nierzewną 1m taka jak wyżej + kolanko 90 stopni 1szt i wywal oby dwa katy i wstaw emulator sondy. Ale to tylko moje zdanie.
_________________
TURBOLOT-O1T 262KM/370Nm http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99471
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2018, 18:30   

Pawel1988 napisał/a:
wywal oby dwa katy i wstaw emulator sondy.
a inni niech się trują, bo katalizator to durny wymysł ekologów i nic mnie nie obchodzi, że coraz więcej ludzi choruje na nowotwory a u dzieci , nawet tych najmniejszych wzrost zachorowań jest olbrzymi. :evil: Nikomu nie życzę aby o tym fakcie przekonał się na własnej lub najbliższych skórze.
Mam nadzieję, że i w naszym kraju takie działanie będzie niemożliwe.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 17-01-2018, 19:40   

przeważnie zakleja i topi się pierwszy katalizator,tak zwany mały,wystarczy rozciąć puszkę wyjąć i zaspawać
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.