[EA5A/W 2.5] Jak wyjąć przekładnie (maglownice) z wersji 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
twister47
Forumowicz twister47
Auto: Galant EA5A 2.5V6 24V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 60 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-05-2015, 12:29 [EA5A/W 2.5] Jak wyjąć przekładnie (maglownice) z wersji 2.5
|
|
|
Witam wszystkich. Szukałem ale niestety nie udało mi się znaleźć jak wyjąć maglownice. Ktoś wie jak to zrobić? Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 23-05-2015, 15:42
|
|
|
Zależy jaką masz belkę aluminiową czy metalową |
|
|
|
 |
twister47
Forumowicz twister47
Auto: Galant EA5A 2.5V6 24V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 60 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 23-05-2015, 21:34
|
|
|
W temacie napisałem że 2001 ale musiało uciąć, nie wiem dlaczego |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-05-2015, 23:22
|
|
|
Zaglądałeś pod auto albo pod maske, czy może masz jakieś wątpliwości
Demontaż maglownicy wymaga zblokowania kierownicy w pozycij środkowej (ryzyko uszkodzenia taśmy przy zamontowaniu niewyśrodkowanej listwy),
spuszczenia płynu wspomagania,
odkręceniu rurek wspomagania od rozdzielacza - dostęp pod maską po ówczesnym demontażu komory filtra powietrza orac filtra oparów paliwa
odkręceniu krzyżaka kolumny kierowniczej
odkeceniu końcówek drązków od zwrotnic
odkręceniu obejm listwy kierowniczej i demontaż listwy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
twister47
Forumowicz twister47
Auto: Galant EA5A 2.5V6 24V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 60 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-05-2015, 08:30
|
|
|
No super, tylko jak wyjąć przekładnie z auta jak się już zrobi to wszystko co napisałes? Bo to największy problem jest. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-05-2015, 13:11
|
|
|
Nie wiem czy dobrze rozumiem problem z jakim się zmierzasz, jezeli nie jesteś w stanie wymanewrować listwy musisz opuścić wózek zawieszenia |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
twister47
Forumowicz twister47
Auto: Galant EA5A 2.5V6 24V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 60 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 24-05-2015, 13:55
|
|
|
Niestety tego się obawiałem, bo w żadną inną stronę nie chce wyjść. Mam jeszcze skrzynie do wyjścia, może wyjdzie jak skrzyni nie będzie. |
|
|
|
 |
Gielar
Nowy Forumowicz
Auto: Galant viii 2000r 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-10-2015, 18:29
|
|
|
Jaka taśmę można uszkodzić ?? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 08-10-2015, 18:38
|
|
|
Gielar, od poduszki air bag |
|
|
|
 |
Gielar
Nowy Forumowicz
Auto: Galant viii 2000r 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-10-2015, 21:08
|
|
|
ok dzieki wielkie mam jeszcze jedno pytanie w takim razie jak odkrecic ta miedziana rurke wchodzaca do przekladni od kolyski ? bo meczylem sie i meczylem i sposobu nie znalazlem jest w ogole jakis ? |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-07-2017, 00:33
|
|
|
Odkopałem czy żeby wyjąć przekładnie trzeba demontować wózek? Mam metalowe sanki. |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2017, 07:45
|
|
|
Nie.
Oprócz tego co pisał robertdg wyżej, ja odkręciłem jeszcze dwa wsporniki od strony kierowcy (jeden który 'zamyka' belkę od dołu i ten obejmujący tuleję dolnego wahacza) i wyjąłem stabilizator. Zdemontowałem też osłonę wałka kierowniczego (tą w grodzi), bo przewód powrotny z rozdzielacza najwygodniej odkręcić z kabiny.
PS. Aluminium to też metal |
|
|
|
 |
marecki
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Wrz 2012 Posty: 161 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-07-2017, 11:34
|
|
|
Dzięki szwagierr, a czasowo to jak to wygląda mniej więcej?
ps. miało być stalowe |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-07-2017, 13:42
|
|
|
Jakieś 2 godziny na wyjęcie, może mniej jak masz kanał/najazd (ja wyjmowałem na kobyłkach).
Zakładając że wszystkie śruby będą chciały współpracować.
Przygotuj sobie dobrą 6-kątną nasadkę 14.
I jeszcze lepszą płaską 17. |
|
|
|
 |
|