 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Stłumiony huk po zgaszeniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
org4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 13 Skąd: Myslowitz
|
Wysłany: 08-07-2015, 12:16 [EA3A/W 2.4] Stłumiony huk po zgaszeniu silnika
|
|
|
Witajcie,
Ostatnio zauważyłem dziwne zjawisko w moim Galancie- otóż po zgaszeniu silnika następuje taki stłumiony huk - najlepiej porównywalny ze stłumionym wybuchem w okolicach silnika. Gaszę silnik, i po sekundzie - 2 następuje bum! Co to może być???? Tłumik??
Dzisiaj - pierwszy raz zauważyłem, że stało się to równiez przy pracującym silniku po dodaniu gazu...
Silnik 2,4 GDI... Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam, |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 08-07-2015, 19:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
org4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 13 Skąd: Myslowitz
|
Wysłany: 09-07-2015, 08:59
|
|
|
Dzięki. Przeczytałem i wcześniej też szukałem podobnych postów. Niestety - mój przypadek to zupełnie inna bajka ( chociaż nie zaprzeczam, że przyczyny być może podobne) . U mnie nic nie pyrcha, nie ma żadnych "dymnych " znaków, po prostu gaszę silnik (nawet po dłuższej jeździe ) i po ok. 2 sekundach ( ściślej do 2 sekund) następuje takie stłumione "bum!". Silnik pracuje normalnie - bez straty mocy, dymienia itp. Samochód jest od nowości w rodzinie, w pełni serwisowany i ma dopiero 75 tys. (!) przejechane...
Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-07-2015, 17:42
|
|
|
Spróbuj nagrać, może nagranie prawidłowo odwzoruje przypadek a jak nei to trzeba poszukać kogoś co przyłoży ucho |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-07-2015, 00:32
|
|
|
Może to sprzęgło kompresora klimy. U mnie zaczyna chyba się sypać i też mam takie uderzenie czasem. Ale jest do tego takie szarpnięcie. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-07-2015, 11:01
|
|
|
To może być zwyczajny brak zamknięcia wtryskiwaczy podczas gaszenia silnika (zamknięcia przepustnicy), zostaje niespalona mieszanka w cylindrze, no i mamy samozapłon i bum w cylindrze (o co w specyfikacji GDI dużo łatwiej - wyższe sprężanie w cylindrze), albo bardziej prawdopodobne, w kolektorze wydechowym.
Nie wiem jak w elektrycznej przepustnicy w GDI, ale w zwykłym setupie, to byłaby kwestia doregulowania TPSu i krokowca, by po zamknięciu przepustnicy ecu odcinał w odpowiednim momencie wtryskiwacze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
org4
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 13 Skąd: Myslowitz
|
Wysłany: 13-07-2015, 11:42
|
|
|
No faktycznie najbliżej w moich podejrzeniach mam do "wybuchu" niespalonej mieszanki w kolektorze wylotowym...
To się tak podobnie zachowuje jak w dawnych czasach mały fiat przy samozapłonie...
Spróbuje naprowadzić mechanika na ten tor - może coś wymyślimy ? Swoja droga to w niczym nie przeszkadza w normalnej eksploatacji ale lepiej wiedzieć co to takiego , zeby uniknąć pogłębiania się problemu... |
|
|
|
 |
|
|