| listwa wtryskowa i wtryski GDI - fotka poglądowa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | romek atomek   Forumowicz
 
 Auto: pajero pinin 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 333
 Skąd: wola justowska / kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2015, 08:07   listwa wtryskowa i wtryski GDI - fotka poglądowa |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 
   
 
   
 
 story :
 kupiony z przegnitą rurą wlewu paliwa - zasyfiony cały układ wtryskowy, błąd pompy 56 skoki ciśnienia .. walczę z nim od 1,5 roku .. obecnie już trzecia pompa WC - bak wymieniony, pompa w baku też, filtr też.. przewody paliwowe do silnika przedmuchane - tak jak i regulator i wtrystkiwacze z listwą.. podmieniona przepływka - wymieniona lambda .. wyczyszczona przepustnica i egr + dolot.. wymienione cewki z fajkami - świece wiadomo, wymieniony alternator + przegląd w zakładzie specjalistycznym od alternatorów.. ...
 
 przypadek : na starej pompie - ciśnienie spadało na wolnych obrotach - pompa napędzana z wałka - więc check świecił się TYLKO na biegu jałowym - obroty stabilne z zapaloną lampką chceck - wtedy żarł koszmarne ilości paliwa - ale przegazówka - check gasł i można jeździć normalnie .. ( wg speców, przy błędzie 56 przełącza na mapę pomijającą odczyty z np lambdy - stąd spalanie )
 
 po wymianie pompy ciśnienie na evoscanie jest ok - auto na zimnym silniku pracuje ładnie - przechodzi naukę obrotów - ale gdy się nagrzeje bardziej - gaśnie ... można kręcić rozrusznikiem i kompletnie nie łapie ... gdy się ostudzi do zimnego - zapala normalnie wręcz pięknie - tak jak powinno być żywo regagując na gaz..
 
 zgłupiałem bo na starej pompie - z check enginem jeździł .. gdy ma obecnie ciśnienie stabilne - przestał ..
 
 czy to hall ? - na evoscanie w logach prędkość RPM jest odczytywana .. nie ma że nagle spada do zera i brak odczytów etc.,. co jeszcze może pod wpływem temperatury tak dawać znać ? - komputer od wtrysków ten czarny żebrowany sprawdziłem - kondensatory nie wylane - nic nie śmierdzi - wygląda bardzo dobrze - nic nie popalone ..
 
 wczoraj już kuriozum - na zacienionej dróżce w ogródku nauczyłem gada obrotów - i jeżdżę 50m w tył i w przód - ECO GDI się zapalało .. czasem zgasł na klimie - pomyslalem że przejade go przegonić - ledwo wyjechałem na rozgrzany asfalt - po 100m zgasł ...
 
 odpalić już nei chciał przez bite 6 godzin - bo na komputerze mial 45 stopni ciepła w cieniu - pod maską gorąc od słońca koszmarny - nie dało się dotknąć silnika po 5 godzinach stania ...
 
 słońce zaszło - odpaliłem i dojechałem do domu bez problemu ...
 
 czy ECU ma jakieś inne mapy kiedy ma walniętą pompę ? i np nie zbiera wtedy danych z czujników ? - i kiedy wrzuciłem mu dobrą pompę - zaczęły się problemy ?
 komputer oczywiście nie pokazuje żadnych błędów - prócz pompy .. kiedy auto rozgrzanę próbowałem zapalać - i prawie łapnął .. wtedy wywala błąd pompy - no ale musi - bo nie ma prawa mieć prawidłowego ciśnienia kiedy obroty są między 0 a 300 ...
 
 filmik z próby odpalenia na gorąco : https://www.dropbox.com/s...160502.mp4?dl=0
 
 
 
 z rozmów z Bartkiem ( mega ogarnięty ) z tego forum - niby wszystko wskazywało na czujnik hall'a  ... zamówiłem więc czujnik  ... można było podejść do zimnego auta i suszarką podgrzac samego hall'a na silniku - ale trzeba miec taki przedłużacz ..  w oczekiwaniu na przesyłkę - stwierdziłęm ze podepnę bydle pod Evoscana .. i zrobię logi ze zdychania .. w końcu hall'a można czytać - wiec jak odczyt walnie o glebę na zero - będzie widać ...
 
 a tu wielkie zdziwko :
 
   
 zdziwko w powiększeniu
 
   
 czyli to nie hall - haha .. coraz bliżej słońca
   .. ten post to nie pytanie - mam nadzieję że to rozwiazanie..
 zdam relację w poniedziałek
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piotrek4   Forumowicz
 
 Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 29 Paź 2012
 Posty: 216
 Skąd: Olesno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2015, 09:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niedługo sam otworzysz warsztat specjalizujący się w GDI.   |  
				| _________________ 2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
 2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
 2001 Rover 45 lpg 2015 -
 2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
 1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PiotrKw   Forumowicz
 
 Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2010
 Posty: 843
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2015, 10:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podobny objaw miałem w innym samochodzie . Winowajcą był czujnik połozenia wału a dokładnie kostka łączaca , znajdująca się za chłodnicą . Gdy było ciepło i wentylator zaczynał chłodzić, podając do tyłu ciepłe powietrze  , kostka się grzała i rozłaczała styki . Silnik gasł , gdy ostygł mozna było normalnie odpalic . Problem zaczynał się uwidaczniać coraz intensywniej  przy wyższych temperaturach na dworze. Zima i wiosna było ok .   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | romek atomek   Forumowicz
 
 Auto: pajero pinin 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 333
 Skąd: wola justowska / kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2015, 11:45 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Piotrek4 napisał/a: |  	  | Niedługo sam otworzysz warsztat specjalizujący się w GDI.   | 
 
 http://www.motomagic.pl/   OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM
 
 z polecenia - tydzień czekałem na termin, zawiozłem na lawecie auto po 12 czerwca - 30 czerwca jeszcze nie zrobili .. generalnie się wkurzyłem bo tydzień im zajeło sprawdzenie Paliwówki DO silnika .. ( robota na godzinę ) .. generalnie ochrzanieni - strzelili focha i kazali zabierać auto ..
 
 nie poskładali nawet tego co rozłożyli ! sam musiałem składać ...  oczywiście na lawecie do domu od nich ..
 
 a zaczęło się od "naprawiacie GDI ? - OCZYWIŚCIE - Wszystko naprawiamy  !!!
 
 zwalili na soft w ECU że coś w nim nie tak
 
 a zobaczcie strone na fejsie - normalnie kosmici idealni - wszystko robią ..
 https://www.facebook.com/motomagic.garage?fref=ts
 
 
 stąd  uwaga i przestroga 2x laweta 3 tygodnie psu w D...i jeszcze sam sobie poskładać
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PiotrKw   Forumowicz
 
 Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 18 Wrz 2010
 Posty: 843
 Skąd: Trójmiasto
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-07-2015, 12:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czego sie spodziewałeś ??? Samochód to nie magia , tu nie potrzeba Magika , tylko rzemieślnika , mechanika , inżyniera z konkretna fachową wiedzą . Takiego co wie o robi , a nie robi co wie    Tak więc sama nazwa mówi za siebie     Życzę powodzenia w działaniach .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | romek atomek   Forumowicz
 
 Auto: pajero pinin 1.8GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 18 Lis 2014
 Posty: 333
 Skąd: wola justowska / kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2015, 08:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | wczoraj wymiana wtryskiwaczy ... 
 i dalej to samo - nic się nie zmieniło - portfel schudł .. czas się poszedł paść .. kilka śrubek w silniku chodzi lżej .. coraz lżej ..
 
 edit : 17.07.2015
 naprawione  winny zabity powrót na wc
 
 w nagrodę pininu wymieniłęm olej na 5w50
 i kupiłem lotkę
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |