Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana oleju z 10w40 na 5W40
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 18-04-2015, 17:50   Zmiana oleju z 10w40 na 5W40

witam

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem .
Colt spala cały czas 0,5L oleju na 1000km , kompresja w normie
uszczelniacze zaworów wymienione , brak wycieków , nie kopci ...
nie przejmuję się tym -tylko pamiętać o sprawdzaniu dolewaniu .
3 lata jeździłem na mobil 10w40 , następnie zrobiłem płukankę silnika
środkiem valvoline dolewanym do oleju i wymieniłem olej na valvoline max life 10w40 , żadnych zmian .
Zastanawiam się nad przejściem na lepszy olej czyli valvoline 5W40.
Na pewno smarowanie będzie lepsze , w bajki o odpadającym nagarze i rozszczelnieniu nie wierze , jakby tak miało być to już samą płukanką bym sobie narobił szkód .
Nie wiem czy to dobry pomysł i czy nie będzie brać jeszcze więcej oleju ?
_________________

 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 18-04-2015, 18:50   

Ja robiłem taką zmianę, najpierw z Mobila 10W40 na Lotos 5W40, potem na Shell 5W40. Efekt taki, że na Shellu ucichły popychacze. Zużycia jako takiego nie miał więc trudno mi się wypowiedzieć w tej kwestii. Colt był 1.3 z 2000 r. ok. 150 tys. km przebiegu.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-07-2015, 20:22   

Naszego zalalem 10w40 mobil z beczki i teraz zauwazylem ze od wymiany zniknelo z max. na min .oleju czyli ok 1 ltr.na 1600km ,jutro jeszcze sprawdze na zimnym jaki stan pokaze ,bo na cieplym po 5min jest od zgaszenia pokazuje min .


dzis ,sprawdzilem i na zimnym tylko MIN. ale dolalem tylko 0,5 ltr ,i pokazalo MAX .
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-07-2015, 14:16   

Wlej 5w30, nie rozpadnie się.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 04-07-2015, 16:45   

MarcinZ - zgadza się od stanu min. dolać trzeba do max. 0,5litra .
Sprawdzam co 1000km i dolewam , po tym przebiegu mam niewiele ponad min. czyli
jakieś 0,4 l dolewam , ale staram się częściej żeby nie dopuszczać do całkowitego minimum.
Bezpośrednio po wymianie na maxlife , brało znacznie mniej oleju ale po zrobieniu ok 1000km wróciło do normy tzn. 0,4-0,5l /1000km .
Valvoline wyższa półka niż mobil a cena z wysyłka nawet taka sama , kiedyś w marketach były promocje na mobila ale już nie widzę .
Nie kopci nie poci się , uszczelniacze zaworów wymienione , nic to nie dało , dolewam i
jeżdżę bezawaryjnie od 4lat , silnik dobrze pracuje także MarcinZ myślę że nie warto sobie zawracać głowy :) tylko pamiętaj o sprawdzaniu i dolewaniu .
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2015, 17:20   

Jeśli uszczelniacze zaworowe ok i jeśli nie ma wycieków to chyba jedynie zostają pierścienie lub oleje wcześniej stosowane jakieś podrabiane. Zalej ten 5w40 lub nawet 5w50 ale raczej niewiele to pomorze jeśli oleje zalewane wcześniej pochodziły z pewnego źródła.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 04-07-2015, 19:26   

plecho1 napisał/a:
Jeśli uszczelniacze zaworowe ok i jeśli nie ma wycieków to chyba jedynie zostają pierścienie lub oleje wcześniej stosowane jakieś podrabiane. Zalej ten 5w40 lub nawet 5w50 ale raczej niewiele to pomorze jeśli oleje zalewane wcześniej pochodziły z pewnego źródła.

Cały czas używam 10w40 , wcześniej też było 10w40 wnioskując z kartki pod maską
ale Niemiec musiał dolać jakiś moto doktor bo pamiętam że zrobiłem kilkaset km i nic nie ubyło , wymieniając olej wylałem ten dodatek .
Na olej nie żałuje mogę wlać 5w40 silnik będzie mieć lepsze smarowanie , może będzie
mniej brać oleju tylko gorzej jak będzie jeszcze więcej ?
Może lepiej zostawić jak jest .

Spala olej prawdopodobnie ale nie kopci dzięki katalizatorowi
który szybciej się zatka zużyje ?
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-07-2015, 19:29   

MarcinZ napisał/a:
zalalem 10w40 mobil z beczki

Szczerze ? IMHO z beczki, to można nalać sobie piwa, a i to pod warunkiem, że kupisz bezpośrednio w browarze ;)
Oleju sprzedawanego w beczkach na warsztaty nie wlałbym do auta nigdy i za żadną cenę - tu się kłania moja praca (kiedyś) na warsztacie samochodowym. Wolałbym kupić w markecie olej rzepakowy czy słonecznikowy - przynajmniej bym wiedział, co nalewam.
OK, może to nie dotyczy wszystkich warsztatów, no ale...
Na Twoim miejscu zrobiłbym taki myk (fakt, może trochę kosztowny) :
1 spuściłbym to beczkowe "coś"
2 kupiłbym jakiś w miarę tani półsyntetyczny olej (byle nie beczkowy), jakiś Orlen czy Lotos, do tego środek do płukania Liqui Moly Engine Flush 2640
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
Wlałbym ten olej (bez środka czyszczącego), pojeździł na nim dzień lub dwa, potem płukanka i spuszczenie.
3 wymiana oleju na docelowy i oczywiście filtra oleju (dopiero teraz, wcześniej nie ma sensu)
4 jako olej polecam coś porządnego, żadne Mobile czy Valvoliny.
tu (wiem, temat z Galanta, ale oleje są takie same) masz do poczytania na temat olejów :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
Ja polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
Do tego w razie potrzeby i posiadanej gotówki Liqui Moly Cera Tec 7181
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
lub inne dodatki z Liqui Moly
http://liquimoly.pl/produ...odatki-do-oleju

Żeby nie było nieporozumień - nie jestem agentem LM, i nie mam żadnej prowizji od tego co kupisz i nalejesz. Po prostu LM to naprawdę wyższa półka chemii samochodowej, nie tylko olejów - oczywiście pod warunkiem kupowania z pewnego źródła.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 07-07-2015, 17:31   

Tylko jeśli będzie brać olej to w skali roku będzie trzeba kupić drugą(lub więcej) bańkę Liqui Moly 5W40 za 200zł .

Jeszcze się zastanawiam czy u siebie coś robić z olejem , może mi ktoś doradzi .
Nie dymi, silnik suchy , uszczelniacze zaworów wymienione a bierze tak do 0,5l /1000km .
Olej - wcześniej mobil10w40 teraz valvoline 10w40 - bez różnicy .
Przed pierwszą wymianą nie brał oleju , była karteczka pod maską :
wymiana /przebieg 146000
następna 161000 ( w momencie kupna 170000)
(15000 to dużo jak na półsyntetyk by było )
olej 10w40 jakiś motor gold
nie ma wiele informacji co to za olej , na opakowaniu napisane - synthetic .
Może jednak zrobiłem błąd lejąc półsyntetyk .
Ale pół syntetyk "bierze" to pełny chyba będzie tym bardziej ?
_________________

 
 
Obywatel 
Forumowicz


Auto: RAV4 III Corsa E
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 232
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-07-2015, 17:58   

krzysieg napisał/a:
Może jednak zrobiłem błąd lejąc półsyntetyk


Też przeszedłem na półsyntetyk bo trochę brał syntetyka (Shell Helix) przez uszczelniacze zaworów. Wlałem 10W40 Valvoline i mam nadzieję, że trochę się branie uspokoi. A nawet jeśli trzeba będzie dolewać, to zawsze półsyntetyk tańszy :P Także nie rozpamiętywałbym decyzji o przejściu na semisyntetyk.

A propos dylematów założyciela wątku, to w sprawie części napisz zapytanie na:
http://www.all-parts.pl/i...eebee6cde6355e1

Gość zawsze błyskawicznie odpowiada i doradza zestawy przyzwoitych zamienników.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-07-2015, 18:00   

Motor Gold 10W40 to któryś z tych dwóch :
1 MOTOR GOLD Ecotec SAE 10W-40
http://motorgold.com/prod...tec-sae-10w-40/
2 MOTOR GOLD Superior SN SAE 10W-40
http://motorgold.com/prod...20SAE%2010W-40/
Przyznaję bez bicia, że pierwszy raz w życiu słyszę (w sumie czytam) o tej marce oleju :D Co zresztą nie jest zbyt dziwne, bo w Polsce takiego oleju w sprzedaży nie ma, a przynajmniej nie potrafiłem nic znaleźć - żaden sklep, Ceneo, Allegro, itp., itd. nie ma tego czegoś w ofercie. Co w sumie o czymś świadczy moim zdaniem...
Co do Twojego silnika - albo masz trochę zajechany silnik (np. nieszczelne pierścienie tłokowe), i trochę oleju jest spalane, albo po prostu TTTM (ten typ tak ma), i nic z tym nie zrobisz ;)
Ja i tak bym przeszedł na syntetyk - tak zrobiłem w mojej Carismie. Ale przez 12 tyś km nie musiałem zrobić żadnej dolewki...
Może poczekajmy, aż ktoś lepiej znający się na silnikach Colta wyrazi swoje zdanie.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 07-07-2015, 18:43   

Chodzi mi o ogólne zasady , na jednym półsyntetyku bierze na drugim też , więc na pełnym syntetyku chyba już nie warto sprawdzać , będzie tak samo lub gorzej ?

Ta kartka była nieaktualna , wg. zalecenia na niej musiała być następna wymiana , i być może został wtedy wlany minerał i dlatego nie brał oleju po kupnie .

Przypomniało mi się że robiłem test kompresji jeszcze i wyszło tak z tego co nagryzmolili :

"-zaniżone ciśnienie I-II cylinder

10 , 10z5 u góry , 12 ,13

-ciśnienie sprężania I-II
za każdym razem inne pomiary ?"

Aso fiata :D
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-07-2015, 20:01   

krzysieg napisał/a:
będzie tak samo lub gorzej

Niekoniecznie, ale tego się nie sprawdzi bez wymiany oleju na lepszy. Ale i tak pełny syntetyk ma tyle zalet nad olejem półsyntetycznym, że silnik byłby Ci wdzięczny :)

krzysieg napisał/a:
być może został wtedy wlany minerał i dlatego nie brał oleju po kupnie

Heh, znając życie, to dodatkowo mogła być "zaprawka" w postaci jakiegoś zagęszczającego specyfiku typu MotoDoctor. Ale tego się już nie dowiemy...

W sumie mógłbyś spróbować zastosować Ceramizer
http://www.ceramizer.pl/s...do-silnika.html
lub Cera Tec
http://liquimoly.pl/produ...tec-3721-detail
ale cudów spodziewać się nie możesz.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 07-07-2015, 20:28   

Nie jestem przekonany do dodatków do oleju , są różne skrajne opinie ....
Kupuje olej za ok 100zł , nie chodzi o to że żałuje kolejne 100zł na pełen syntetyk , tylko o to że na dolewki wychodzi drugie tyle .
Czyli rocznie 400zł(zakładając że zużycie nie zmniejszy się ) zamiast 200zł .
Można też wymieniać rzadziej niż raz na rok , w końcu dolewając odświeżam go ciągle :) .
Jeszcze można na dolewkę dać lepszego oleju 5W40 o tej samej klasie API i zobaczyć czy zużycie się zmieni , cokolwiek .
_________________

 
 
MDzierża 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2015
Posty: 9
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 09-07-2015, 02:49   

W czasie oczekiwania na wizytę u mechanika chciałbym powrócić do tematu rozrządu. Czytałem wiele tematów, było na forum dużo dyskusji, ale też nie są to najnowsze informacje. Czy jest na dzień dzisiejszy coś co warto wiedzieć? Jakość, firma, jakieś bieżące problemy z niektórymi czy coś w ten deseń? Czy aktualnie to już bez znaczenia?

Druga sprawa jeszcze, mam problem taki, iż od strony kierowcy nie działa czujnik otwarcia drzwi, co skutkuje brakiem informacji na desce rozdzielczej, a także nie zapala się światło. Problem prosty, zapewne czujnik, ale czy to może mieć coś wspólnego też z centralnym zamkiem? Jak sprawdzić jego obecność? Elektryczne szyby mam i działają bez zarzutu. W manualu od producenta nie znalazłem informacji, czym się wizualnie różniły modele z i bez centralnego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.