Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Hamulec lewy przód słabo hamuje
Autor Wiadomość
cudny90 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: Zagórze
Wysłany: 26-07-2015, 21:04   [Cari 1.6] Hamulec lewy przód słabo hamuje

Cześć,

Mam problem z moją carismą.
Na przeglądzie facet powiedział mi, żebym przejrzał sobie hamulec lewy przód, bo jest słabszy od prawej strony. Przegląd samochód przeszedł. To była tzw. "dobra rada" pana przeglądmena.

Zanim się do tego wezmę, stwierdziłem, że chcę zapytać znawców co to może być.
Moja pierwsza myśl: zacisk się zapiekł. No ale zacisk jakby się zapiekł to w pozycji zaciśniętej...
Tarcze i klocki są w dobrym stanie, nie zużyte.
Zdjąłem koło wczoraj, obejrzałem dokładnie całość, nic niepokojącego nie zauważyłem.
Rozpędziłem też auto do ~120km/h i dość mocno zahamowałem, żeby sprawdzić, czy będzie znosić i rzeczywiście delikatnie znosi na prawą stronę.

Nie wiem co innego może być, skoro nie zapieczenie się zacisku.. Mam tylko nadzieję, że nic poważnego.

Od czego zacząć diagnozę? :)

Dziękuję i pozdrawiam,
Adam.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-07-2015, 21:35   

cudny90 napisał/a:
Od czego zacząć diagnozę?

Od odpowietrzenia ,abs działa ?
cudny90 napisał/a:
Moja pierwsza myśl: zacisk się zapiekł. No ale zacisk jakby się zapiekł to w pozycji zaciśniętej...

Strasznie grzał by sie
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
cudny90 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: Zagórze
Wysłany: 26-07-2015, 21:38   

ABS działa, o odpowietrzaniu myślałem też! Ale stwierdziłem, że pedał hamulca by był miękki, a wszystko z nim okej.

Mimo wszystko spróbuję odpowietrzyć. Wiem, że powinno to się robić na pracującym silniku, ze względu na ABS.

Dzięki za pierwszą radę.

Zacisk na pewno nie jest zaciśnięty, nic się nie grzeje. Dlatego wg mnie nie jest zapieczony bo zapieczony by był w pozycji zaciśniętej.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-07-2015, 21:54   

Sprawdź jeszcze płynnośc pracy prowadnic oraz rownomiernosc zuzycia tarcz i klocków po zewnętrznej i wewnętrznej stronie, ostatecznie zdemontuj zacisk i zajrzyj pod osłone przeciwpylowa czy na tloczku nei gromadzi sie korozja, jezeli beda widoczne slady nalezy rozebrac zacisk i porządnie wyczyścić, jezeli na tłoczku będa wżery to nalezy go wymienić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cudny90 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: Zagórze
Wysłany: 26-07-2015, 22:10   

Powiedzcie mi Panowie, czy żeby zdjąć zacisk to wystarczy odkręcić tylko 2 śrubki? Tylko, albo aż, bo znając życie łatwo nie będzie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-07-2015, 22:15   

Odkręca się dwie srubki
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 27-07-2015, 16:47   

jak już będziesz miał zamiar regenerować zacisk, to lepiej kupić od razu z tłoczkiem, bo hamulec jest tak zbudowany że w jednym miejscu robi się wytarcie na tłoczku (przynajmniej u mnie), dodatkowo u mnie też był problem z przednim lewym, a dokładniej na obrzeży tarczy ok.1-2cm, od wewnątrz samochodu był rant z rdzy na grubość pół minimetra, po przetoczeniu + nowych klockach jest lepiej :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 30-07-2015, 22:10   

Kilka powodów może być pierwsze sprawdź czy nie ma rantu na tarczy i jak wyglądają klocki czy są równo zużyte i czy z lewej i prawej, strony są jednakowe czasami duża różnica jest w jakości pomiędzy dwoma producentami zamiennikow, odpowietrz i sprawdź po odkreceniu czy przypadkiem na jarzmie nie ma wyrobionych, wybitnych "schodków" od klocka w miejscu w którym powinien się przesuwać, sprawdź czy klocek łatwo przemieszcza się i nie klinuje, kolejna sprawa to prowadnice zacisku mogą być wygięte, wyrobione, powinny być proste i się przesuwać gładko w pełnym zakresie bez problemów nie powinno być dużego luzu, następna sprawa to już sam zacisk czyli tłoczek ale to bym na samym końcu rozbierał,
 
 
cudny90 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: Zagórze
Wysłany: 19-10-2015, 22:01   

Cześć,

Sprawa stanęła na tym, że odkręciłem zacisk, wyczyściłem miejsca w których znajdują się klocki w jarzmie szczotką drucianą, same klocki (część stalową) wyczyściłem, złożyłem wszystko do kupy i wszystko wydaje się być już w porządku. Żadnych innych nieprawidłowości nie stwierdziłem ;)
Klocki są równo zużyte, jest ich jeszcze sporo. Rant delikatny jest, ale nic nadzwyczajnego.
Wydaje mi się, że klocki były po prostu sklinowane, bo ciężko je było wydostać.

Dziękuję i pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.