 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sygnlizacja wypalania DPF |
Autor |
Wiadomość |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 01-12-2015, 14:27 Sygnlizacja wypalania DPF
|
|
|
Szukam rozwiązania na powiadamianie o rozpoczetym wypalaniu dpf podczas jazdy.
Widzialem na innych forach jak uzytkownicy filtorw dpf motnowali diody podlaczone np do ogrzewania lusterek, gdy dpf wymuszal wyaplanie wlaczal dodatkowe wyposazenie w samochodzie, dioda informowala o takiej sytuacji.
Zona pakuje sie do autka i nie chcialbym dopuscic do sytuacji gdy podczas wypalania dpf wylaczy silnik
Czy orientuje sie ktos co w OII/c-crosser 2.2 jest zalaczane wraz z dpf?
Z tego co zuwazylem to lampka ogrzewania szyby/lusterek w moim aucie nie wlacza sie przy takim procesie... |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 02-12-2015, 18:35
|
|
|
Prócz podgrzewania lusterek/tylnej szyby włączane są także oba wentylatory przy chłodnicy i świece żarowe. Nie sygnalizują tego kontrolki podgrzewania i świec. Sterowniki i elementy wykonawcze sterowania wentylatorów i świec znajdują się w komorze silnika więc ciężko się do nich dobrać i trzeba przeciągać przewody do kabiny. Dodatkowo z wentylatorami jest ten problem, że pracują w 4 trybach więc aby wyłuskać użyteczny sygnał trzeba by użyć diod prostowniczych. Najłatwiej więc sygnał pobrać z ogrzewania lusterek - albo bezpośrednio z nich, albo z kostek, które zapewne są w drzwiach, albo (moja preferencja) z płytki przekaźnika sterującego tym podgrzewaniem z modułu znajdującego się pod kierownicą zaraz obok modułu bezpieczników.
Z taką sygnalizacją trzeba tylko zdawać sobie sprawę, że zadziała tylko podczas planowego wypalania. Podczas np. szybkiej jazdy i odpow. temp. silnika/ukł.wydech komputer może uznać, że dodatkowe obciążanie jest zbędne i zacznie wypalać FAP w tzw. trybie ekonomicznym. |
|
|
|
 |
|
|