Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant Wagon 2.5V6 1997
Autor Wiadomość
P3T3R 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2.5V6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2017, 18:39   Galant Wagon 2.5V6 1997

Witam. Jestem Piotrek, autko zakupiłem we wrześniu ub roku, a jest nim Galant w kombi 2.5V6 1997r manual. Przyznam, trochę się porwalem na pojemnośc, wiedząc, że oszczędne nie będzie, ale emocje widząc ofertę sprzedaży zrobiły swoje. I tym oto sposobem dolaczylem do grona posiadaczy Galantów. Powiem tak....zakochałem się w tym aucie. Design od zawsze mi się podobał, ale ten dźwięk i kultura pracy V6 to wręcz wisienka na torcie. Czuję się dobrze w czymś stosunkowo unikatowym na polskich drogach. Liczę się z nieco większymi kosztami części niż np VW czy Ford, również z problemem znalezienia odpowiedniego mechanika który podoła "japońskim zagwozdkom" przy naprawie. Mimo to, chcę go mieć i inwestować w niego. Mam jednak wiele pytań, pewnie dla wielu banalnych, szczególnie mających jakąś wiedzę w zakresie mechaniki, ja natomiast jestem laikiem, ale każdą rzetelną poradę wykorzystam do "zrób to sam". Jeśli jednak zadam pytanie poruszane po tysiąckroć, proszę o wyrozumiałość i przekierowanie do danego tematu. Tak więc:

1) Czy jest jakiś godny polecenia mechanik specjalizujący się w japonczykach (a może konkretnie w Mitsubishi?) w okolicach Poznania?
2) Jaką wersją jeżdżę, tzn chodzi mi o tą kombinację EAxx. Gdzie to sprawdzić?
3) Autko dymi na biało cały czas, podczas agresywnego przyspieszania czuć benzynę w kabinie, bierze olej?
Dodam jeszcze, że spod pokrywy zaworowej silnik się poci, mam dwie uszczelki jeszcze nie rozpakowane które dostałem wraz z zakupem auta, kwestia tylko wymiany.
4) Przy każdorazowym rozlaczeniu akumulatora muszę robić adaptację przepustnicy ponieważ nie trzyma mi wolnych obrotów i gaśnie, muszę podtrzymywac gazem zwiększając obroty stojąc np na krzyżówce. Zaprzyjaźniony mechanik poinstruował mnie, że trzeba odpalić na załączonych światłach mijania i przez 2-3 min trzymać obroty na 2300. Pytanie, czy "ten typ tak ma" , że trzeba za każdym razem adaptować przepustnice?
5) Światła świecą bardziej intensywnym światłem przy dodawaniu gazu. Ogólnie wszystkie, czy to podświetlenie zegarów, czy światełka w kabinie, czy zewnętrzne. Tak miał od początku i tak ma teraz, gdzie dwa dni temu odebrałem go od elektryka który wymienił regulator napięcia. Napięcie mam 14,2 , po załączeniu np nawiewu spada do 14,1.
6) Wskaźnik temp wody nie dochodzi nawet do połowy skali, często jest na ok 25% poziomu, skacze. Termostat do wymiany? Przy obecnych mrozach może być ustawiony nawiew na max temperatury i np na 4-5 poziomie siły dmuchania a i tak bywa że wieje letnim powietrzem.
7) Przyciski na konsoli głównej, tj włączanie nawiewu itp, oraz przyciski włączania podświetlenia kabiny, mają swoje własne podświetlenie w wersji z 1997r? Trochę dziwne mi się wydaje, że producenci nie pomyśleli o tym. Wiecie o co mi chodzi? Żeby sprawdzić temp na zewnątrz włączając przycisk OUT TEMP, czy zmienić miejsce dmuchania nawiewu, kiedy na zewnątrz jest już ciemno, to muszę zapalić najpierw lampkę, żeby wiedzieć jaki prZycisk wciskam. Niby banał, ale jednak trochę wkurzajace. A może mam przepalone bezpieczniki od podświetlenia przycisków na desce rozdzielczej?

Myślę, że chyba wymieniłem wszystkie nurtujące mnie na obecną chwilę pytania dotyczące mojego Galanta.
Pozdrawiam Piotrek
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2017, 18:48   

2) Jeździsz wersją EA5W, gdzie 5 oznacza silnik V6, a W oznacza wersję kombi (A to sedan). EA to oznaczenie modelu.
3) Jak na biało to nie jest tak źle, gorzej, jakby waliło na niebiesko
4) To jest oficjalna procedura programowania obrotów: http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

Na resztę pytań będą musieli odpowiedzieć bardziej obeznani w temacie :) Pochwal się zdjęciami. Ja też poleciałem na V6 :biggrin:
 
 
P3T3R 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2.5V6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2017, 18:53   

Ok. Fajnie, coś już wiem. Mówisz, że nie jest tak źle jak dymi na biało, ale jednak w czymś jest rzecz, skoro wogole dymi.
_________________
Nissan 100NX - 6lat w użyciu :-) Zgnił do końca, ale wspomnienia zostały
Yamaha FZS600
Mitsubishi Galant V6
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2017, 18:57   

P3T3R, jest zimno i wilgotno, jak dymek znika dość szybko i nie czuć palonego oleju to pewnie para wodna.
 
 
P3T3R 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2.5V6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-01-2017, 19:10   

Kupiłem go we wrześniu, wtedy jeszcze nie było zimno, a dymek nie znika. Towarzyszy od momentu odpalenia do zgaszenia silnika. No i ten intensywny zapach benzyny (a może benzyny z olejem) przy mocniejszym depnieciu w pedał gazu
_________________
Nissan 100NX - 6lat w użyciu :-) Zgnił do końca, ale wspomnienia zostały
Yamaha FZS600
Mitsubishi Galant V6
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-01-2017, 20:40   

P3T3R napisał/a:
1)
Poszukaj, popytaj w dziale regionalnym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=61

P3T3R napisał/a:
5)
Możesz miec tez spadki napiec na połaczeniach masowych, co do napiecia ładowania to upewnij sie czy napiecie ładowania na rozgrzanym silniku przy biegu jalowym tez jest na poziomie 14V - temat znany na forum http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37178

P3T3R napisał/a:
6)
Objaw wskazuje na termostat, mozna sie upewnic sprawdzajac jaka faktyvznie ECU widzi temperature silnika, ale tego to Ci mało który warsztat sprawdzi.

P3T3R napisał/a:
7)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=65978
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24259
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-01-2017, 22:55   

3. te silniki sprzed liftu niestety trochę przelewaja - mam podobnie, też czuć benzynę
4. wyczyść przepustnicę - jeśli nie pomoże, to zostaw na wolnych obrotach na 10-15 minut i się samo ustawi
5. normalny objaw - niższe napięcie ładowania na wolnych obrotach - mam tak w obu Galantach, w sumie serwisowałem ich kilkadziesiąt i w każdym tak było
6. albo termostat (na 99%) albo czujnik temp. na deskę (na 1%) - ten z 1 stykiem
7. mają podświetlanie - jest od tego nawet specjalny temat jak to wymienić
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-01-2017, 09:23   

Krzyzak napisał/a:
3. te silniki sprzed liftu niestety trochę przelewaja - mam podobnie, też czuć benzynę

Dlatego załozyłem LPG...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
P3T3R 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2.5V6 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 6
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-01-2017, 18:08   

Dzięki chłopaki :-)
_________________
Nissan 100NX - 6lat w użyciu :-) Zgnił do końca, ale wspomnienia zostały
Yamaha FZS600
Mitsubishi Galant V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.