Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sygnlizacja wypalania DPF
Autor Wiadomość
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
  Wysłany: 01-12-2015, 14:27   Sygnlizacja wypalania DPF

Szukam rozwiązania na powiadamianie o rozpoczetym wypalaniu dpf podczas jazdy.

Widzialem na innych forach jak uzytkownicy filtorw dpf motnowali diody podlaczone np do ogrzewania lusterek, gdy dpf wymuszal wyaplanie wlaczal dodatkowe wyposazenie w samochodzie, dioda informowala o takiej sytuacji.

Zona pakuje sie do autka :P i nie chcialbym dopuscic do sytuacji gdy podczas wypalania dpf wylaczy silnik :roll:

Czy orientuje sie ktos co w OII/c-crosser 2.2 jest zalaczane wraz z dpf?

Z tego co zuwazylem to lampka ogrzewania szyby/lusterek w moim aucie nie wlacza sie przy takim procesie...
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 02-12-2015, 18:35   

Prócz podgrzewania lusterek/tylnej szyby włączane są także oba wentylatory przy chłodnicy i świece żarowe. Nie sygnalizują tego kontrolki podgrzewania i świec. Sterowniki i elementy wykonawcze sterowania wentylatorów i świec znajdują się w komorze silnika więc ciężko się do nich dobrać i trzeba przeciągać przewody do kabiny. Dodatkowo z wentylatorami jest ten problem, że pracują w 4 trybach więc aby wyłuskać użyteczny sygnał trzeba by użyć diod prostowniczych. Najłatwiej więc sygnał pobrać z ogrzewania lusterek - albo bezpośrednio z nich, albo z kostek, które zapewne są w drzwiach, albo (moja preferencja) z płytki przekaźnika sterującego tym podgrzewaniem z modułu znajdującego się pod kierownicą zaraz obok modułu bezpieczników.
Z taką sygnalizacją trzeba tylko zdawać sobie sprawę, że zadziała tylko podczas planowego wypalania. Podczas np. szybkiej jazdy i odpow. temp. silnika/ukł.wydech komputer może uznać, że dodatkowe obciążanie jest zbędne i zacznie wypalać FAP w tzw. trybie ekonomicznym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.