Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
przebieg a zużycie wnętrza
Autor Wiadomość
siwy1984 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-02-2016, 19:33   przebieg a zużycie wnętrza

Witam wszystkich mitsumaniakow.
Przymierzam sie do kupna outlandera I gen i mam pytanie odnośnie zużycia środka auta. Przy jakim przebiegu wyciera się kierownica i Galka zmiany biegów? Bo oglądałem parę egzemplarzy i przy 140000 miały powycierane kiery i galki zmiany biegów. Natomiast tapicerka welur w bardzo dobrym stanie. Wydaje mi się to nieprawdziwe. Co Wy na to? W ogóle na co zwrócić uwagę przy kupnie outlandera? Szukam z silnikiem 2.4 lub turbo. Sorki jeśli powielam temat ale nie mogłem nic znaleźć na ten temat.
Pozdrawiam
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-02-2016, 20:35   

U mnie 200 tys i kierownica, tapicerka, plastiki, wszystkie przyciski, pokrętła jak nowe. Jedyny element, po którym widać lekkie zużycie to gałka zmiany biegów: delikatnie wytarła się na niej skóra.
Przy zakupie O1 zwróć uwagę na wszystko, na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie każdego używanego auta plus dodatkowo na:

- klosze świateł przednich (często pękają),
- jeśli auto po lifcie to soczewki przednich reflektorów (też pękają),
- stan sprzęgła (nowy dobry komplet kosztuje bardzo dużo),
- ewentualne ogniska korozji - przede wszystkim nadkola i tylna klapa,
- wydajność nawiewów i klimy (czy dmucha jak powinno, czy reaguje na zmianę temperatury, etc.),
- stan opon (zakup nowych to wydatek minimum 1500 zł za komplet),
- stan zawieszenia (kumpel kupił ostatnio O1 i na dzień dobry wpakował 2900 zł w samo zawieszenie)

Powodzenia!
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 05-02-2016, 22:40   

siwy1984 napisał/a:
Przy jakim przebiegu wyciera się kierownica
flash napisał/a:
U mnie 200 tys i kierownica, tapicerka, plastiki, wszystkie przyciski, pokrętła jak nowe

U mnie 340 000 i użył bym słowa że prawie jak nowe
flash napisał/a:
Jedyny element, po którym widać lekkie zużycie to gałka zmiany biegów: delikatnie wytarła się na niej skóra.

U mnie bez słowa lekkie, po prostu widać :P

Moja rada jest taka nie patrz na stan licznika bo on pełni rolę 3-rzędną. Kolega flash Ci napisał na co zwracać uwagę, dodatkowo sprawdź czy napęd nie hałasuje czy nie ma zbyt dużych luzów, jak auto krajowe to ogniska korozji raczej mogą być gwarantowane. Jeśli będziesz celował w Turbo to pamiętaj że przy 3500 RPM masz poczuć dobry "cios" i tak ma pięknie do prawie 6000 ciągnąć - najlepiej sprawdzić na 3 i 4 biegu jak będzie poszarpywał to może być pęknięty kolektor (przypadłość wszystkich O1T) plus np. zatkany kat - tak było u mnie
A co do
siwy1984 napisał/a:
oglądałem parę egzemplarzy i przy 140000 miały powycierane kiery i galki zmiany biegów...Wydaje mi się to nieprawdziwe

Też to przechodziłem aż w końcu zakupiłem auto z potwierdzonym przebiegiem 313 000 km od I wł. :mrgreen:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
siwy1984 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-02-2016, 23:39   

W sumie to aż tak na przebieg nie patrzę ale wolałem wiedzieć jakiego mogę się spodziewac😊 z kloszami to wiem i patrzę w każdym. Nie wiem dlaczego ale prawie w każdym nie ma rolety bagaznika:/ ale w razie co wiem po ile używki chodzą. A jak jest z kontrola trakcji? Występuje w ogóle? No i jakie są wersje wyposażenia i co w kazdej jest?
Z góry dzięki😊
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 06-02-2016, 00:08   

siwy1984 napisał/a:
Nie wiem dlaczego ale prawie w każdym nie ma rolety bagaznika

Bo bagażnik płytki :mrgreen: ja też nie mam w aucie leży na strychu.
siwy1984 napisał/a:
A jak jest z kontrola trakcji? Występuje w ogóle?

Nie ale wszystkie ogłoszenia handlarzy mówią o ESP ASR, 8x PP, ksenonach i innych kosmicznych rzeczach :roll:
siwy1984 napisał/a:
No i jakie są wersje wyposażenia i co w kazdej jest?

Jakoś nie rozkminiłem tego ale wg Eurotax są 2 wersje. Napiszę tak, coś poza podstawową to na pewno: radio DVD, 2 szyberdachy, Ksenony, 2 telewizorki dla pasażerów z tyłu, skórzane fotele, podgrzewana przednia szyba i pewnie coś jeszcze :wink:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 06-02-2016, 00:58   

Mój akurat roletę ma :)
Co Ci mogę poradzić.- Sprawdzić przede wszystkim układ jezdny czyli wiadomo silnik i skrzynia biegów.
Jeżeli przy przyspieszaniu słychać wyraźny szum od układu napędowego to znaczy że łożyska się odzywają.
Jest jeden prosty test. Stajesz na górce autem w dół.
Wciskasz sprzęgło i spuszczasz ręczny.
Zjeżdżasz powoli na luzie a następnie wrzucasz bieg.
Jeżeli po wrzuceniu biegu (sprzęgło cały czas wciśnięte) zaczyna coś szumieć, szurać czy jak to tam nazwać to znaczy że łożyska są na wykończeniu.
Jeszcze jedne test stajesz na górce przodem w dół i próbujesz ruszać na półsprzęgle do tyłu. Zróć uwagę czy układ napędowy nie wydaje dziwnych dźwięków.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 07-02-2016, 22:04   

qlka2 napisał/a:
Jest jeden prosty test. Stajesz na górce autem w dół.
Wciskasz sprzęgło i spuszczasz ręczny.
Zjeżdżasz powoli na luzie a następnie wrzucasz bieg.
Jeżeli po wrzuceniu biegu (sprzęgło cały czas wciśnięte) zaczyna coś szumieć, szurać czy jak to tam nazwać to znaczy że łożyska są na wykończeniu.
Jeszcze jedne test stajesz na górce przodem w dół i próbujesz ruszać na półsprzęgle do tyłu. Zróć uwagę czy układ napędowy nie wydaje dziwnych dźwięków.
Co diagnozują te testy, chciałbym zrobić to u siebie.
Mogę polecić jeszcze jeden test, skręcić kierownicę na maks i pojeździć w kółko, jeśli będzie słychać strzelanie lub terkotanie, to wielowpust (taki wałek zębaty wzdłużnie) pomiędzy skrzynią a transferem jest wyrobiony, przy okazji może to sugerować zużycie transferu lub dyferencjału w skrzyni.

Co do rolety to jest mały haczyk, jeśli nie ma na zdjęciach to może być schowana pod podłogą bagażnika. Osobiście roletę mam, ale od kiedy się młody urodził i czasem trzeba wózek włożyć to nie zakładam jej w ogóle. Za dużo kombinowania przy montażu/demontażu za każdym razem kiedy jedziemy całą rodziną.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.