 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
przebieg a zużycie wnętrza |
Autor |
Wiadomość |
siwy1984
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-02-2016, 19:33 przebieg a zużycie wnętrza
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniakow.
Przymierzam sie do kupna outlandera I gen i mam pytanie odnośnie zużycia środka auta. Przy jakim przebiegu wyciera się kierownica i Galka zmiany biegów? Bo oglądałem parę egzemplarzy i przy 140000 miały powycierane kiery i galki zmiany biegów. Natomiast tapicerka welur w bardzo dobrym stanie. Wydaje mi się to nieprawdziwe. Co Wy na to? W ogóle na co zwrócić uwagę przy kupnie outlandera? Szukam z silnikiem 2.4 lub turbo. Sorki jeśli powielam temat ale nie mogłem nic znaleźć na ten temat.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
flash
Forumowicz

Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 194 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-02-2016, 20:35
|
|
|
U mnie 200 tys i kierownica, tapicerka, plastiki, wszystkie przyciski, pokrętła jak nowe. Jedyny element, po którym widać lekkie zużycie to gałka zmiany biegów: delikatnie wytarła się na niej skóra.
Przy zakupie O1 zwróć uwagę na wszystko, na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie każdego używanego auta plus dodatkowo na:
- klosze świateł przednich (często pękają),
- jeśli auto po lifcie to soczewki przednich reflektorów (też pękają),
- stan sprzęgła (nowy dobry komplet kosztuje bardzo dużo),
- ewentualne ogniska korozji - przede wszystkim nadkola i tylna klapa,
- wydajność nawiewów i klimy (czy dmucha jak powinno, czy reaguje na zmianę temperatury, etc.),
- stan opon (zakup nowych to wydatek minimum 1500 zł za komplet),
- stan zawieszenia (kumpel kupił ostatnio O1 i na dzień dobry wpakował 2900 zł w samo zawieszenie)
Powodzenia! |
_________________ Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 05-02-2016, 22:40
|
|
|
siwy1984 napisał/a: | Przy jakim przebiegu wyciera się kierownica |
flash napisał/a: | U mnie 200 tys i kierownica, tapicerka, plastiki, wszystkie przyciski, pokrętła jak nowe |
U mnie 340 000 i użył bym słowa że prawie jak nowe
flash napisał/a: | Jedyny element, po którym widać lekkie zużycie to gałka zmiany biegów: delikatnie wytarła się na niej skóra. |
U mnie bez słowa lekkie, po prostu widać
Moja rada jest taka nie patrz na stan licznika bo on pełni rolę 3-rzędną. Kolega flash Ci napisał na co zwracać uwagę, dodatkowo sprawdź czy napęd nie hałasuje czy nie ma zbyt dużych luzów, jak auto krajowe to ogniska korozji raczej mogą być gwarantowane. Jeśli będziesz celował w Turbo to pamiętaj że przy 3500 RPM masz poczuć dobry "cios" i tak ma pięknie do prawie 6000 ciągnąć - najlepiej sprawdzić na 3 i 4 biegu jak będzie poszarpywał to może być pęknięty kolektor (przypadłość wszystkich O1T) plus np. zatkany kat - tak było u mnie
A co do siwy1984 napisał/a: | oglądałem parę egzemplarzy i przy 140000 miały powycierane kiery i galki zmiany biegów...Wydaje mi się to nieprawdziwe |
Też to przechodziłem aż w końcu zakupiłem auto z potwierdzonym przebiegiem 313 000 km od I wł. |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
siwy1984
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-02-2016, 23:39
|
|
|
W sumie to aż tak na przebieg nie patrzę ale wolałem wiedzieć jakiego mogę się spodziewac😊 z kloszami to wiem i patrzę w każdym. Nie wiem dlaczego ale prawie w każdym nie ma rolety bagaznika:/ ale w razie co wiem po ile używki chodzą. A jak jest z kontrola trakcji? Występuje w ogóle? No i jakie są wersje wyposażenia i co w kazdej jest?
Z góry dzięki😊 |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 06-02-2016, 00:08
|
|
|
siwy1984 napisał/a: | Nie wiem dlaczego ale prawie w każdym nie ma rolety bagaznika |
Bo bagażnik płytki ja też nie mam w aucie leży na strychu.
siwy1984 napisał/a: | A jak jest z kontrola trakcji? Występuje w ogóle? |
Nie ale wszystkie ogłoszenia handlarzy mówią o ESP ASR, 8x PP, ksenonach i innych kosmicznych rzeczach
siwy1984 napisał/a: | No i jakie są wersje wyposażenia i co w kazdej jest? |
Jakoś nie rozkminiłem tego ale wg Eurotax są 2 wersje. Napiszę tak, coś poza podstawową to na pewno: radio DVD, 2 szyberdachy, Ksenony, 2 telewizorki dla pasażerów z tyłu, skórzane fotele, podgrzewana przednia szyba i pewnie coś jeszcze |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 06-02-2016, 00:58
|
|
|
Mój akurat roletę ma
Co Ci mogę poradzić.- Sprawdzić przede wszystkim układ jezdny czyli wiadomo silnik i skrzynia biegów.
Jeżeli przy przyspieszaniu słychać wyraźny szum od układu napędowego to znaczy że łożyska się odzywają.
Jest jeden prosty test. Stajesz na górce autem w dół.
Wciskasz sprzęgło i spuszczasz ręczny.
Zjeżdżasz powoli na luzie a następnie wrzucasz bieg.
Jeżeli po wrzuceniu biegu (sprzęgło cały czas wciśnięte) zaczyna coś szumieć, szurać czy jak to tam nazwać to znaczy że łożyska są na wykończeniu.
Jeszcze jedne test stajesz na górce przodem w dół i próbujesz ruszać na półsprzęgle do tyłu. Zróć uwagę czy układ napędowy nie wydaje dziwnych dźwięków. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 07-02-2016, 22:04
|
|
|
qlka2 napisał/a: | Jest jeden prosty test. Stajesz na górce autem w dół.
Wciskasz sprzęgło i spuszczasz ręczny.
Zjeżdżasz powoli na luzie a następnie wrzucasz bieg.
Jeżeli po wrzuceniu biegu (sprzęgło cały czas wciśnięte) zaczyna coś szumieć, szurać czy jak to tam nazwać to znaczy że łożyska są na wykończeniu.
Jeszcze jedne test stajesz na górce przodem w dół i próbujesz ruszać na półsprzęgle do tyłu. Zróć uwagę czy układ napędowy nie wydaje dziwnych dźwięków. | Co diagnozują te testy, chciałbym zrobić to u siebie.
Mogę polecić jeszcze jeden test, skręcić kierownicę na maks i pojeździć w kółko, jeśli będzie słychać strzelanie lub terkotanie, to wielowpust (taki wałek zębaty wzdłużnie) pomiędzy skrzynią a transferem jest wyrobiony, przy okazji może to sugerować zużycie transferu lub dyferencjału w skrzyni.
Co do rolety to jest mały haczyk, jeśli nie ma na zdjęciach to może być schowana pod podłogą bagażnika. Osobiście roletę mam, ale od kiedy się młody urodził i czasem trzeba wózek włożyć to nie zakładam jej w ogóle. Za dużo kombinowania przy montażu/demontażu za każdym razem kiedy jedziemy całą rodziną. |
|
|
|
 |
|
|