Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Koszt wymiany sprzęgła i dwumasy - robocizna
Autor Wiadomość
mentosik 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-02-2016, 15:47   [II 2.0 DID] Koszt wymiany sprzęgła i dwumasy - robocizna

Temat może i oklepany ale jakoś konkretów nie mogę się doczytać. Może jedna czy dwie wzmianki znalazłem więc zapytam.

Moje auto w chwili kupna miało na liczniku 153kkm. Przebieg oryginalny, auto od znajomego. Piszecie, że sprzęgło i dwumasa jest na styk wyliczona i zawsze prędzej czy później się skończy. Moje auto wprawdzie jeszcze nie wykazuje objawów końca tego ani tego ale jak szanowni koledzy piszą, że na styk to pewnie za 10-20kkm coś zacznie się dziać. Tematy z początku drugiej generacji outlandera mówią o cenach wymiany rzędu 7-10k.
Obecnie na allegro można kupić zestaw LUK sprzęgła, dwumasy i tych pozostałych wymaganych elementów (nie pamiętam nazw) za 2,3k (http://allegro.pl/dwumasowe-sprzeglo-outlander-2-0-di-d-140km-i5048469962.html). Pytanie mam co do ceny wymiany tych elementów. Ja wiem, że co warsztat to inna cena, ale ile to mniej więcej może kosztować? Drugie tylko czy bliżej 400zł ?
I jeśli bliżej 2,5k to skąd tak wysoka cena robocizny ?

Jak auto zacznie objawiać zużycie dwumasy i sprzęgła to ile mniej więcej czasu mam na wymianę? Chodzi mi o rząd, czy to jest 1000km czy bliżej 20.000km ? I czy auto koniec końców stanie w miejscu i nie odpali? I czy koniec tych elementów jest bardzo odczuwalny? W sensie ciężko się już jeździ i raczej na siłę? Chodzi mi o to, żeby nie przegapić, nie chcę gdzieś w na trasie unieruchomić autka.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 29-02-2016, 17:23   

mentosik napisał/a:
Pytanie mam co do ceny wymiany tych elementów
cały dzień roboty mechanika przy tym jest. zależy jaki warsztat znajdziesz - tyle będzie kosztować. powinieneś w 1kzł się zmieścić.
mentosik napisał/a:
Jak auto zacznie objawiać zużycie dwumasy i sprzęgła to ile mniej więcej czasu mam na wymianę?
objawy objawom nie równe. Pierwsze uślizgnięcia sprzęgła miałem ok. 25-30kkm przed wymianą. Ale jak już zaczęło się wyraźnie ślizgać to zmieniałem w ciągu kilku kkm. Samochód odpala, ale z zużytym sprzęgłem nie ruszysz ;)
mentosik napisał/a:
I czy koniec tych elementów jest bardzo odczuwalny?
Dwumasę tylko słychać i czuć mocniej drgania, ale sprzęgła na pewno nie przegapisz ;)
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 01-03-2016, 20:46   

Tak jak pisał rezon - z dwumasą można jeździć dobitą, ze sprzęgłem się nie da (ale zanim padnie całkiem, to minie pewnie kilkaset km minimum). Oczywiście mówię o elementach zużytych, a nie uszkodzonych. W moim warsztacie, jak się ostatnio dowiadywałem, to koszt około 700 zł. Nie zapomnij przy okazji o wymianie simeringu od strony wału korbowego - koszt 35 zł, a lepiej to zrobić teraz niż potem do tego wracać i płacić znowu za demontaż sprzęgła.
 
 
mentosik 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-03-2016, 23:31   

Dzięki za info. Czyli koszt robocizny do 1000zł. Sprzęgło da się we znaki i będę wiedział, że już czas a dwumasa zużyta da radę jakoś jeździć.
 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 02-03-2016, 06:12   

mój zaznajomiony dobry warsztat k. Kielc wymieniał takie cudo rok temu w mondziaku MK4. koszt wymiany 400 zł. Nie sądzę by było w miśku przy tym więcej pracy niż w innym aucie.Także nie nastawiaj się od razu że MUSISZ dać ten tysiak. Może znajdzie sie ktoś kto po prostu nie zedrze z Ciebie skóry.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-03-2016, 08:12   

krecisie napisał/a:
mój zaznajomiony dobry warsztat k. Kielc wymieniał takie cudo rok temu w mondziaku MK4. koszt wymiany 400 zł. Nie sądzę by było w miśku przy tym więcej pracy niż w innym aucie.
jest dużo więcej roboty z odłączaniem tyłu. Mondki dopiero teraz wychodzą AWD czyli tamten na pewno był FWD.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 02-03-2016, 08:18   

A w corsie wymiana sprzęgła to 300 zł. Auto autu nierówne, choć pewnie znajdzie się magik, który zrobi to i za 500 zł - pytanie czy warto na tej usłudze oszczędzać, bo jednak robi się istotne rzeczy, a nie wymienia filtr kabinowy ;)
 
 
mentosik 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-03-2016, 12:47   

A można tą wymianę popsuć? Jakaś magiczna regulacja, podpięcie pod komputer itp czy po prostu zero jedynkowo dziala/nie dziala ?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-03-2016, 13:21   

mentosik napisał/a:
A można tą wymianę popsuć?
każdą można popsuć. U mnie nawet ASO Mitsu potrafiło spartolić wymianę klocków z tyłu (pozdrawiam Parexbud ;) ) czyli zupełnie banalną wymianę. Wymiana dwumasy nie jest specjalnie skomplikowana ale pracochłonna i wymaga dokładności - nic na siłę. Popytaj wśród znajomych, który mechanik cieszy się dobrą opinią i mu zleć wymianę. Nie wymaga to kompa Mitsu, ale do ew. przeglądów na pewno mu się przyda.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
alojso 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 194
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 02-03-2016, 13:32   

Zawsze wszystko można zepsuć czy np. czegoś nie dokręcić. Tutaj trzeba sporo rzeczy zdemontować (i potem wszystko wrzucić z powrotem), w tym skrzynię biegów, a znam sytuację, gdzie upadła skrzynia przy montażu z paru centymetrów i potem były z nią same problemy...

http://www.motofakty.pl/a...y-sprzegla.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.