Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje auta
Autor Wiadomość
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-04-2016, 19:24   Wibracje auta

Panowie mam od wczoraj problem ktory jak wydaje mi sie 'narastał' bo wczesniej biło cos w kołach lub w tym stylu, ale lekko, teraz problem sie nasilił, szukam przeczyny,
z sprawdzonych rzeczy:
nowe przeguby
(zawiecha jest nowa z zeszłego roku, zero luzów)
zbieznosc ustawiona, koncówki drazków, łacznik staba, etc wszystko nowe.
tarcze 'lekko biją' niestety wjechalem w kałuze i poszło. :doubt:
ale wsadziłem jescze stare, problem bicia nadal wystepuje

pojawia sie od 110 km/h najwieksze nasilenie jest przy 130 km/h do 140 jest masakra, potem juz dzieki wiekszej predkosci mniejsze ale nadal czuc ze cos bije.

moj mechanik stwierdzil ze prawe przednie koło ma to bicie wg czucia.

niby na winowajce wskazuje łozysko... ALE łozysko nie huczy ani nie wydaje zadnych podejrzanych dzwieków, nie wiem jak galant znosi problemy z łozyskami, także pytanie do was, co jeszcze moze byc objawem

moze przekładnia kierownicza? w jedna strone chodzi troche lżej, w druga ciut gorzej (miala problem z wyciekiem, zlikwidowany nową miedzianą rurką.
ale... nadal potrafi sobie na zimnym (po odpaleniu) poskrzypiec przy ruszaniu/na dziurach.

pomoże ktos? :roll:
przydałaby sie pomoc, bo za tydzien jade do chorwacji tym autem.... :shock:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2016, 20:09   

bicie przy 120-130 to najczęściej źle wyważone koła
niech wulkanizator zdejmie opony i oceni czy felga ma bicie na boki i promieniowo - być może niezbędne jest prostowanie
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-04-2016, 20:12   

Krzyzak napisał/a:
bicie przy 120-130 to najczęściej źle wyważone koła
niech wulkanizator zdejmie opony i oceni czy felga ma bicie na boki i promieniowo - być może niezbędne jest prostowanie


felgi sa niedawno prostowane, wczoraj byly ponownie wywazane, , jest dobrze na 100%
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-04-2016, 22:25   

To nic - jak masz stare/słabe opony, albo felgi po przejściach, to może mieć bicie pomimo wyważenia na wyważarce.

Mogą też być półosie (mało prawdopodobne) - podnosisz auto, podstawiasz jakiś klocek pod wahacz (na tyle wysoki, żeby po opuszczeniu koło zostało w powietrzu), i opuszczasz (całkowicie, tak żeby półoś była bez żadnych naprężeń), ręczny, zapinasz dwójkę i patrzysz czy półoś nie ma bicia, i czy koło idzie prosto (zarówno płaszczyzna "na boki", jak i "góra dół".

No i warto poszarpać koło na boki, czy nie ma luzów (góra-dół i lewo-prawo).
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-04-2016, 22:54   

Podnieś auto na kobyłki , odpal silnik , wrzuć 5-ty bieg i puść powoli sprzęgło i wtedy zaobserwuj jak zachowuje sie prawa długa półoś , predkość auta bedzie wtedy w granicach ok 50km/h jesli półoś ma bicie masz przyczynę . Drugi test jest taki : Auto na kobyłki lub podnośnik , koła przednie zdemontowane , śrubami od kół przykręć tarcze ham. i rozpędz auto do prędkości kiedy pojawiają sie wibracje , jesli ich nie ma to problem jest po stronie kół . Nie zawsze wyważenie kół daje 100% pewności ze bedzie dobrze .
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-04-2016, 22:59   

No tak, tylko pod wahacze trzeba coś podstawić i opuścić auto, żeby półosie pracowały w swoich naturalnych pozycjach :)
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2016, 23:04   

kamilek napisał/a:
Mogą też być półosie (mało prawdopodobne)
nie słyszałem o przypadku, żeby w E3 były wibracje półosi jak w EA
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 30-04-2016, 23:16   

Dlatego również skłaniam się ku wersji z kołami - a wiem co mówię, niejeden mi koła wyważał, i ciągle biło, dopiero ogarnięty wulkanizator powiedział mi, o co kaman :wink:
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-05-2016, 00:58   

tylko co do kół mam 100% pewnosci, ze sa ok, wczesniej b ylo ok, problem wystapił nagle, opony są 'nowe' :D (kto sledzi temat mojego auta, ten wie :) )
tak samo felgi, dobre porzadne, wyprostowalem je i caly czas było ok, az wymienilismy przegub (z lewej strony(przypadek losowy raczej)) i zaczeły sie problemy z wibracjami, zapomnialem o najwazniejszym - wibracje czuc nie tylko na kierownicy, wibruje 'całe' auto, wrecz trzesie, a co jest najlepsze - nie zawsze dzieje sie to od 120 km, czasami... od 100 lub 110, po prostu loteria. :lol:

mam w planie jeszcze dac koła z tyłu na przod, ale moj mechanik mnie przekonuje, ze w poniedziałek rozbieremy piaste i zobaczymy jak wyglada łozysko (to chyba ostatnia rzecz ktora nie wymienilem w tym aucie od zakupu) bo cala reszta jest po prostu nowa, nie oszczedzam w tym aucie na niczym, i po kolei wymieniam, no ale dziwne ze łozyska nawet nie hałasują. zastanawia mnie czy tak w galancie lubi byc przypadłosc drgań. a moze to jednak układ kierowniczy? luzy na 'śrubie' ? mam zapasową sztuke i jest rozebrana, wymienie uszczelniacze i ją załoze jak wroce z podrózy.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-05-2016, 20:18   

se7en napisał/a:
wibracje czuc nie tylko na kierownicy, wibruje 'całe' auto, wrecz trzesie
Problem z półosią/przegubem wewnętrznym.
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-05-2016, 21:38   

Hugo napisał/a:
se7en napisał/a:
wibracje czuc nie tylko na kierownicy, wibruje 'całe' auto, wrecz trzesie
Problem z półosią/przegubem wewnętrznym.


półośki zewnetrzne nowe, mowisz ze wewnetrzne sa moga 'skonczyc' to co pozostaje? jak nie idzie kupic nowych (po za aso)

myslisz ze to nie bedzie łozysko hm?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-05-2016, 22:18   

se7en napisał/a:
ale moj mechanik mnie przekonuje, ze w poniedziałek rozbieremy piaste i zobaczymy jak wyglada łozysko (to chyba ostatnia rzecz ktora nie wymienilem w tym aucie od zakupu)


Szkoda waszej roboty , bo to nie jest przyczyna .
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 01-05-2016, 23:36   

Hugo napisał/a:
se7en napisał/a:
wibracje czuc nie tylko na kierownicy, wibruje 'całe' auto, wrecz trzesie
Problem z półosią/przegubem wewnętrznym.

A czy jeśli winne są przeguby wewnętrzne - to czy wtedy przy teście "koło w górę i wrzuć bieg" półoś nie będzie miała bicia przy przegubie wewnętrznym?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
se7en 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 619
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-05-2016, 09:11   

postaram sie dzis wrzucic auto z przodu na podnosnik i wlaczyc silnik, zobacze co sie bedzie działo
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 02-05-2016, 10:46   

se7en, przegub wewnętrzny - na długiej półosi. Sprawdź dokładnie tulipana, czy nie ma gdzieś wytarć.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.