Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
06-04-2006, 22:42
Wymiana rozrządu w 4G15
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2006, 21:30   Wymiana rozrządu w 4G15







_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
adammitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: colt glxi 8v
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 30
Skąd: Łask
Wysłany: 09-04-2009, 00:56   

ja nic nie mowie, ale pusto w wypowiedzi Hubeert'a ;p przynajmniej ja tu nic nie widze :mrgreen:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2009, 01:11   

adammitsu, faktycznie - skany były z service manuala zamieszczonego w dziale Downloads - > o tu : http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3445
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
marqs_b 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE STAR 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 10
Skąd: Brzeźnica
Wysłany: 07-02-2014, 10:20   

szkoda że nie ma w tym temacie opisu ze zdjęciami jak wymienić rozrząd. Z książki mało co rozumie, a rozrządu nigdy nie wymieniałem a nawet nie widziałem jak to się robi. Nie mniej jednak będę próbował. Jeśli ktoś może podrzucić jakąś mądrą sugestię to będę wdzięczny.

PS. koledzy i koleżanki nie było pytania na stronie Krzyżaka jest wszystko profesjonalnie wyłożone.
Dziękujemy
 
 
MAD_DOGG 
Nowy Forumowicz

Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-08-2016, 07:12   

Strona Krzyżaka zniknęła, czy jest gdzieś jeszcze manual który po polsku, łopatologicznie wyjaśnia co po kolei zrobić wymieniając rozrząd w 4G15?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 27-08-2016, 23:32   

Czego konkretnie nie wiesz? Postaram się pomóc.
 
 
MAD_DOGG 
Nowy Forumowicz

Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-09-2016, 11:51   

Nie do końca rozumiem sposób montażu i ustawiania napinacza.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 05-09-2016, 13:24   

po ustawieniu zębatki wału i wałka na znaki (zaczynasz nakładać pasek na wałek a potem lewą(!) stroną na wał) luzujesz obie śrubki od napinacza - dolna jest od osi obrotu a górna od kontrowania
przestawiasz wałek rozrządu 2 zęby zgodnie z wskazówkami zegara - pozwoli to napiąć pasek odpowiednio (przez nacisk sprężyn zaworów) i w tej pozycji dokręcasz obie śruby napinacza zaczynając od górnej
koniec
 
 
MAD_DOGG 
Nowy Forumowicz

Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-09-2016, 13:46   

Czyli zakładam go od lewej (pasek od tej lewej strony będzie wtedy napięty) i zakładam na przestawione koło wałka o dwa zęby w prawo, bo to przestawienie zniweluje później napinacz który "cofnie" koło wałka napinając pasek ze strony prawej? BTW napinacz montuję nowy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 06-09-2016, 08:48   

przeczytaj jeszcze raz - zakładasz pasek, wszystko na znaki, napinacz też jest na swoim miejscu, tylko przesunięty max. w prawo, żeby nie napinał paska;
dopiero wtedy jak wszystko będzie złożone, puszczasz obie śruby napinacza i robisz 2 zęby w prawo, dokręcasz napinacz - najpierw góra, potem dół; robisz 2 obroty wałem i sprawdzasz czy się znaki zgadzają
 
 
MAD_DOGG 
Nowy Forumowicz

Auto: C53A + E33A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-09-2016, 08:15   

Udało się bez, choć nie bez problemów. Koło pasowe nie chciało się poddać i straciłem na tym z dobrze ponad 2h, nie ruszył go klucz udarowy 350Nm, nie ruszyła laga (z blokowaniem koła za pomocą paska klinowego i przyrządu). Zewnętrzna część koła stała zblokowana paskiem a wewnętrzna zaczęła się kręcić na gumowym tłumiku drgań :D Masakra... Pomógł o dziwo klucz płaski + impulsator kinetyczny ;)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 26-09-2016, 08:46   

MAD_DOGG napisał/a:
wewnętrzna zaczęła się kręcić na gumowym tłumiku drgań
masz je do wymiany - lepiej szybciej niż jak się rozpadnie... guma się rozwulkanizowała i tyle

wystarczyło zablokować wieniec koła zamachowego - gruby śrubokręt między zęby a dzwon skrzyni i zawsze puszcza...
a osłona od spodu tylko na 4 śrubkach jest (jeśli dobrze pamiętam)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.