Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napęd FAAC 740 - nie reaguje na pilota
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-09-2016, 00:17   Napęd FAAC 740 - nie reaguje na pilota

Mam taki problem z napędem - brama przestała się otwierać.
Próbowałem różne piloty i problem jest na każdym.
Jak odsunę ręcznie, to potem mogę z pilota zamknąć.
Dioda w środku elektroniki mruga - czyli sygnał z pilotów zbiera, problem jest potem.
Czy można jakoś sprawdzić co się dzieje? - czy jest tryb serwisowy, który pokazuje jakieś kody usterek itp.?
Generalnie jak odłączę napięcie, to czasem załapuje, ale np. odsunie się o 2 cm i dalej nic.
Teraz znów odłączyłem napięcie na trochę dłużej i jakby nigdy nic brama działa...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-09-2016, 08:05   

A z czujnikami krańcowymi wszytko dobrze?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-09-2016, 08:18   

Nie mam czujników. Tzn. tylko te magnesy na listwie. Są całe, odległość dobra. Zresztą - dziś rano brama otworzyła się normalnie, zamknęła również.
Mam małe podejrzenie, że tryb ręczny coś miesza, gdyż przeczytałem w instrukcji, że brama nie będzie pracować w trybie automatyki, gdy jest włączony tryb ręczny. A że kiedyś nie było prądu to skorzystałem z niego i może za słabo przekręciłem podczas powrotu do auto.
Patrzyłem na ceny - sterownik kosztuje 500 zł :shock: , odbiornik fal ok. 150zł. A całe urządzenie (bez listew) ok. 900zł. Bardziej się opłaca kupić komplet...
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-09-2016, 12:29   

Tryb ręczny.... tzn odsprzęglałeś napęd? Może w środku któryś z kabelków zasniedział i nie styka dobrze? Albo moze zasilacz/transformator się przegrzewa, zresztą ja bym sprwadził połącznia w środku, tam chyba nawet jakiś bezpiecznik jest może zaśniedziały.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-09-2016, 13:03   

Na dole w napędzie masz pokrętło na kluczyk. W razie braku prądu albo tego co właśnie teraz mam, można sobie ustawić tak, że bramę się przesuwa ręcznie. Kiedyś - właśnie z braku prądu - przestawiłem na ręczne i myślę, że może właśnie dlatego jest problem z przesuwaniem, bo jak już ruszy te 2cm i się zatrzyma to widać jak całe to kółko przeskakuje - może wtedy załapuje tak jakby tryb ręczny i dlatego są problemy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-09-2016, 15:49   

A moze brama opadła i zębatka nie zabiera za listwę.
Mam taki sam napęd i wiem o czym piszesz
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-09-2016, 22:33   

Nie, brama już dziś działa, nie wiem co jest. Wymienię profilaktycznie kondensator, ten 10uF/400V. Sprawdzałem dziś cykl na diodach i zbieranie danych z krańcówek magnetycznych przebiega poprawnie.
Czytałem, że dość częstą usterką jest problem ze stojanem, który - ze względu na drgania - traci kontakt ze stykami. Będę badał sprawę, ew. zakupię cały nowy napęd, bo cenowo wychodzi korzystniej niż poszczególne elementy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.