 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Przepustnica blad 92 |
Autor |
Wiadomość |
Macka25
Nowy Forumowicz Maciej
Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Friedberg
|
Wysłany: 04-04-2014, 15:52 [EA3A/W 2.4] Przepustnica blad 92
|
|
|
Witam serdecznie
Zaczne od tego ze samochod chodzil jak nowy.
Zaparkowalem pod lidlem i jak wrocilem to juz nie moglem go odpalic.
Wymrugalem na poczekaniu blad 92. - podobno przepustnica.
Po 10 min odpalil troche z trudem i obroty byly juz normalne.
Pojechalem do domu, zgasilem, odpalilem jak wczesniej na dotyk.
Postanowilem zobaczyc przepustnice i ja wyciagnalem i przeczyscilem po mimo ze czysta w miare byla.
Poskladalem, pali dalej.(blad zostal), reset kompa, pali dalej (blad zostal)
Czym dalej powinienem sie zajac?
Pozdrawiam |
_________________ Maciej |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 07-08-2015, 08:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20975 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-04-2014, 19:17
|
|
|
Macka25, najlepiej skontaktuj się ze specem od przepustnic: Bartkiem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 04-04-2014, 19:49
|
|
|
Macka25 napisał/a: | Wymrugalem na poczekaniu blad 92. - podobno przepustnica |
to błąd siłownika przepustnicy, dokładniej elektromagnesu który steruje przepustnicą,przycioł się nagarem lub pierwsza oznaka odklejania się |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
Macka25
Nowy Forumowicz Maciej
Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Friedberg
|
Wysłany: 06-04-2014, 14:17
|
|
|
Wyszlo na to ze to nie magnes a TPS.
Pozdrawiam |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-04-2014, 15:24
|
|
|
Wystarczyło ustawić, czy wymieniasz? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 06-04-2014, 15:35
|
|
|
Cytat: |
Wyszlo na to ze to nie magnes a TPS. |
błąd tps ale co sam się przestawił czy mechanik wypioł wtyczkę i mu zapisało w pamięci |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Macka25
Nowy Forumowicz Maciej
Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Friedberg
|
Wysłany: 06-04-2014, 18:08
|
|
|
Jak radziliscie zadzwonilem do Bartka.
Wykrecilem na szybko przepustnice i przez telefon Bartek mowil co mam robic.
Doszlismy do magnesu i okazal sie caly oraz nie odklejony.
Nastepnie zajelismy sie TPS-em.
Byl przesuniety wiec go ustawilem tak jak Bartek radzil na 0,5V.
Poskladalem do "kupy" i zamontowalem spowrotem.
Testow dopiero jutro moge dokonac z przyczyn alko.......Jezeli to nie pomoze to bede musial go wymienic na nowy. |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
jarek2807
Nowy Forumowicz Jarek2807
Auto: Galant 2,4 GDI sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 1 Skąd: Sierpc; mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2015, 00:26 [EA3A/W 2.4] Jakiego kleju użyć do magnesów przpustnicy?
|
|
|
Witam! Mam problem z przepustnicą; Niedawno auto odmówiło mi posłuszeństwa, z kodu błędu wynikało że chodzi o przepustnicę - i rzeczywiście po rozebraniu okazało się że odkleiły się magnesy; Zostały przyklejone na jakiś klej do klejenia żeliwa (nazwy nie znam) ale niestety wytrzymało tylko kilka tygodni... Nie zaglądałem jeszcze pod maskę, ale objawy są identyczne jak wtedy, więc jestem na 99% pewny że to po raz drugi magnesy... Może macie na to jakieś rozwiązanie, może ktoś to przerabiał i poleci mi jakiś specjalistyczny klej lub coś podpowie... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-08-2015, 06:54
|
|
|
Specjalistycznym klejem dysponuje Bartek ale podobno sprawdza się dwuskładnikowy klej Uhu. Ważne aby klej był do połączeń elastycznych ze względu na różną rozszerzalność termiczną klejonych elementów oraz aby nie kleić klejami typu Kropelka bo połączenie jest wtedy za mało elastyczne co może spowodować pokruszenie magnesu. |
|
|
|
 |
MlekoWProszq
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-09-2016, 18:52 Problem z przepustnicą Galant 2.4 GDi
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów.
Z góry przepraszam za jakiekolwiek błędy w tym temacie, aczkolwiek jest to mój dziewiczy post, więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli będą jakieś zastrzeżenia, zmieniać proszę.
Przejdę do rzeczy, posiadam Galanta 99r z silnikiem 2.4 GDi. Pojawił się problem kiedy samochód zaczął przerywać, szarpać, przyspieszał samowolnie, zrywało nim, obroty falowały, nie ciągnął do odcięcia, zaświecał się Check Engine, po czym auto gasło, po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 15s można było go zapalić i jechać dalej. Nie długo myśląc, Galant został podpięty pod komputer, po czym wskazał błąd 92 (Sygnał zwrotny z silnika przepustnicy elektronicznej [ETV]) oraz błąd 91 (Sterowanie przepustnicą elektroniczną [ETV]).
Cała operacja zaczęła się od przeczyszczenia przepustnicy. Przepustnica została wyczyszczona, wszystko zostało poskładane i zamontowane tak jak było. Auto odżyło , wszystko wróciło do normy , nadal cieszyłem się spokojną jazdą. Po przejechaniu ok. 15000km , problem pojawił się ponownie, te samy objawy, te same błędy.
Wyciągłęm przepustnicę do czyszczenia, wszystko zrobione, zakładam i dalej to samo. Doczytałem się na forum , że w tych przepustnicach jest problem z magnesem, postanowiłem to sprawdzić jak u mnie wygląda.
Rozebrałem więc ją na części pierwsze, doszedłem do słynnego magnesu, faktycznie był on rozklejony.
Zakupiłem klej na bazie epoksydu, odporny na temperature i w ogóle na wszystkie inne czynniki, pokleiłem magnes w tych samych miejsach co były wcześniejsze krople po fabrycznym kleju. Wszystko odstało 12h na wszelki wypadek, żeby się ładnie związało, klapa w przepustnicy w końcu zaczęła się zamykać prawie do końca, przedtem był taki objaw, że jak ją ruszyłem i zostawiłem to tak stała do końca.
No to przeszedłem do montażu przepustnicy do Gala. Zastosowałem się do instrukcji montażu z manuala, przejrzałem TPS'a wartość mieściła się między 0,4V a 0,6V między 2 a 3 pinem, zasilanie przy zamkniętej przepustnicy palcem także miało ok. 4,67V (w manualu mówią, że ma być 4,2-4,8V). Wszystkie warunki montażu zostały przeze mnie zachowane, no i teraz czas na odpalenie.
Galant odpalił bez problemu "od kopa", obroty ładnie trzymały się na 1,200RPM przez około 2min, po czym spadły na ok. 800RPM i tak sobie chodził przez około 7min . I tutaj zaczęły się cuda, obroty zaczęły falować , od skrajnie niskch, aż szarpało całą karoserią, do ok. 1500RPM, potem silnik zgasł i tyle z mej roboty, próbowałem go zapalić, odpalał i gasł. Stwierdziłem , że może coś się jednak rozkleiło, więc wyjąłem przepustnicę drugi raz dla pewnośći , ale wszystko jest okej.
Stąd moje pytanie do Was, co może być przyczyną usterki w moim Galu?
Dodam , że błędy na komputerze już się nie pojawiają . Przepustnice wymagają adaptacji i w ogóle, ale czy trzeba podejść do tego z jakimś większym namaszczeniem ?
Myślę, że pi razy oko zrozumiecie o co mi biega, starałem się |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-09-2016, 10:08
|
|
|
Pisz do Bartek z tego forum - ożywił już wiele przepustnic do GDI. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-09-2016, 18:24
|
|
|
MlekoWProszq, rozumiem, że przykleiłeś dokładnie w takiej pozycji, jak magnes był fabrycznie - odchyłka 5-10 st. to już duża różnica...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MlekoWProszq
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2016, 07:17
|
|
|
Właśnie tak jest. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2016, 13:19
|
|
|
Właśnie tak nie jest, bo nie miałbyś opisywanych problemów - teraz możesz poszukać nowej przepustnicy, chyba że skleiłeś poxiliną, czy innym tanim śmieciowym klejem, wtedy jest szansa rozkleić..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|