Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Przepustnica blad 92
Autor Wiadomość
Macka25 
Nowy Forumowicz
Maciej

Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Friedberg
  Wysłany: 04-04-2014, 15:52   [EA3A/W 2.4] Przepustnica blad 92

Witam serdecznie

Zaczne od tego ze samochod chodzil jak nowy.
Zaparkowalem pod lidlem i jak wrocilem to juz nie moglem go odpalic.
Wymrugalem na poczekaniu blad 92. - podobno przepustnica.
Po 10 min odpalil troche z trudem i obroty byly juz normalne.
Pojechalem do domu, zgasilem, odpalilem jak wczesniej na dotyk.
Postanowilem zobaczyc przepustnice i ja wyciagnalem i przeczyscilem po mimo ze czysta w miare byla.
Poskladalem, pali dalej.(blad zostal), reset kompa, pali dalej (blad zostal)

Czym dalej powinienem sie zajac?

Pozdrawiam
_________________
Maciej
Ostatnio zmieniony przez robertdg 07-08-2015, 08:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20975
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-04-2014, 19:17   

Macka25, najlepiej skontaktuj się ze specem od przepustnic: Bartkiem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 04-04-2014, 19:49   

Macka25 napisał/a:
Wymrugalem na poczekaniu blad 92. - podobno przepustnica

to błąd siłownika przepustnicy, dokładniej elektromagnesu który steruje przepustnicą,przycioł się nagarem lub pierwsza oznaka odklejania się
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-04-2014, 21:21   

Jest kilka tematów pokrewnych, wystarczy poszukać

http://forum.mitsumaniaki...p=879429#879429

http://forum.mitsumaniaki...p=805299#805299

http://forum.mitsumaniaki...1136062#1136062

Jest tego więcej, można skonfrontować
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Macka25 
Nowy Forumowicz
Maciej

Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Friedberg
Wysłany: 06-04-2014, 14:17   

Wyszlo na to ze to nie magnes a TPS.
Pozdrawiam
_________________
Maciej
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-04-2014, 15:24   

Wystarczyło ustawić, czy wymieniasz?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 06-04-2014, 15:35   

Cytat:

Wyszlo na to ze to nie magnes a TPS.

błąd tps ale co sam się przestawił czy mechanik wypioł wtyczkę i mu zapisało w pamięci :?:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Macka25 
Nowy Forumowicz
Maciej

Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Friedberg
Wysłany: 06-04-2014, 18:08   

Jak radziliscie zadzwonilem do Bartka.
Wykrecilem na szybko przepustnice i przez telefon Bartek mowil co mam robic.
Doszlismy do magnesu i okazal sie caly oraz nie odklejony.
Nastepnie zajelismy sie TPS-em.
Byl przesuniety wiec go ustawilem tak jak Bartek radzil na 0,5V.
Poskladalem do "kupy" i zamontowalem spowrotem.
Testow dopiero jutro moge dokonac z przyczyn alko.......Jezeli to nie pomoze to bede musial go wymienic na nowy.
_________________
Maciej
 
 
jarek2807 
Nowy Forumowicz
Jarek2807

Auto: Galant 2,4 GDI sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 1
Skąd: Sierpc; mazowieckie
  Wysłany: 07-08-2015, 00:26   [EA3A/W 2.4] Jakiego kleju użyć do magnesów przpustnicy?

Witam! Mam problem z przepustnicą; Niedawno auto odmówiło mi posłuszeństwa, z kodu błędu wynikało że chodzi o przepustnicę - i rzeczywiście po rozebraniu okazało się że odkleiły się magnesy; Zostały przyklejone na jakiś klej do klejenia żeliwa (nazwy nie znam) ale niestety wytrzymało tylko kilka tygodni... Nie zaglądałem jeszcze pod maskę, ale objawy są identyczne jak wtedy, więc jestem na 99% pewny że to po raz drugi magnesy... Może macie na to jakieś rozwiązanie, może ktoś to przerabiał i poleci mi jakiś specjalistyczny klej lub coś podpowie...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-08-2015, 06:54   

Specjalistycznym klejem dysponuje Bartek ale podobno sprawdza się dwuskładnikowy klej Uhu. Ważne aby klej był do połączeń elastycznych ze względu na różną rozszerzalność termiczną klejonych elementów oraz aby nie kleić klejami typu Kropelka bo połączenie jest wtedy za mało elastyczne co może spowodować pokruszenie magnesu.
 
 
MlekoWProszq 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-09-2016, 18:52   Problem z przepustnicą Galant 2.4 GDi

Witam wszystkich forumowiczów.
Z góry przepraszam za jakiekolwiek błędy w tym temacie, aczkolwiek jest to mój dziewiczy post, więc proszę o wyrozumiałość, jeżeli będą jakieś zastrzeżenia, zmieniać proszę.
Przejdę do rzeczy, posiadam Galanta 99r z silnikiem 2.4 GDi. Pojawił się problem kiedy samochód zaczął przerywać, szarpać, przyspieszał samowolnie, zrywało nim, obroty falowały, nie ciągnął do odcięcia, zaświecał się Check Engine, po czym auto gasło, po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 15s można było go zapalić i jechać dalej. Nie długo myśląc, Galant został podpięty pod komputer, po czym wskazał błąd 92 (Sygnał zwrotny z silnika przepustnicy elektronicznej [ETV]) oraz błąd 91 (Sterowanie przepustnicą elektroniczną [ETV]).
Cała operacja zaczęła się od przeczyszczenia przepustnicy. Przepustnica została wyczyszczona, wszystko zostało poskładane i zamontowane tak jak było. Auto odżyło , wszystko wróciło do normy , nadal cieszyłem się spokojną jazdą. Po przejechaniu ok. 15000km , problem pojawił się ponownie, te samy objawy, te same błędy.
Wyciągłęm przepustnicę do czyszczenia, wszystko zrobione, zakładam i dalej to samo. Doczytałem się na forum , że w tych przepustnicach jest problem z magnesem, postanowiłem to sprawdzić jak u mnie wygląda.
Rozebrałem więc ją na części pierwsze, doszedłem do słynnego magnesu, faktycznie był on rozklejony.
Zakupiłem klej na bazie epoksydu, odporny na temperature i w ogóle na wszystkie inne czynniki, pokleiłem magnes w tych samych miejsach co były wcześniejsze krople po fabrycznym kleju. Wszystko odstało 12h na wszelki wypadek, żeby się ładnie związało, klapa w przepustnicy w końcu zaczęła się zamykać prawie do końca, przedtem był taki objaw, że jak ją ruszyłem i zostawiłem to tak stała do końca.
No to przeszedłem do montażu przepustnicy do Gala. Zastosowałem się do instrukcji montażu z manuala, przejrzałem TPS'a wartość mieściła się między 0,4V a 0,6V między 2 a 3 pinem, zasilanie przy zamkniętej przepustnicy palcem także miało ok. 4,67V (w manualu mówią, że ma być 4,2-4,8V). Wszystkie warunki montażu zostały przeze mnie zachowane, no i teraz czas na odpalenie.
Galant odpalił bez problemu "od kopa", obroty ładnie trzymały się na 1,200RPM przez około 2min, po czym spadły na ok. 800RPM i tak sobie chodził przez około 7min . I tutaj zaczęły się cuda, obroty zaczęły falować , od skrajnie niskch, aż szarpało całą karoserią, do ok. 1500RPM, potem silnik zgasł i tyle z mej roboty, próbowałem go zapalić, odpalał i gasł. Stwierdziłem , że może coś się jednak rozkleiło, więc wyjąłem przepustnicę drugi raz dla pewnośći , ale wszystko jest okej.
Stąd moje pytanie do Was, co może być przyczyną usterki w moim Galu?
Dodam , że błędy na komputerze już się nie pojawiają . Przepustnice wymagają adaptacji i w ogóle, ale czy trzeba podejść do tego z jakimś większym namaszczeniem ?
Myślę, że pi razy oko zrozumiecie o co mi biega, starałem się :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-09-2016, 10:08   

Pisz do Bartek z tego forum - ożywił już wiele przepustnic do GDI.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-09-2016, 18:24   

MlekoWProszq, rozumiem, że przykleiłeś dokładnie w takiej pozycji, jak magnes był fabrycznie - odchyłka 5-10 st. to już duża różnica......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MlekoWProszq 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2016, 07:17   

Właśnie tak jest.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-09-2016, 13:19   

Właśnie tak nie jest, bo nie miałbyś opisywanych problemów - teraz możesz poszukać nowej przepustnicy, chyba że skleiłeś poxiliną, czy innym tanim śmieciowym klejem, wtedy jest szansa rozkleić.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.