 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E54A 2.0 V6] Odpala i gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Dawidblabla123
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E54A 2.0 V6 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-04-2016, 16:48 [E54A 2.0 V6] Odpala i gaśnie
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum, lecz Galant był już dosyć szeroko opisywany przez użytkownika Marycjusz.
Problem pojawił się dzisiaj podczas ruszania ze skrzyżowania, po ruszeniu auto zaczęło tracić moc, dławić się, obroty spadały oraz nie reagowało na gaz. Po kilku metrach zgasło.
Przy próbie odpalenia Galant odpala na ułamek sekundy, innym razem odpali i przytrzyma kilka sekund te 1000 obrotów, raz udało się go wkręcić na 4 tysiące, jednak za każdym razem skutek jest jeden - po dodaniu gazu silnik się dławi, obroty spadają i w końcu gaśnie. Paliwo w baku jest, problem występuje na benzynie jak i na gazie (gaz sekwencja). Akumulator był odpinany. Odpięcie przepływomierza nie daje żadnego skutku, efekt jest taki sam jak i z podłączoną przepływką. Przed awarią przestał działać licznik kilometrów - po prostu się zatrzymal (nie wiem czy ma to jakikolwiek związek).
Po 4 godzinach sterczenia pod maską poddałem się i piszę tutaj z nadzieją, że ktoś pomoże... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-04-2016, 18:10
|
|
|
Padł aparat zapłonowy, na 99% cewka zapłonowa. Sprawdź jaki kolor ma iskra na świecy. Jeśli pomarańczowy, czerwonawy lub nie ma jej wcale to na 100% aparat. |
|
|
|
 |
Dawidblabla123
Nowy Forumowicz
Auto: Galant E54A 2.0 V6 1995r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-04-2016, 18:25
|
|
|
Aż takie prawdopodobieństwo? W tej chwili nie mam jak sprawdzić, jestem dość daleko od samochodu. Ogólnie zauważyłem coś jeszcze, http://obrazki.elektroda....02751_thumb.jpg
Coś podobnego po prostu wisi przy lewym kielichu, ma dolutowane jakieś kable.. Sęk w tym, że po odłączeniu od tego wtyczki samochód zupełnie nie odpala. Może ktoś wie co to dokładnie jest? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-04-2016, 20:38
|
|
|
Dawidblabla123 napisał/a: | Coś podobnego po prostu wisi przy lewym kielichu, ma dolutowane jakieś kable.. | Masakra, to jest właśnie moduł zapłonowy. Jest to integralna część aparatu zapłonowego i musi się w nim znajdować. Jest zabezpieczana uszczelkami itp., bo zawsze musi być suchy! Jest to część wymienna i montuje się ją w aparacie. To już wiesz co padło... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-04-2016, 20:55
|
|
|
Jak to wisi? - przecież tam jest (m.in.) czujnik położenia wałka rozrządu - bez tego czujnika silnik nie ma prawa działać. Tzn. może odpalić ale po 5 sek. zgaśnie. Przyczyna więc raczej znaleziona. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 24-07-2016, 03:33
|
|
|
Trochę stare, ale w woli sprostowania.....aparat zapłonowy w 2.0 V6?
Moduł zapłonowy J723T, kostka przykręcana do tylnej głowicy w oryginale na dwie wtyczki 6 i 3 pin w komplecie z trzema podwójnymi cewkami i 6 kabli WN. Bez aparatu z rozdzielaczem, a czujnik położenia wałka jest pod kołem rozrządu na tylnej głowicy
Tamto "coś" wisieć sobie mogło, bo może moduł był tylko częściowo uwalony i nie sterowało jednej cewki(dwóch cylindrów) Jeżeli ledwo odpalał, to pewnie ledwo na 2 gary palił.... |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|
|