Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filozoficznie: zmieniać auto czy nie?
Autor Wiadomość
jedrys 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 25-09-2016, 15:40   Filozoficznie: zmieniać auto czy nie?

Witam,

Mam 8-letniego Outka z przebiegiem 172k. Auto mam od nowości. W piątek sypnęła mi się skrzynia biegów, więc muszę ją naprawić i przy okazji wymienić sprzęgło z dwumasem. Wcześniej robiłem już EGR i oczywiście kilka razy rury do turbo, nie wspominając już o zawieszeniu. Turbo działa ok, z wtryskami też nie ma problemu.

I teraz pytanie: zmieniać już auto na inne czy jeszcze poczekać? Jakich awarii można spodziewać się przy takim przebiegu? Auto musi być mobilne, bo sporo jeżdżę po Polsce i za granicę. Mam na oku kilkuletniego Superba TDI z napędem 4x4 i niewielkim przebiegiem (80 tys.), który mocno mnie kusi.

Zapraszam do dyskusji :)
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-09-2016, 16:08   

WITAM mam outka od 9 lat poza koncówką drążka i przepustnicą nic nie robione przebieg 133,jak bym sprzedał to co kupię za tą kasę ? badziewie z kręconym licznikiem ,dlatego nie sprzedam :lol:
_________________

 
 
jedrys 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-09-2016, 16:16   

Przy 130 tys. też nie myślałem o sprzedaży :)
 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 26-09-2016, 07:37   

Ja sprzedałem swojego przy 195 tys. Nie miałem z nim większego problemu . Ostatnio poleciały podobno szczotki w rozruszniku .
Na trasy i autostrady lepsza pewnie będzie ta Skoda, z tym że ilość miejsca już trochę mniejsza.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
Pacolo 
Nowy Forumowicz
Pacolo


Auto: Outlander 2,0 DiD 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2016, 11:19   

Mnie również zaczyna nurtować ten sam problem, mój Outek zbliża się do 8 lat i złego słowa na niego powiedzieć nie mogę :lol: Od nowości zepsuł się właściwie tylko raz, pod koniec gwarancji padł zawór EGR. Oprócz tego w tym roku końcówka jednego drążka i akumulator (był od nowości). Reszta to zwykłe czynności serwisowe wynikające z eksploatacji. Najechane mam 130 kkm. Sprzedać łatwo, tylko co dalej... Do żadnego plaskacza nie wsiądę, myślę o używanym Pajero albo Land Cruiserze, jak się dobrze poszuka, można trafić na takie krajowe po pierwszym właścicielu.
_________________
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 26-09-2016, 12:42   

Dokladanie, raz sie wsiadlo i plaskacze takze mi nie pasuja :)
Outek na cenie nie gubi, wiec napraw skrzynie, poczekaj jeszcze z 2 lata i wtedy doloz i kupisz cos upatrzonego:)
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 26-09-2016, 13:02   

supeer napisał/a:
Dokladanie, raz sie wsiadlo i plaskacze takze mi nie pasuja :)


Tutaj bym się nie zgodził.. Kiedyś też mówiłem że nigdy więcej....dopóki nie zmieniłem na nowe Audi i powiem szczerze że jazda , kultura pracy podzespołów, sama praca i elastyczność silnika , skrzyni, zawieszenia... to po prostu przepaść jaka dzieli te dwa auta.. Na korzyść Audi.
Stosunek spalanie/osiągi również na korzyść audi (245 koni , spalanie 7,5l a frajda z przyspieszenia 6 sek do setki bezcenna..-porównując: sami oceńcie jak przyspiesza Outek... Prędkość max 250 kmh, gdzie Outek ropędza się do 200 kmh tylko z dobrym wiatrem i to nie zawsze)
Oczywiście nie każdego takie dane muszą interesować ale przyjemniej się jedzie autostradą mając na liczniku 200 kmh i w kabinie warunki do swobodnej rozmowy..

Jedyne w czym wygrywa Mitsu pomijając ceny to ilość miejsca no i prześwit, dzieki czemu mozna wjechać i zaparkować wszędzie.
Dlatego nawiązując do tematu, obstaje przy opcji zmiany na Superb bo to zwinne i wyjątkowo pakowne auto, po prostu. Oba auta (Skoda Superb , Outek) oceniam dobrze.
A najlepiej to po prostu przejechać się Superbem i wtedy ocenić czy Ci odpowiada.
Lepsze wrogiem dobrego.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 27-09-2016, 15:22   

jedrys napisał/a:
Auto musi być mobilne, bo sporo jeżdżę po Polsce i za granicę. Mam na oku kilkuletniego Superba TDI z napędem 4x4 i niewielkim przebiegiem (80 tys.), który mocno mnie kusi.
z perspektywy 150kkm jednym i drugim na pewno nie zamieniłbym Superba na Outka. W Outku już zaczynały się drobne naprawy, a przy 40kkm rocznie nie ma czasu na odwiedzanie serwisu. Superb jest zdecydowanie wygodniejszy i szybszy. Nie chodzi o jazdę 200km/h, ale po prostu wyprzedzanie i jazdę trasami szybkiego ruchu. Zdecydowanie lepiej się zbiera, a przy 140 nie trzeba dawać głośniej radia ;) . Ma mniejszy prześwit - ale do moich potrzeb zupełnie wystarcza. Nie przewiozę w nim 5 par nart w środku z właścicielami - wchodzi tylko 4 ;) . Z trudem wchodzą taczki, które do Outka wchodziły spokojnie, ale nie mam problemów z zapakowaniem się na wakacje czy latem czy zimą. Jest gorsza widoczność i nieco bardziej oślepiają samochody z naprzeciwka. Ale takie bajery jak skrętne ksenony czy ogrzewana przednia szyba to coś o czym w Outku można pomarzyć, a co jest bardzo wygodne. No i klima, której praktycznie nie przestawiam przez cały rok.
tzw. japońska bezawaryjność zdecydowanie lepiej wychodzi Czechom ;) . Odnośnie wygody to nawet moje dzieci (duże) uważają Superba za lepszy samochód, chociaż siedzą tylko z tyłu - ale Superb tam ma znacznie więcej miejsca niż z przodu ;)

[ Dodano: 27-09-2016, 15:33 ]
supeer napisał/a:
raz sie wsiadlo i plaskacze takze mi nie pasuja
akurat ja zmieniłem SUV'a na plaskacza i nie zamierzam wracać w najbliższym czasie. Tyle, że nawet miejskie autko w domu ma po Outku napęd 4x4, a zmieniając Outka nawet nie brałem pod uwagę osiek.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 27-09-2016, 20:29   

Japońska niezawodność? Chodzi o TDI Volkswagena czy nadwozie z Francji?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
krecisie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Checiny
Wysłany: 28-09-2016, 06:05   

Bzyk_R1 napisał/a:
Japońska niezawodność? Chodzi o TDI Volkswagena czy nadwozie z Francji?

Jakoś więcej na forum TDI niż Mivec'a .. I z tego co słyszałem, to mało komu sprawiał poważne problemy.
_________________
Polonez Caro 94' - Opel Astra GT 1.6 94'- Opel Tigra 1.4 98' - Mazda 323F 1.5 - Rover 416 - Skoda Roomster 1.9- Mercedes W210 3.0- VW Passat 1.9 AT 02'- VW Passat B5FL MT 04' - Outlander II - Audi A5 TDI 14'
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-09-2016, 08:10   

Bzyk_R1 napisał/a:
Japońska niezawodność? Chodzi o TDI Volkswagena czy nadwozie z Francji?

Chodzi o hamulce i zawieszenie made in Japan. Tak się składa, że miałem Outka jeszcze z Japonii - tak przynajmniej wynikało z VIN. Do tego słabe sprzęgło, rury powietrza przy turbinie (tylko opaski zamiast zakuwanych), itp. "usprawnienia" wprowadzone przez Japończyków w celu "optymalizacji kosztowej". Z TDI nie miałem ŻADNYCH problemów po za trzema notlaufami w całym przebiegu(w bardzo określonych warunkach) i wymianą świec żarowych - japońskich. A zapomniałbym o oryginalnym japońskim module Bluetooth - problem rozwiązałem montując chińską nawigację.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jedrys 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 DID 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-09-2016, 11:43   

rezon napisał/a:

Chodzi o hamulce i zawieszenie made in Japan. Tak się składa, że miałem Outka jeszcze z Japonii - tak przynajmniej wynikało z VIN. Do tego słabe sprzęgło, rury powietrza przy turbinie (tylko opaski zamiast zakuwanych), itp. "usprawnienia" wprowadzone przez Japończyków w celu "optymalizacji kosztowej". Z TDI nie miałem ŻADNYCH problemów po za trzema notlaufami w całym przebiegu(w bardzo określonych warunkach) i wymianą świec żarowych - japońskich. A zapomniałbym o oryginalnym japońskim module Bluetooth - problem rozwiązałem montując chińską nawigację.


Ja z silnikiem TDI też nie miałem żadnych problemów poza wymianą EGR. W życiu bym się jednak nie spodziewał, że przy relatywnie niskim przebiegu może zepsuć się skrzynia biegów.

Nawiasem mówiąc, koszt regeneracji + sprzęgło i dwumas + jakis problem z hamulcami to drobne 7700 zł, czyli 1/4 obecnej wartości całego auta. I teraz jestem w kropce, czy zrobić komuś prezent i sprzedać auto, czy jeszcze pojeździć z dwa lata powiedzmy do 220 tys. przebiegu.

[ Dodano: 01-10-2016, 17:17 ]
Obejrzałem przed chwilą w salonie nowego outka po lifcie. Co oni zrobili z takim fajnym autem. Miejsca dla kierowcy mniej, a bagażnik w wersji 7-osobowej to jakiś żart :o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.