[II 2.0 DID] Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania |
Autor |
Wiadomość |
Griszman
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2015, 13:01 [II 2.0 DID] Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania
|
|
|
Witam Wszystkich,
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mitsubishi Outlandera z roku 2010 z silnikiem diesela 2.0 DID. Samochód obecnie ma przejechane 161 tys i jest w stanie praktycznie idealnym.
Niestety, posiada jeden mankament, który nie daje mi spokoju. Otóż, przy dojeżdżaniu na luzie na przykład do świateł, od prędkości ok 10 km/h aż do całkowitego zatrzymania, silnik zaczyna nierówno pracować i czuć delikatne wstrząsy. Mam wrażenie, że wspomniane drgania przenoszą się nawet na pedał hamulca. Po wciśnięciu sprzęgła lub całkowitego zatrzymania się, silnik się uspokaja i chodzi równo. Dodam, że kiedy silnik jest zimny i na ssaniu, problem nie występuje.
Przeczytałem wiele postów na innych forach internetowych dotyczących silnika 2.0 TDI PD i zdarzało się, iż użytkownicy Volkswagenów również mieli taki problem. Niestety, nigdzie nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi co może być przyczyną nierównej pracy podczas zatrzymywania się. Jedni wskazywali na dwumasę, inni na zawór EGR, jeszcze inni na uszkodzony pompowtryskiwacz.
Dlatego, chciałbym zapytać, czy ktoś z użytkowników tego modelu auta z tym konkretnym silnikiem spotkał się z takim problemem i czy udało mu się go rozwiązać?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 07-11-2015, 22:17 Re: Nierówne obroty silnika podczas zatrzymywania
|
|
|
...a przy dojeżdżaniu z prędkości wyższej od 10 km/h "mankament" nie występuje? |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Griszman
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2015, 23:57
|
|
|
Możemy przyjąć, że nierówna praca silnika zaczyna się przy prędkości ok 20km/h do całkowitego zatrzymania się. W momencie gdy samochód stoi już w miejscu silnik znów pracuje równo. To samo podczas jazdy z większą prędkością, wrzucając na luz silnik również pracuje bez zarzutu. Problem występuje przy bardzo niskiej prędkości i w momencie, gdy samochód jak gdyby czuje, że zaraz całkowicie się zatrzyma. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 08-11-2015, 12:48
|
|
|
Z opisu usterki wynika, że problem występuje podczas jazdy na luzie, kiedy to silnik jest mechanicznie odłączony od układu jezdnego. To wyklucza wpływ tego układu na obroty silnika.
Informacje o prędkości jazdy otrzymuje sterownik ECU, więc przyczyny niestabilnej pracy silnika upatrywałbym po stronie "elektrycznej".
Na bazie sygnału VSS większość stosowanych rozwiązań podnosi obroty silnika w algorytmie wyliczonym dla przejściowej fazy schodzenia z prędkości jazdy. Z tego może wynikać obserwowany w naszym przypadku brak zakłóceń biegu jałowego w reżimie ssania.
Ergo - poszczególne komponenty i podzespoły układu zasilania na pewnym etapie zużycia mogą różnie reagować na wymóg podbicia obrotów ze strony ECU. Chodzi m.in. o wtryskiwacze/pompowtryskiwacze, zawory EGR, kierownice strumienia i przepustnice dławiące - jeśli są.
Na początek proponuję wyłączyć z pracy zawór EGR i zobaczyć czy coś się zmieni. Dalej zobaczymy... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-11-2015, 19:57
|
|
|
Witam
Czy udało się zdiagnozować tą usterkę ? Mam taki sam objaw w swoim autku. |
|
|
|
 |
Griszman
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-11-2015, 23:02
|
|
|
Samochód oddam do mechanika dopiero za ok 2-3 tygodnie i poproszę o sprawdzenie zaworu EGR w pierwszej kolejności idąc za radą Georga. Na pewno dam znać co i jak |
|
|
|
 |
misiek767
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: kraków
|
Wysłany: 03-07-2016, 22:57
|
|
|
Mam ten sam problem z miśkiem , czy poradziłeś sobie z tym szarpaniem??????? |
|
|
|
 |
Griszman
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2016, 11:34
|
|
|
Witam, niestety nie poradziłem sobie z problemem. Zawór EGR został odłączony ale nie przyniosło to żadnej poprawy. Póki co nierówna praca silnika nadal występuje i nie bardzo wiem gdzie dalej szukać jej przyczyny. Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie znać. |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 08-11-2016, 13:10
|
|
|
Griszman napisał/a: | Jeżeli macie jakiekolwiek pomysły to dajcie znać. |
Na próbę pojedź z odłączonym wtykiem od zaworu dławiącego/przepustnicy w pozycji pełnego otwarcie. |
|
|
|
 |
manioMT
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24-06-2017, 13:43
|
|
|
Witam forumowiczów. Od 6-mcy jestem użytkownikiem Outka 2.0 DID.
Czy udało się komuś rozwiązać problem z obrotami. Dodam że u mnie obroty falują po dodaniu gazu na postoju. Silnik nie spada z obrotów równomiernie, tylko w okolicach 1000 obrotów zaczyna się falowanie.
Ustępuje po osiągnięciu obrotów jałowych.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
anmida2
Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2016 Posty: 31 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-10-2017, 13:23
|
|
|
Też mam taki problem może ktoś zna rozwiązanie. |
|
|
|
 |
hucker
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 did 140km 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 117 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-11-2017, 20:49
|
|
|
Czy udało się komuś zdiagnozować co jest przyczyną występowania nierównych obrotów silnika podczas zatrzymywania auta ? |
|
|
|
 |
Grzesiek_o
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 52 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-03-2018, 23:39
|
|
|
Witam. U mnie też to jest. Na zimnym silniku to się zdarza, na ciepłym - nie.
Z tego co wiem, gdy silnik zimny to na postoju wypalany jest filtr DPF (obroty ok. 1200). Gdy się proces kończy obroty spadają do 800/min. Ale wypalanie jest tylko na postoju (chyba).
I to szarpanie jest wtedy jakby silnik nie mógł się zdecydować czy jedzie czy stoi. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-03-2018, 15:27
|
|
|
to nie wypalanie tylko grzałki elektryczne jak masz włączone ogrzewanie ,jeszcze raz 2.0 DID NIE MA DPF niech to do was dotrze koledzy ,jest filtr otwarty |
_________________
 |
|
|
|
 |
|