Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Wymiana paska alternatora i pompy wspomagania
Autor Wiadomość
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-11-2016, 18:37   [2.5 TD] Wymiana paska alternatora i pompy wspomagania

Jak w temacie, zimno wilgotno i zaczeło sie piszczenie paska. Po inspekcji widze że pasek alternatora (dwa osobne paski) są lekko popękane itp. Chce je wymienić razem z paskiem od pompy wspomagania. Dwie pieczenie na jednym ogniu.
Jest jakaś "procedura" jak to wynimenić, jak zdjąć, i co odpowiada za napięcie paska??
Od czego zacząc itp.

Z góry dziekuje...

PS.
Brak ABS, brak klimatyzacji.
 
 
bylet 
Mitsumaniak

Auto: Mazda CX-3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 47
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-11-2016, 09:13   

Silnik 4D56 i brak klimy, u mnie przy tym zestawieniu są tylko 2 paski, a procedura wygląda następująco. Pasek pompy wspomagania jest napinany przez pompę wspomagania. Musisz poluzować 2 śruby za pomocą płaskiego klucza, śruby znajdują się za kołem pompy, wtedy można przesunąć pompę i zejdzie pasek. Pasek alternatora napina sam alternator, ale żeby się do niego dostać od góry to musisz zdemontować obudowę filtra powierza, a od spodu osłonę silnika. Na alternatorze są 3 śruby, jedna od spodu trzymająca alternator, trzeba ją poluzować. Następnie 2 z góry na regulacji napięcia, pierwszą zwalniasz blokadę, druga służy do powolnej regulacji napięcia, więc po chwili kręcenia można zdjąć pasek z koła alternatora. Kolejnym krokiem jest zdjęcie pasków z przodu silnika, są na tyle długie, że można to wykonać bez zdejmowania wiatraka, trzeba je po prostu trochę poprzekładać. Montaż przebiega w odwrotną stronę z tym, że jak będziesz zakładał pasek pompy wspomagania to musisz coś włożyć (łom, duży klucz) pomiędzy pompę, a silnik, żeby przytrzymać pompę podczas blokowania śrubami tak, żeby pasek był odpowiednio napięty. Po pewnym czasie należy sprawdzić, czy nie trzeba powtórzyć regulacji, bo nowe paski się lekko rozciągną. Miłej wymiany.
 
 
dyzioo 
Forumowicz
Pozdro600

Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2015
Posty: 132
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-12-2016, 01:10   

Nie kombinować.. tylko jak napisane.... 30 minut i paski wymienione...
Podziekował.
Pozdro600
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.