Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C68A 1.8] Silniczek krokowy zwariował !
Autor Wiadomość
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 03-12-2016, 16:55   [C68A 1.8] Silniczek krokowy zwariował !

Witajcie,
Panowie dzisiaj po dłuższym postoju postanowiłem przepalić Lancerka. Niestety akumulator odmówił posłuszeństwa. Całą noc ładowałem aku następnie auto odpaliło, zagrzało się wszystko super. Zgasiłem samochód, drzwi pozamykałem już miałem wychodzić z garażu, kiedy to słyszę charakterystyczną pracę silniczka krokowego ?! Myślę edit jak kluczyki mam w ręku. Miałem pod ręką inny sprawny silniczek pod ręką podpiąłem do kostki i oto co się dzieje:
https://youtu.be/B8yYUuRGIBQ

przypominam kluczyków niema w stacyjce, co się dzieje czy to wina ECU? jakim cudem przepuszcza prąd do silniczka ?

Proszę o pomoc...
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
Ostatnio zmieniony przez tyku 03-12-2016, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-12-2016, 21:45   

mouseman napisał/a:
jakim cudem przepuszcza prąd do silniczka ?
przekaźnik główny, obok ECU, nie rozłączył chyba sterowania ECU (ma 2 obwody, sprawdzenie pięknie rozpisane w manualu)
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 04-12-2016, 22:01   

Dzięki Darku za pomoc. W najbliższym czasie sprawdzę owy przekaźnik. Przejrzałem service manuala ale nie znalazłem żadnych informacji. Czy można go nabyć jako nowy w motoryzacyjnym ?
Jakie jeszcze obiawy mogłyby być uszkodzonego owego przekaźnika ?
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-12-2016, 08:19   

mouseman napisał/a:
Jakie jeszcze obiawy mogłyby być uszkodzonego owego przekaźnika ?
silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka :)
Nie kupisz nowego w zwykłym sklepie - tylko oryginał. Chociaż nie jest to skomplikowana konstrukcja - ot 2 przekaźniki w tym jeden z diodą a drugi z podwójną cewką, dokładnie jak na schemacie


rozbierałem niedawno jeden, poszukaj w necie Mitsubishi control relay check - będzie rozpisane gdzie podłączyć + i - i gdzie sprawdzać, miernik z marketu wystarczy
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 11-12-2016, 22:38   

Czy owy przekaźnik może mieć symbol e8t08471 ?
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2016, 08:26   

Może mieć taki.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-03-2017, 22:08   

Ok dobrałem się do przekaźnika E8T06771 który był pod radiem. Z chęcią bym go podmienił w celu weryfikacji czy to on jest winowajcą.
Zauważyłem że jak wyciągnę bezpiecznik ECU, pobór prądu na postoju spada do optymalnego poboru. Z bezpiecznikiem akumulator rozładowuje się po 24h

[ Dodano: 29-05-2017, 23:03 ]
Dzięki serwisowi Mitsumniaków udało się rozwiązać problem - winny był komputer ECU
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.