 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C68A 1.8] Silniczek krokowy zwariował ! |
Autor |
Wiadomość |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 03-12-2016, 16:55 [C68A 1.8] Silniczek krokowy zwariował !
|
|
|
Witajcie,
Panowie dzisiaj po dłuższym postoju postanowiłem przepalić Lancerka. Niestety akumulator odmówił posłuszeństwa. Całą noc ładowałem aku następnie auto odpaliło, zagrzało się wszystko super. Zgasiłem samochód, drzwi pozamykałem już miałem wychodzić z garażu, kiedy to słyszę charakterystyczną pracę silniczka krokowego ?! Myślę edit jak kluczyki mam w ręku. Miałem pod ręką inny sprawny silniczek pod ręką podpiąłem do kostki i oto co się dzieje:
https://youtu.be/B8yYUuRGIBQ
przypominam kluczyków niema w stacyjce, co się dzieje czy to wina ECU? jakim cudem przepuszcza prąd do silniczka ?
Proszę o pomoc... |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
Ostatnio zmieniony przez tyku 03-12-2016, 19:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2016, 21:45
|
|
|
mouseman napisał/a: | jakim cudem przepuszcza prąd do silniczka ? | przekaźnik główny, obok ECU, nie rozłączył chyba sterowania ECU (ma 2 obwody, sprawdzenie pięknie rozpisane w manualu) |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 04-12-2016, 22:01
|
|
|
Dzięki Darku za pomoc. W najbliższym czasie sprawdzę owy przekaźnik. Przejrzałem service manuala ale nie znalazłem żadnych informacji. Czy można go nabyć jako nowy w motoryzacyjnym ?
Jakie jeszcze obiawy mogłyby być uszkodzonego owego przekaźnika ? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2016, 08:19
|
|
|
mouseman napisał/a: | Jakie jeszcze obiawy mogłyby być uszkodzonego owego przekaźnika ? | silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka
Nie kupisz nowego w zwykłym sklepie - tylko oryginał. Chociaż nie jest to skomplikowana konstrukcja - ot 2 przekaźniki w tym jeden z diodą a drugi z podwójną cewką, dokładnie jak na schemacie
rozbierałem niedawno jeden, poszukaj w necie Mitsubishi control relay check - będzie rozpisane gdzie podłączyć + i - i gdzie sprawdzać, miernik z marketu wystarczy |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 11-12-2016, 22:38
|
|
|
Czy owy przekaźnik może mieć symbol e8t08471 ? |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2016, 08:26
|
|
|
Może mieć taki. |
|
|
|
 |
mouseman
Mitsumaniak Krzyś :)
Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 801 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-03-2017, 22:08
|
|
|
Ok dobrałem się do przekaźnika E8T06771 który był pod radiem. Z chęcią bym go podmienił w celu weryfikacji czy to on jest winowajcą.
Zauważyłem że jak wyciągnę bezpiecznik ECU, pobór prądu na postoju spada do optymalnego poboru. Z bezpiecznikiem akumulator rozładowuje się po 24h
[ Dodano: 29-05-2017, 23:03 ]
Dzięki serwisowi Mitsumniaków udało się rozwiązać problem - winny był komputer ECU |
_________________ -=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A |
|
|
|
 |
|
|