 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC |
Autor |
Wiadomość |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 26-08-2012, 16:07
|
|
|
u mnie jeszcze tysiak i cie mam..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11206 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-08-2012, 22:34
|
|
|
m6riano napisał/a: | u mnie jeszcze tysiak i cie mam..;-) |
się musisz postarać,bo Arek na zlot przyjeżdża,to kilosów ładnie dobije |
_________________
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 27-08-2012, 19:47
|
|
|
A do Zlotu jeszcze 4 dni więc i u mnie troszke może czasnąć..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 28-08-2012, 07:46
|
|
|
Do samego przyjazdu na zlot, to tak lekko trzeba doliczyć 1500km
Do Gala wskoczyło wczoraj nowe/używane aku, zrobiłem geometrię...wyniki później dopiszę, tył prawie w normie, przód lekko mi oponki przyciął, ale da się jeszcze jeździć Dodatkowo chyba trzeba zwrotnicę podmienić u pasażera, bo koło wychylone poza normę odrobinę. Niestety, nie dało rady ruszyć mimośrodów z tyłu i trzeba ciąć. Nówki wahacze i śruby leżą w bagażniku już dość długo... Kolejna geometria po powrocie ze zlotu
Żeby nie było, że mój Gal nie ma dziur, to po stronie kierowcy na rogu nadkola, przy pompie hamulcowej jest dziura na kciuka. Z resztą, zobaczycie jak to wygląda na zlocie. Nie wiem czy znajdę czas odkurzyć go choć troszkę, czy też zrobić jakiś błysk pod maską...troszkę mi się nie chce, skoro już niebawem zawita nowe serducho A przy okazji SWAPU ogarnie się całą komorę silnika |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-09-2012, 03:09
|
|
|
W końcu kolejny gruby UPDATE
W zeszły weekend Galant objechał ZLOT z wynikiem 2600km
Oprócz tego, że niektórym się podobał na miejscu, to przeszedł sam siebie i z wynikiem 397000 na liczniku wypluł 152KM i 165Nm na hamowni Przy takiej trasie oleju wziął chyba ze 150ml Na niemieckie prędkości to przecież prawie nic
Ostatnio już magiel coraz bardziej się dokucza, ale niedługo podmianka, do tego któreś łożysko z tyłu...no ale 70tys w dwa lata i dopiero coś się zaczęło
Projekt wypalił, więc wypada się pochwalić, bo wkrótce na drogę wyjedzie najmocniejszy i oryginalny E5 z napędem na przednią ośkę na forum, może i w PL czy europie
Co potrzebujemy:
Galant E54A 2.0 V6

Silnik z wiązką i ECU lub połówkę FTO GPX 2.0 V6 MIVEC
Przystępujemy do porównania silników:
Bloki bliźniacze, ale nie pasuje skrzynia z Gala do FTO i mocowanie klimy i wspomagania...rozbieramy silniki i porównujemy:

Głowice mają takie samo osadzenie Tłoki z MIVEC (jw, tłok po lewej) mają większe zagłębienia pod zawory...
Kompletujemy graty z dwóch silników, aby zbudować jeden jak najbardziej P&P:
Z galanta:
-blok + wał i panewki + ori chłodnica olejowa (w FTO oczywiście brak)
-pompa oleju
-panewki korbowodów
-miska olejowa
-środkowa osłona rozrządu
-dolot (kolano i baran z przepustnicą)
-kolektory wydechowe
-wiązka silnika
-śrubki, podkładki i jeszcze to czego nie pamiętam
Z FTO:
-ECU o nr MD305412
-głowice MIVEC
-tłoki z korbowodami
-rozdzielacz/dolna część dolotu
-wtryski
-nowy pasek rozrządu SUN 232 zęby
-górne osłony rozrządu
-wiązka silnika, z czego wykorzystamy 20%
Najważniejsze zostało wyżej wymienione, do tego doszedł alternator od Galanta EA z kółkiem pasowym z E5
Głowice wysyłamy do regeneracji, przerabiamy pokrywy zaworów i dolot:
     
Pracy było trooochę ze spawaniem, żeby to zrobić, ale brat Sławek (Scoratir na forum) dał czadu i gdyby nie On i cierpliwość do moich chorych pomysłów to projekt zatrzymałby się na tym etapie...WIELKIE DZIĘKI SŁAWEK!
Głowice po renowacji (kompletny przegląd z planowaniem, docieraniem, uszczelniaczami):
 
Części "w kupie", zaczynamy budowę, do tego nowe pierścienie tłokowe (chyba zapomniałem zrobić foto przy kompletnej głowicy na silniku):
   
I teraz już coś widać, pokrywki w kolorze, składamy rozrząd:

Serducho dostaje altek z EA, osłony rozrządu i wędruje na dźwig:

Wiązka przygotowana w oczekiwaniu na części zagościła w srebrnym Galu chwilowo, jak i cała reszta z serduchem (srebrny idzie na złom, służy do testów)
  
Wszystko na swoim miejscu, jedynie brakowało wtedy MAPsensora, który znalazłem w poniedziałek po Zlocie na szrocie w Rotterdamie
Filtr, oliwka, woda i idziemy do stanowiska drivera...zapłon jest, bez dymu ( ) i przekręcamy kluczyk na rozrusznik...to był moment Przy pustej listwie wtryskowej odpalił po dwóch obrotach...a dźwięk V6 na samych kolektorach wydechowych...ogłuszająca poezja Już nie muszę opisywać jaka była moja mina Zagrzał się do temp roboczej, CE się świeci, wiatraki działają, ładowanie 14,00V...wiązka 100% gites bez poprawiania Podłączyłem komputer diagnostyczny i wyskoczyły 3 błędy:
Tak więc MAPsensor jest identyczny z Lancera CK0 i problem już rozwiązany A ten czujnik z czujnikiem temp powietrza w dolocie jest zamiast przepływki i pełnią istotną rolę. Bez MAPsensora MIVEC nie działa
Trzeba jeszcze oszukać ECU w sprawie tych dwóch solenoidów TCL, chyba, że zamontujemy TCL całkiem
Silnik pracuje wzorowo, kilka kosmetycznych spraw do ogarnięcia, jak dorobienie kawałka osłony rozrządu, lepsze ustawienie alternatora w linii z kołem na wale, pomalować kilka szczegółów...
Wielki SWAP do Zielonego przewidujemy na przyszły weekend, potrzeba tylko sprzęgła...i jakaś mała próba drogowa
A tymczasem:
Rozgrzewanie i odcinka przy 6500rpm
https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786341187973726306
https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786341785470816882
I rozgrzana MOC i hałas pędzących koni
https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786346431929759346
|
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
Ostatnio zmieniony przez areksz121 10-09-2012, 10:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-09-2012, 07:22
|
|
|
Szok co sie na podkarpaciu dzieje
Dawaj znac kiedy to mozna przyjechac obadac.
PS czemu cieliscie pokrywy zaworów nie mieliscie od MIVECA ???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-09-2012, 08:15
|
|
|
areksz121 szacun i powodzenia w swapie do zielonego |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-09-2012, 10:28
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Szok co sie na podkarpaciu dzieje Dawaj znac kiedy to mozna przyjechac obadac. |
Jak już coś, to Sławek ogarniał głowice, części i przeróbki ze spawaniem, ale cała operacja odbywa się w NL... A jak dobrze pójdzie, to i może na święta MIVEC zajedzie na podkarpacie, w innym wypadku na wiosnę
rosomak1983 napisał/a: | PS czemu cieliscie pokrywy zaworów nie mieliscie od MIVECA ???? |
Pokrywy zaworów, tak samo jak i głowice są z FTO, a tam rozrząd jest po drugiej stronie. Chciał, czy nie, korek trzeba było przenieść, a i fajkocewki też z tyłu do końca nie pasowały. A jeśli pytanie o zamianę pokryw po prostu miejscami, to też nie, bo nie są symetryczne Jest jak jest i najważniejsze, że w oczy nie gryzie i nie przecieka
ANDREW napisał/a: | areksz121 szacun i powodzenia w swapie do zielonego |
Dzięki, dzięki, niech to tylko na drogę wyjedzie
PS Miło było poznać ekipę z Lubelskiego |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-09-2012, 10:29
|
|
|
areksz121 napisał/a: | PS Miło było poznać ekipę z Lubelskiego |
Nawzajem
areksz121 napisał/a: | Dzięki, dzięki, niech to tylko na drogę wyjedzie |
A czemu ma niby nie wyjechać |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
BeNeK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-09-2012, 15:01
|
|
|
No nareszcie się ujawniłeś !! Od samego początku trzymałem kciuki Wyszło miodnie , tylko czemu ta odcinka tak nisko jak na mivec'a ? on chyba dopiero od tych 6500 zaczyna żyć . |
_________________ “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-09-2012, 15:04
|
|
|
BeNeK napisał/a: | No nareszcie się ujawniłeś !! Od samego początku trzymałem kciuki Wyszło miodnie , tylko czemu ta odcinka tak nisko jak na mivec'a ? on chyba dopiero od tych 6500 zaczyna żyć . |
No widzisz, w końcu
A zobaczyłeś wszystkie filmiki? Zwróć uwagę na wskaźnik temperatury, na zimno kręci się tylko do 6500, a jak ciepło...łomatko, co dzień kilka razy oglądam to samo w kółko |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-09-2012, 16:02
|
|
|
areksz121, pogratulować projektu i wykonania! Teraz tylko czekać na filmik z jazdy testowej |
|
|
|
 |
SPIDER-ek
Mitsumaniak

Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 1556 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-09-2012, 16:42
|
|
|
Fajna fotorelacja, gratulacje za wykonanie. |
_________________ Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11206 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-09-2012, 16:44
|
|
|
Nareszcie się zebrałeś co by to napisać motor brzmi pięknie teraz to pełnoprawny ryczący miś |
_________________
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-09-2012, 17:54
|
|
|
Arek moje gratulacje zdecydowanie najfajniejsze E5 jakie widziałem |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
|
|