Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
12-08-2007, 20:06
[EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica
Autor Wiadomość
kapiszon 
Nowy Forumowicz

Auto: Chrysler GV 2.5TD 95"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 15-12-2009, 21:34   

novy napisał/a:
Wracając do sprawy tej rurki...
Od czasu jak ją ściągnąłem, klimatronik dmucha albo zminym albo gorącym powietrzem. Zupełnie jak by nie bylo żadnego czujnika temperatury......

A czy macie czasami tak, że nie można włączyc klimatyzacji w trym normalny? Czasem mam tak, że włącza mi się tylko tryb ECO i nie moge włączyć normalnego...


Mam dokladnie tak samo. Nie moge wlaczyc trybu normalnego. Czytaj, kolejno naciskajac przycisk klimatyzacji (sniezynka) mam dwa razy Eco i trzeci raz wylaczone. Normalna wlacza sie tylko przy ogrzewaniu przedniej szyby oraz przy ustawieniu auto na wartosci 17C. Czy to normalne? Mam w rodzinie 2,5 V6, ten sam model, i dziala inaczej... Dodam, ze pisze o doswiadczeniach z 2.0TD Kombi.

[ Dodano: 15-12-2009, 21:41 ]
xor napisał/a:
Coś klima mi się zglebała.

Po chwili cały panel klimy jest gorący.
Klima 'działa' prawidłowo tylko 'za zimnym' aucie - tzn. chwilę po włączeniu po długim postoju.
Przy włączonym jakimkolwiek trybie chłodzenia (eco/śnieżynka) niezależnie od ustawionej temp. pokrętłem leci max. zimne powietrze.
Ciepłe powietrze leci tylko przy ustawieniu pokrętłem 32, czyli max.
Na ustawionym do 31.5oC powietrze leci nie ogrzane zupełnie, w temp. zewnętrznej.

Miał ktoś coś podobnego ?


Mam cos podobnego. Panel co prawda nie jest goracy, ale caly czas dmucha mi zimne powietrze, bardzo mocno. Znalazles rozwiazanie przypadku?
_________________
Co mnie nie zabije to mnie wzmocni
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-12-2009, 13:03   

kapiszon napisał/a:
Mam dokladnie tak samo. Nie moge wlaczyc trybu normalnego. Czytaj, kolejno naciskajac przycisk klimatyzacji (sniezynka) mam dwa razy Eco i trzeci raz wylaczone. Normalna wlacza sie tylko przy ogrzewaniu przedniej szyby oraz przy ustawieniu auto na wartosci 17C. Czy to normalne? Mam w rodzinie 2,5 V6, ten sam model, i dziala inaczej... Dodam, ze pisze o doswiadczeniach z 2.0TD Kombi.


To jest normalne. Climatronic odczytując sygnały czujników, uznaje że wystarczy tryb eco, głównie dlatego że temperatura zewnętrzna jest wystarczająco niska.
Wymusić można poprzez ustawienie na 17 stopniu lub podgrzewanie szyby tak jak napisałeś.
Jesli Twój TD i tamten 2,5 zachwoują się różnie w identycznych warunkach, to być może dlatego, że bodajże w 98 roku zmieniono soft w climatronicu. Istotna zmiana to taka że sygnal ostrzegawczy piszczy po wlaczeniu zaplonu ponizej 3 stopni, a we wczesniejszych ponizej 0 stopni C. Być może zmieniano jeszcze coś.

A może gdy sprawdzałeś w tym 2,5 to na zewnątrz była wyższa temp niż teraz, lub różnica między temperaturą wewnętrzną i zewnętrzną była wyższa.
 
 
Pitl88 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: Radoszewice
Wysłany: 25-12-2009, 11:57   

Witam koledzy, jestem nowy a gala mam od niecałego miesiąca i mam takie pytanko: Czy da się ten climatronic zdiagnozowac tak jak na przykład w grupie VAG-a gdzie po odpowiedniej kombinacji wciskania wchodzi w taki tryb serwisowy... Poprzedni właściciel twierdził że klima śmiga ale niestety nie zauważyłem symptomów włączenia sprężarki :( To jest: włączenie wentylatora za parowniku (chłodnicy) i charakterystycznego "klik" sprzęgiełka elektromagnetycznego :( Mam możliwośc nabicia czynnika w pracy ale po co grzebac bez powodu jak nie mam pewności? Z tego co pamiętam to sprężarka nie włączy się jeśliu w układzie nie panuje odpowiednie ciśnienie i który czujnik sprawdzic żeby stwierdzic czy jest czynnik? Czy może sprężarka nie włączy się jeśli temperatura na zewnątrz auta jest niska? Ponoc ustawienie temperatury na 17*C wymusza włączenie się klimy... U mnie tak nie jest. Od czego zacząc żeby się nie naszukac jak głupiemu a nic nie stwierdzic???
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-12-2009, 12:19   

Pitl88, możesz zapoznać się z powyższymi informacjami w tym temacie, odpowiedzi napewno uzyskasz, jezeli chodzi o czujnik cisnienia klimy/presostat - znajduje sie on na prawym nadkolu pomiędzy zbiorniczkiem wspomagania a reflektorem, jezeli masz mozliwosc podpiecia klimy w swojej pracy zawsze mozesz sprawdzic wage czynnika i cisnienie ukladu, to juz da Ci jakas podpowiedz.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pitl88 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: Radoszewice
Wysłany: 29-12-2009, 19:27   

Witam Forumowiczów. Czytajac ten wątek zrozumiałem że mam ten sam problem co opisywany w paru postach:( Mianowicie po ogrzaniu wnętrza zaczyna mi dmuchac chłodne powietrze... Zgodnie z radami sprawdziłem tę rurkę co dochodzi do czujnika temp. wew. i jest na swoim miejscu. Ale odkryłem bardzo słabą wentylację tego czujniczka i nagrzewa się on co powoduje fałszywą temperaturę jaką odczytuje climatronik. Zastosowałem coś podobnego do rozwiązania w autach grupy VAG: tam jest zaraz za czyjnikiem taki mały wentylatorek który podczas pracy climatronika zapewnia ciągły nawiew powietrza z wnętrza kabiny na czujnik co owocuje właściwymi wskazaniami:) Jak na razie to wygląda to ciut wieśniacko ale to na czas próby:) Wąż o odpowiedniej średnicy założony przy tym czujniku a na końcu węża wentylatorek powodujący zasysanie powietrza z wnętrza kabiny:) Na postoju luks malinka ale jutro przetestuję w czasię dłuższej drogi. Teraz mechanizm jest prostej budowy bo wentylatorek jest podpięty pod zasilanie do radia po stacyjce i pracuje cały czas po przełączeniu kluczyka ale to na czas eksperymentów:D
 
 
 
Nev-X 
Mitsumaniak
Przemek


Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 230
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 09-01-2010, 21:24   

Witam. Mam pytanko. Czy w galu podgrzewanie przedniej szyby polega tylko na włączeniu nawiewu i klimy poprzez odpowiedni guzik od podgrzewania czy są wmontowane wokół jakieś dodatkowe elementy podobne do tych na tylnej szybie?? Przejrzałem temat ale nic nie znalazłem albo przegapiłem. Z góry dziękuje za odpowiedź.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2010, 21:32   

Nev-X napisał/a:
Czy w galu podgrzewanie przedniej szyby polega tylko na włączeniu nawiewu i klimy poprzez odpowiedni guzik od podgrzewania czy są wmontowane wokół jakieś dodatkowe elementy podobne do tych na tylnej szybie??
Niestety jest realizowane tylko przez nawiew
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 14-01-2010, 10:49   

..ja tylko tytulem potwierdzenia problemu spadajacego wezyka z tylu panela klimatronika - i u mnie takowy problem wystepowal i po wlozeniu wezyka na swoje miejsce kliam pracuje jak nalezy. Pozdrawiam pomocnych
 
 
lewar 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Kombi '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 14-01-2010, 11:36   

kapiszon napisał/a:
novy napisał/a:
Wracając do sprawy tej rurki...
Od czasu jak ją ściągnąłem, klimatronik dmucha albo zminym albo gorącym powietrzem. Zupełnie jak by nie bylo żadnego czujnika temperatury......

A czy macie czasami tak, że nie można włączyc klimatyzacji w trym normalny? Czasem mam tak, że włącza mi się tylko tryb ECO i nie moge włączyć normalnego...


Mam dokladnie tak samo. Nie moge wlaczyc trybu normalnego. Czytaj, kolejno naciskajac przycisk klimatyzacji (sniezynka) mam dwa razy Eco i trzeci raz wylaczone. Normalna wlacza sie tylko przy ogrzewaniu przedniej szyby oraz przy ustawieniu auto na wartosci 17C. Czy to normalne? Mam w rodzinie 2,5 V6, ten sam model, i dziala inaczej... Dodam, ze pisze o doswiadczeniach z 2.0TD Kombi.

Jeśli używałeś trybu AUTO i później zmieniłeś siłę nawiewu lub tryb pracy klimy (śnieżynka lub ECO lub cośtam) to klima MIMO TO pozostaje w ukrytym trybie AUTO, pomimo, że nie wyświetla już napisu AUTO. Wtedy, jeśli na zewnątrz jest zimno, nie włączysz trybu samej śnieżynki. Żeby permanentnie wyłączyć tryb AUTO, trzeba zmienić kierunek nawiewu. Wtedy dopiero będzie możliwe włączenie samej śnieżynki.
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 20:58   

Czy ma ktos taki efekt : temperatura silnika osiaga polowe na wskazniku, z nawiewow leci caly czas cieple powietrze (na climatroniku ustawiona temp np. 21st ). Przy ostrych zakretach np. 90st daje sie odczuc, ze powietrze z nawiewow leci przez chwile gorace i zaraz leci juz takie jak poprzednio. Dzieje sie tak tylko raz lub dwa, pozniej juz tego efektu nie odczuwam. Ma ktos tak u siebie ?
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 23-01-2010, 23:10   

Witam,

Czy macie u siebie cos takiego, ze w czasie kilkuminutowego postoju na wolnych obrotach temperatura powietrza lecaca z nawiewu znacznie spada?
Efekt ten jest odczuwalny przy kazdej temperaturze otoczenia a przy obecnych szczegolnie uciazliwy poniewaz po kilku chwilach u mnie zaczyna leciec wrecz zimne powietrze.
Nie wiem czasem czy to nie wina zle zamontowanej instalacji LPG i dla tego ciekaw jestem czy tez tak macie.

pozdrawiam
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-01-2010, 13:55   

U mnie efekt ten wystepuje przy takich mrozach jak teraz. Normalnie nie ma czegoś takiego. A jak było przed założeniem LPG?
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 24-01-2010, 14:22   

Niestety auto kupilem w czerwcu a zagazowalem w lipcu wiec nie mam punktu odniesienia.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-01-2010, 14:24   

robertdg napisał/a:
Nev-X napisał/a:
Czy w galu podgrzewanie przedniej szyby polega tylko na włączeniu nawiewu i klimy poprzez odpowiedni guzik od podgrzewania czy są wmontowane wokół jakieś dodatkowe elementy podobne do tych na tylnej szybie??
Niestety jest realizowane tylko przez nawiew


W wersjach zimowych na JP, i z tego co wnioskuję na Skandynawię, była mata grzewcza w przedniej szybie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24-01-2010, 17:15   

axg napisał/a:
Czy ma ktos taki efekt : temperatura silnika osiaga polowe na wskazniku, z nawiewow leci caly czas cieple powietrze (na climatroniku ustawiona temp np. 21st ). Przy ostrych zakretach np. 90st daje sie odczuc, ze powietrze z nawiewow leci przez chwile gorace i zaraz leci juz takie jak poprzednio. Dzieje sie tak tylko raz lub dwa, pozniej juz tego efektu nie odczuwam. Ma ktos tak u siebie ?


ja mam tak ale tylko w Vito i LT-ku :wink: jeżeli chodzi o tą sytuację ....

... u mnie w Galu jest na odwrót .... latem jak na zewnątrz jest upał i włączę klimę ... temperatura ustawia się do żądanej i leci zimne powietrze z klimy ... wchodzę w ostrzejszy zakręt i czuję że powietrze się ociepla ... tak jakby przechodziła taka kurtyna powietrzna ? ... .... ale u mnie to chyba miało związek z tym że nie zrobiłem przeglądu klimy i np. teraz wogule mi się nie załącza :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.