[EAxx] Stuki w tylnym zawieszeniu |
Autor |
Wiadomość |
get low
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY
|
Wysłany: 22-03-2010, 21:29
|
|
|
a slyszałem kiedyś że mozna kupic cały zestaw gum do zawieszenia wielowachaczowego. napewno wystepuje to w hondzie. w mitsu tez się to zdarza?? |
_________________ GET LOW |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2010, 00:24
|
|
|
get low napisał/a: | w mitsu tez się to zdarza?? | Generalnie nie w Galancie. Są tam trzy takie same tuleje, które ponoć pasują od jakiegoś Lancera. Kosztują ok. 25 zł/szt. Jedna jest w zwrotnicy u góry, jedna w wahaczu wzdłużnym przy zwrotnicy, a trzecia w wahaczu poprzecznym dolnym (też w zwrotnicy wprasowana). To wszystko. Nie ma żadnych zestawów naprawczych. Pozostałe elementy to kompletne wahacze. |
|
|
|
 |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2010, 19:30
|
|
|
U mnie siadł nowy, tylny, lewy amorek KYB- widać tłusty wyciek. Klekocze na nierównościach. |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 06-05-2010, 21:58
|
|
|
MM, mam zgryz
zaczęło mi stukać w tylnym zawieszeniu,
na I ogień poszły nasady tylnych amortyzatorów, było rdzy oj było ale to przeszłość, a stuki jak były, tak są...
Opis, jak lekko naciskać i podnosić tył auta słychać stuki z lewej strony...
jak obciążyć tył masą tak 20 kg lewa strona cichnie a prawa nabiera życia....:evil:
Sprawdzaliśmy ze znajomym mechanikiem w kanale co to może hałasować, amorki, niby elegancko chodzą, 0 wycieków, gazowo olejowe...
hmm...luzów żadnych nie znaleźliśmy, ale jest może jakaś metoda, którą lepiej zdiagnozować można zawias??
A, jeszcze jeden objaw, na zakręcie jak auto wpadnie w dziurę ucieka tył samochodu.
Mam płakać nad amortyzatorami, czy tylko wahacze ??
Proszę o opinie, jutro muszę podjąć decyzję co i jak
Z góry dzięki |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-05-2010, 23:13
|
|
|
marrok napisał/a: | zaczęło mi stukać w tylnym zawieszeniu,
na I ogień poszły nasady tylnych amortyzatorów, było rdzy oj było ale to przeszłość, a stuki jak były, tak są...
Opis, jak lekko naciskać i podnosić tył auta słychać stuki z lewej strony...
jak obciążyć tył masą tak 20 kg lewa strona cichnie a prawa nabiera życia....:evil:
Sprawdzaliśmy ze znajomym mechanikiem w kanale co to może hałasować, amorki, niby elegancko chodzą, 0 wycieków, gazowo olejowe...
hmm...luzów żadnych nie znaleźliśmy, ale jest może jakaś metoda, którą lepiej zdiagnozować można zawias??
A, jeszcze jeden objaw, na zakręcie jak auto wpadnie w dziurę ucieka tył samochodu.
Mam płakać nad amortyzatorami, czy tylko wahacze ?? | Witam w klubie. Pisząc o swoim problemie, piszesz słowo w słowo o moim . Sprawdź jeszcze łączniki stabilizatora oraz gumy na drążku. Ja to również wymieniłem i... niewiele pomogło. Mi jeszcze nie podoba się drążek reakcyjny (wahacz wzdłużny), ale za żadne skarby świata nie mogę go odkręcić (2 śruby), potwornie zapieczone. W końcu, jak znam siebie, to je poucinam i tak go wyjmę, ale nie mogę się za to zabrać i zawsze są pilniejsze sprawy, tymbardziej, że u mnie stuki są tak ciche, że słychać je tylko podczas jazdy po gruntowej drodze z prędkością do ok. 30 km/h z wyłączonym radiem i dmuchawą |
|
|
|
 |
get low
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY
|
Wysłany: 06-05-2010, 23:13
|
|
|
witam! mam identyczny objaw ze stukaniem zawieszenia z lewej strony... ja zaczalem wymiane od gum... niestety gum samych nie moglem dostac wiec kupiłem całe wahacze dolne razem ze sworzniami (zamiennik- 160,- szt. , orginal- 500,- szt.) do tego koncowki stabilizatora (45,- szt.) do tego sruby mimosrodowe bo 2 ukreciłem podczas zdejmowania wachaczy (75,- szt.) przy okazji zrobiłem konserwacje tylnego podwozia bo strasznie rudo sie tam zrobiło i odkreciłem sanki bo naciałem wzmocnienia (inaczej bym wachacza nie zdemontował) i przyspawałem nowe. wszystko kosztowało mie duzo kasy, wysiłku, pracy, nerwow i zdrowia... i co??????? i dalej kur...... stuka na przegladzie zadnych najmniejszych luzow nie wykryto a zwrociłem na to duza uwage bo strasznie mnie to stukanie denerwuje... zamowiłem na jutro nowe amorki razem z odbojami biorac pod uwage fakt ze nadrzuca mi tył samochodu podczas jazdu po łuku gdy kolo wpanie w nierownosc. jezeli to nie beda amorki lub odboje to ja juz nie mam cierpliwosci do wielowachacza... na dodatek dodam ze kolega majacy honde crx z wielowachaczem rowniez boryka sie ze stukaniem tylnego zawieszenia i wymienił juz wszystkie gumy i dalej stuka.
[ Dodano: 06-05-2010, 23:16 ]
jak wymienie amorki to dam znac czy pomogło ale zrobie to dopiero w przyszłym tygodniu. |
_________________ GET LOW |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-05-2010, 07:32
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50111
Tu jest temat o tulejach poliuretanowych do gala, są bardziej wytrzymałe i robi je firma z Olkusza. Kilku forumowiczów nawiązało z nimi kontakt i zamówili takie tuleje. W temacie są informacje o zamówieniu i o kosztach, wydaje mi się że warto. |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 07-05-2010, 09:24
|
|
|
Co do stukania i pływania tyłu to u mnie były te wahacze wzdłużne. Wymieniłem i jest spokój. Tak jak pisałem wyżej mechanik próbował mi zrobić te gumy na górnym mocowaniu. Właśnie próbował. Wystraszył się rdzy na kielichach i odpuścił z braku czasu. Wymienił tylko te górne do których się dostał. Ktoś może wie gdzie i za ile można kupić te kielichy? Sprawdził przy okazji cały tył i stwierdził że jedyne pukanie jest właśnie tylko na tych gumach. |
|
|
|
 |
get low
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY
|
Wysłany: 07-05-2010, 21:16
|
|
|
witam1 odnoszac sie do tego co napisałem wczoraj to zabrałem sie dzisiaj za wymiane tylnych amortyzatorow. niestety niewiele zrobilem bo po odkreceniu amortyzatora z lewej strony ( tam gdzie mi stuka) spotkała mnie niemiła niespodzianka... mam peknieta sprezyne. pekla mi w takim miejscu ze wogole nie dało sie zobaczyc ze tak jest. dopiero po wykreceniu i wyjeciu amortyzatora dało sie zauwazyc ze cos jest nie tak jak powinno... ciekawe tylko czy to jest przyczyna tego doprowadzajacego mnie do szału stukania podczas jazdy???
i jezeli ktos sie orientuje to jakie sprezyny i za ile? |
_________________ GET LOW |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-05-2010, 21:21
|
|
|
get low, sedan czy kombiak:?: |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
get low
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY
|
Wysłany: 07-05-2010, 21:31
|
|
|
sedan 97r. w dieslu.
[ Dodano: 07-05-2010, 21:57 ]
i jak jest z odbojami i oslonami do gala? bo słyszałem ze sa nieskatalogowane... |
_________________ GET LOW |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-05-2010, 11:06
|
|
|
Ze sprężynami do sedana nie ma problemów, można kupić obniżające np. Eibach lub tańsze FK Automotive, z nieobniżających np. KAYABA dostaniesz bez problemu.
Co do osłon to najlepiej dzwoń do JAPANEZE on ci jakieś dobierze bo w katalogach w ogóle nie występują do galanta xD |
|
|
|
 |
stig1
Forumowicz stig1
Auto: Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 09-05-2010, 20:22
|
|
|
sebo199 napisał/a: | Co do stukania i pływania tyłu to u mnie były te wahacze wzdłużne. Wymieniłem i jest spokój. Tak jak pisałem wyżej mechanik próbował mi zrobić te gumy na górnym mocowaniu. Właśnie próbował. Wystraszył się rdzy na kielichach i odpuścił z braku czasu. Wymienił tylko te górne do których się dostał. Ktoś może wie gdzie i za ile można kupić te kielichy? Sprawdził przy okazji cały tył i stwierdził że jedyne pukanie jest właśnie tylko na tych gumach. |
kielichy daj do piaskowania i będą jak nowe, też sie wystraszyłem jak je zobaczyłem ale one są zrobione naprawde z grubej blachy.
co do gum u siebie po wymianie mam poprawe ale dalej coś nieraz postukuje zwłaszcza na deszczu i nie mam pojęcia co to jest |
_________________ Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition |
|
|
|
 |
get low
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 60 Skąd: GÓRY
|
Wysłany: 27-05-2010, 17:51
|
|
|
witam! jak pisałem wczesniej miałem peknieta sprezyne i to chyba była przyczyna stukania na nierownosciach. Była peknieta w takim miejscu że nie było szans zobaczyc tego bez wyjecia całego amortyzatora (może 6-7cm zwoju od gory). Być może były to tez amortyzatory bo tez kupiłem nowe i odboje z osłonami. Do rachunku musze niestety znowu dopisac sporo kasy bo: 2 x 220zł amorki kayaba, 2 x 130zł sprezyny i odboje kayaby z osłonami (dobrane na sztuke) 90zł ale w koncu moge cieszyc sie cichutka i komfortowa jazda jak na galanta przystało jezdze juz tak 2 tygodnie i jest cisza czyli usterka prawdopodobnie odeszla na długi dlugi czas dla zainteresowanych podaje cene odboju z osłona u japaneze (tył) 170zł za strone czyli 340 za sam tył. Podsumowujac cały remont tylnego zawieszeni bez konserwacji ktora robilem przy okazji to wynioslo mnie to za same czesci 1350zł. Robocizny nie doliczam bo wszystko robilem sam, o nerwach nie wspomne no i paliwo zeby za tym jezdzic... Bardzo komfortowy ten wielowachacz ale jak widac drogi... |
_________________ GET LOW |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2010, 12:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | ... trzy takie same tuleje, które ponoć pasują od jakiegoś Lancera. Kosztują ok. 25 zł/szt. Jedna jest w zwrotnicy u góry, jedna w wahaczu wzdłużnym przy zwrotnicy, a trzecia w wahaczu poprzecznym dolnym (też w zwrotnicy wprasowana). |
czy to 100% pewna informacja? znaczyłoby to ze tuleja z Tedgum-a 00743876 ( http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55250 ) pasuje we wszystkie 3 miejsca w zwrotnicy? może ktoś to potwierdzic? |
|
|
|
 |
|