Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Jakie kable, przewody zapłonowe ?
Autor Wiadomość
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
  Wysłany: 25-01-2013, 00:00   [Cari 1.8 GDI] Jakie kable, przewody zapłonowe ?

Kwestia jest następująca. Jako, że są dwa rodzaje kabli zapłonowych NGK RC-ME79 i RC-ME96, nie wiem, który powinienem zamówić ? ME79 - ma 4 przewody i kosztuje 200zł, ME96 - ma 2 przewody i kosztuje 100zł.
ME96:


ME79:


Jeśli to miały być ten droższy(ME79) to czy możecie polecić tańszy zamiennik ? Czy w ogóle warto płacić za droższe NGK czy firma przewodów nie ma, aż takiego znaczenia ? Świece oczywiście zamawiam NGK.
Oczywiście załączam zdjęcia, przy okazji oceńcie czy wszystko jest na swoim miejscu pod maską (poza czyszczoną trąbą słonia :D )
I takie pytanka jeszcze - co to za zbiorniczek z biała nakrętką, widoczny na ostatnim zdjęciu ? I kolejne pytanie czy u Was zbiornik na płyn do spryskiwaczy ma też tak utrudniony dostęp ? ;)









 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-01-2013, 08:10   

mefju napisał/a:
Jako, że są dwa rodzaje kabli zapłonowych NGK RC-ME79 i RC-ME96, nie wiem, który powinienem zamówić ?
W GDI nie masz żadnych przewodów zapłonowych tylko cewki zapłonowe.
mefju napisał/a:
co to za zbiorniczek z biała nakrętką, widoczny na ostatnim zdjęciu ?
ZBiorniczek wyrównawczy płynu na pompce sprzęgła.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 25-01-2013, 11:54   

Dodam że na tych cewkach są fajki, takich fajek nigdzie nie kupisz poza ASO. Pozostaje tylko wymiana na używane oryginalne. (Kable tylko i wyłącznie NGK, ale u Ciebie nie ma kabli).

Jak ściągasz pokrywkę od tego zbiorniczka wyrównawczego i płyn jest ciemny/czarny to możesz go wymienić a zbiorniczek wyczyścić (płyn powinien być żółciutki przeźroczysty - zalewa się tam płyn hamulcowy DOT4).

U mnie w cari (nie wiem jak w GDI) wystaje tylko kawałek zbiorniczka spryskiwaczy - spływ. Reszty zbiorniczka kompletnie nie widać, jak chcesz się do niego dostać to obowiązkowo trzeba ściągnąć prawe nadkole, inaczej się nie da (a najlepiej zderzak i nadkole. :D ). Po ściągnięciu nadkola widać dwie pompki do spryskiwaczy zamontowane w zbiorniczku.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 03-02-2013, 01:10   

Dziękuje za objaśnienie mi sytuacji.

Płyn w zbiorniczku był czarny jak smoła. Zrobiłem tak jak scoratir radziłeś, usunąłem cały czarny płyn, wyczyściłem zbiorniczek i zalałem nowym. 88

Świece będę na dniach zamawiał na allegro, bo były wymieniane przy 88 tys km. a teraz mam przejechane 193 tys.

Przy okazji mam kilka pytań.
1. Obroty w Carismie na postoju lubią delikatnie falować i są niższe niż wtedy gdy ją kupiłem. Obecnie jest to 0,7-1 tys obrotów. Kiedyś to był sztywny 1tys. Jak przyczyna? Wspomniane świece? Brudna przepustnica? Uszkodzony krokowiec ?

2. Ostatnio wracając w deszczu usłyszałem pasek klinowy (charakterystyczny odgłos), była to może druga taka sytuacja w przestrzeni 2 miesięcy. Jaka może być tego przyczyna ? Nadmienię tylko, że cały komplet rozrządu wymieniałem przy 159 tys km. teraz mam 193 tys, więc teoretycznie nie powinno być problemów.

3. I ostatnie pytanie, gdzie zamówić łożysko na wałek atakujący (główny) skrzyni i łożysko końcowe (mniejsze) ? Bo w sklepach internetowych nic takiego nie mogłem znaleźć pod takimi nazwami :D

Pozdrawiam!
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-02-2013, 08:39   

mefju napisał/a:
1. Obroty w Carismie na postoju lubią delikatnie falować i są niższe niż wtedy gdy ją kupiłem. Obecnie jest to 0,7-1 tys obrotów. Kiedyś to był sztywny 1tys. Jak przyczyna? Wspomniane świece? Brudna przepustnica? Uszkodzony krokowiec ?


Widzę, że przepustnica na linkę. Ciężko powiedzieć bez EvoScana co się dzieje. Ale ogólnie to obroty powinny być na poziomie 650 - 750 na postoju, 1 tyś to zdecydowanie za dużo(oczywiście mówię o rozgrzanym silniku). Przyczyn może być kilka, jeśli przepustnica nie była czyszczona to od tego trzeba zacząć. Jeśli to nie pomoże, to następnie trzeba sprawdzić ustawienia TPS, teoretycznie można działać miernikiem, ale rożnie to bywa z dokładnością(dlatego polecam EvoScana).
Następnie warto zainteresować się ciśnieniem za pompą WC. Też teoretycznie można zbadać to miernikiem, jednak dokładność jest średnia, a dodatkowo wypadałoby sprawdzić ciśnienie podczas jazdy.

mefju napisał/a:
2. Ostatnio wracając w deszczu usłyszałem pasek klinowy (charakterystyczny odgłos), była to może druga taka sytuacja w przestrzeni 2 miesięcy. Jaka może być tego przyczyna ? Nadmienię tylko, że cały komplet rozrządu wymieniałem przy 159 tys km. teraz mam 193 tys, więc teoretycznie nie powinno być problemów.


A nie wjechałeś czasem wtedy w kałużę ? :P Zresztą to zapewne piszczał nie pasek rozrządu tylko pasek klinowy od osprzętu. Także pytanie kiedy je wymieniałeś >?

mefju napisał/a:
3. I ostatnie pytanie, gdzie zamówić łożysko na wałek atakujący (główny) skrzyni i łożysko końcowe (mniejsze) ? Bo w sklepach internetowych nic takiego nie mogłem znaleźć pod takimi nazwami


Jeśli chcesz, aby troszkę wytrzymały, to chyba tylko ASO. A co się dzieje, że chcesz je wymieniać ?
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-02-2013, 10:49   

Ja nie mam plastików pod silnikiem i też w bardzo ulewne dni potrafi zapiszczeć(zwłaszcza jak silnik zimny), sprawdź czy u Ciebie są te osłony czy nie.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 03-02-2013, 11:51   

Łożyska to albo ASO, albo specjalistyczny sklep z łożyskami. Łożyska to marek KOYO, NSK, INA, SKF inne są wątpliwej jakośći. W mojej okolicy jest sklep PREMA, mają tam praktycznie wszystko. Inny to jeszcze Spintech, Albeco.

Świece widzę że wytrzymały bardzo długo 110tys? (normalnie 60-80tys i do wymiany) :D Wydaje mi się że jak je wymienisz to powinny się ustabilizować obroty. Jak nie to czyszczenie przepustnicy. Nie wiem czy wiesz ale świece mają być NGK IZFR6B.

Pasek osprzętu możesz wymienić, na pewno nie zaszkodzi jak piszczy. (nie mówię tutaj o pasku rozrządu, bo spokojnie można na nim przejechać drugie tyle, czyli 70 tys). Osłony można pewnie gdzieś dokupić takie boczne...
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 05-02-2013, 21:11   

@volve
Dokładnie przepustnica na linkę. Czyli jak mam obroty na rozgrzanym widocznie poniżej 1tysiąca to jest okej ? Przepustnicę czyściłem jeszcze w czerwcu także trochę czasu już upłynęło.

To całkiem prawdopodobne, że woda się tam dostała bo solidnie padało, choć pokrywy z tego co widziałem mam. Z paskiem od osprzętu generalnie zawaliłem bo nie wymieniłem go wtedy gdy wymieniałem rozrząd, a trza było wszystko razem wymienić. Pasek od osprzętu był wymieniani razem ze świecami przy 88tys. Pytanie brzmi jakie są konsekwencje urwania paska od osprzętu ? Takie same jak urwania paska rozrządu ? Czyli nawet uszkodzenie silnika ?

Łożyska chce wymienić bo jak już wcześniej zdiagnozowałem dzięki pomocy naszego wspaniałego forum, mam typową dla skrzyń w GDI usterkę związaną z uszkodzeniem wspomnianych łożysk. Usterka polega na tym, że przy włączonym silniku na biegu jałowym słychać charakterystyczny szum, wystarczy wcisnąć do samego końca sprzęgło by nastała cisza :)

@mlun

Mam osłony od dołu ze strony zderzaka, wydaje mi się, że są one kompletne.

@scoratir

No właśnie zależy mi na sklepie bo wydaje mi się, że będzie taniej niż w ASO. Widzę, że jesteś scoratir z podkarpackiego, więc może wiesz gdzie w Rzeszowie można kupić te łożyska ? Wy-googlowałem, że PREMA jest w Rzeszowie, Spintech i Albeco też ? Jakbyś mógł podać jakieś namiary na sklepy w Rzeszowie było by super.

Świece dokładnie tyle wytrzymały, ale nie zauważyłem by auto straciło na swojej dynamice na przestrzeni tych kilku lat. Tak czy siak świece zamawiam. Oczywiście NGK IZFR6B.
By wymienić pasek osprzętu trzeba ściągać cały rozrząd?
Jeszcze raz ogromne dzięki!
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-02-2013, 21:50   

mefju napisał/a:
Dokładnie przepustnica na linkę. Czyli jak mam obroty na rozgrzanym widocznie poniżej 1tysiąca to jest okej ?


Obroty 650-750 rpm to jest ok. Jednak w zimie troszkę czasem są wyżej, tak koło 800 rpm.

mefju napisał/a:
By wymienić pasek osprzętu trzeba ściągać cały rozrząd?


Nie ! Pasek od osprzętu wymieni Ci każdy mechanik w jakieś 20 minut(tak sobie strzelam ;) ). Jeszcze pytanie czy masz klimę ? Jeśli masz klimę to masz bodajże dwa paski od osprzętu ;)

mefju napisał/a:
Łożyska chce wymienić bo jak już wcześniej zdiagnozowałem dzięki pomocy naszego wspaniałego forum, mam typową dla skrzyń w GDI usterkę związaną z uszkodzeniem wspomnianych łożysk. Usterka polega na tym, że przy włączonym silniku na biegu jałowym słychać charakterystyczny szum, wystarczy wcisnąć do samego końca sprzęgło by nastała cisza


Powiem Ci tak, jeśli nie robisz tego sam albo nie masz kolegi, który zrobi Ci to po kosztach, to niestety droga impreza :/ Ja osobiście spasowałem i wymieniłem skrzynię, ale wiadomo, zakup skrzyni to też loteria.
Jak już zdejmiecie skrzynię, to pamiętaj od razu o wymianie uszczelniacza wału(czy jakoś tak to się nazywa). Nawet jak nie przecieka teraz, to na przyszłość lepiej zmienić. No i zastanów się, czy zmieniać sprzęgło czy nie. Jeśli tak, to na pewno nie na żadne Valeo, zakup coś od AISINa, Sachs'a itp.
No i najważniejsze, jeśli już komuś oddajesz do robienia skrzynię, to oddaj to komuś dobremu. Ostatnio ktoś na forum wspominał, że oddał do zrobienia skrzynię i mimo wymiany łożysk jeszcze jakieś terkotanie było. Musiał oddawać na gwarancję :/

mefju napisał/a:
Pytanie brzmi jakie są konsekwencje urwania paska od osprzętu ?


W większości wypadków urwie się i stracisz m.in. ładowanie(pasek napędza alternator). Jednak gorzej, jak gdzieś się wkręci urwany pasek, rzadko ale może się zdarzyć. Paski nie są drogie, wymiana też wyniesie zapewne grosze więc się nie zastanawiaj tylko wymieniaj ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-02-2013, 22:13   

W dieselkach Carismy podobno zerwany pasek osprzętu potrafi się wkręcić w mechanizm rozrządu. O gdi nic takiego nie słyszałem ale lepiej dmuchać na zimne. Czasem naderwany pasek potrafi poprzecinać przewody np. elektryczne, które będą w jego zasięgu.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 08-02-2013, 15:22   

Mieszkam niedaleko Rzeszowa ;) . Albeco i Spintech są w innych miastach w Polsce, ale podobno tam też można dostać praktycznie wszystko z łożysk. Trzeba podać im tylko wymiary (średnica zewnętrzna, wewnętrzna i szerokość) albo oznaczenie łożyska i dobiorą. Możliwe że w niższej cenie, ale w Premie w Rzeszowie już wiele razy kupowałem i nie ma tragedii.
Ważne jest to że mają w ofercie dobrych producentów łożysk. Spisz dane z łożyska, albo weź za sobą do sklepu i ewentualnie napomknij jakiego producenta chcesz ;) . Z resztą... oni tam raczej nie sprzedają badziewia.
Prema jest na ul. Przemysłowej w Rzeszowie.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2013, 13:45   

Dzięki za odpowiedzi!
Dzisiaj miałem wymienić świece, została odkręcona pierwsza od lewej i była totalnie zalana od góry olejem więc zrezygnowałem z wymiany bo było by to bez sensu. Mechanik powiedział, że konieczna jest wymiana uszczelki pod "klawiaturą" i od razu zdało by się wymienić uszczelkę kolektora dolotowego i generalnie to nieco dłuższa robota, ale ściąganie rozrządu nie będzie konieczne. Koszt uszczelki pod klawiaturą 75zł, kolektora 35zł. Zadzwoniłem też do ASO skonsultować się czy właśnie tych uszczelek potrzebuje w tej sytuacji, powiedziano mi, że montuje się tam tylko jedna uszczelka wielodziurkowa długa o oznaczeniu 01236 za 95zł, która jest odpowiedzialna za ten wyciek.
Proszę powiedźcie mi jakich uszczelek ostatecznie potrzebuję przed zamontowanie nowych świec by nie zostały zalane ? Poza tym co warto wymienić przy okazji takiego rozmontowania silnika, tak na zaś ? Żeby nie powtarzać za jakiś czas tej samej roboty ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-02-2013, 13:48   

W GDI to nie jest takie proste i najprawdopodobniej będzie trzeba zdejmować rozrząd http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67952
 
 
mefju 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 114
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2013, 15:17   

Dzięki Plecho za szybką odpowiedź, powiedz mi czy konieczne jest wymienianie wszystkich trzech uszczelek wymienionych przez roberta w podanym przez Ciebie temacie ? Czy wystarczy ta jedna podana przez ASO ?
czy uszczelka 11410 to nie ta sama, co 01236 ? Bo na schemacie wyglądają praktycznie identycznie. Ostatnie pytanie, jak jest z dostępnością tych uszczelek, dostane w sklepach czy koniecznie w ASO ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-02-2013, 16:01   

Olej przedostaje się poprzez tę 01236 ale lepiej wymienić od razu wszystkie żeby powiedzmy za rok nie puściła któraś z niewymienionych. Wybór należy do Ciebie :)
11410 jest od kolektora i jeśli ma inne oznaczenie, to na pewno się czymś różni. Ja tego nie rozbierałem, tzn, kiedyś ściągałem tylko kolektor do czyszczenia a głębiej nie rozbierałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.