Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie podczas przyśpieszania
Autor Wiadomość
Mati7511 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-12-2016, 15:33   Szarpanie podczas przyśpieszania

Witam,
Około 6 miesięcy temu kupiłem Galanta z 98r. 2.0 sedan B+G.
Zauważyłem, że z miesiąca na miesiąc samochód coraz bardziej szarpie podczas dodawania gazu. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie.
Wymieniane były świece oraz przewody, jednak to nie pomogło. Dodatkowo dodam, że co chwilę zapala się kontrolka Check Engine. Czasami się zapali i ciągle świeci a czasami potrafi zapalać się na sekundę podczas szarpania. Falują w nim również obroty. Nie ma różnicy, na którym biegu jadę, po prostu podczas przyspieszania silnik albo się zatrzymuje na 2-3 sekundy albo dość mocno szarpie. Myślę, że została jeszcze do sprawdzenia cewka, jednak nie chcial bym ponownie wydawać pieniędzy na części bez uprzedniego upewnienia się w czym jest problem. Szukałem podobnych przypadków na forum, jednak u większości osób problem był tylko na 1,2,3 biegu. Mechanicy podłączali samochód pod komputer, jednak nie potrafili powiedzieć w czym jest problem, tylko "Najpierw wymiana świec, jak nie pomoże to kabli, jak nie pomoże to cewka, jak nie pomoże to silnik". Dodam tylko, że jestem laikiem w tych sprawach więc prosił bym jak najprostsze porady :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2016, 17:27   

Aby odczytać błedy, wystarczy zlaczyc pin 1 i 4 w kosci OBD i zliczyc mrugniecia lampki silnika, tutaj jest temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Jezeli masz z tym problem to nagrywasz film i wrzucasz do tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29561
zaczynamy od podstaw i kontynuujemy temat, jak bedziesz wiedzial jakie bledy to bedziemy dzialac dalej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Mati7511 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-12-2016, 18:55   

Błędy to prawdopodobnie 11 i 23. Wrzuciłem jeszcze prośbę o dokładne sprawdzenie.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-12-2016, 21:02   

Przednia sonda lambda oraz czujnik połozenia wałka rozrządu, propozycja jest taka aby skasowac błędy - wystarczy odpiąc akumulator na chwilę, odpalić auto, pjezdzic trochę i gdy ponownie wyskoczy CE wymrugac błedy ponownie, jezeli bład czujnnika wałka sie pojawi ponownie to trzeba się nim zaiteresowac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24307
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-12-2016, 21:51   

W razie czego mam taki czujnik na sprzedaż.
 
 
lortek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2014
Posty: 64
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-12-2016, 15:30   

Byłeś u gazownika ? Miałem identyko objawy u siebie rok temu, okazało się ze padł jeden wtrysk i po wymianie wszystko wróciło do normy. Tylko, że u mnie objawy znikały po dłuższym jeżdżeniu na benzynie. Warto sprawdzić zanim wymienisz wszystkie nie potrzebne części, tym bardziej że sprawnemu gazownikowi zajmie to 15 min.
_________________
Mój Rekinek : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
Mati7511 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2016
Posty: 5
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-01-2017, 14:39   

Byłem i u gazownika i u mechanika. Po wymianie filtrów od gazu, świec, przewodów a następnie cewek, problem zniknął.
Pozostała jeszcze kwestia uszkodzonej sondy oraz "czujnik położenia wałka rozrządu(?)"
Co sądzicie o tej dostępnej na iparts? Domyślam się że jest to zamiennik, ale czy przejeżdzę na nim chociaż rok? Oraz w jaki sposób można wymienić własnoręcznie sondę? Oczywiście jeżeli będzie to bardziej skomplikowane to zawiozę go do mechanika

http://www.iparts.pl/czes...66-dox0109.html
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21942
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-01-2017, 14:57   

Mati7511 napisał/a:
Oraz w jaki sposób można wymienić własnoręcznie sondę?
Bez problemu. Wtyczka od przedniej sondy (przed katalizatorem) jest pod pedałem gazu w stronę środka auta. Żeby się do niej dostać wyjmujesz jedynie kawałek plastiku z konsoli centralnej koło pedału gazu na samym dole. Po odpięciu wtyczki wypychasz kabel z przelotką (kolor brązowy) w dół auta. Wchodzisz pod auto i odkręcasz sondę kluczem 22. Sondy lambda w tym aucie odkręcają się bez problemu.
Gorzej jest z sondą za katalizatorem, bo jej wtyczka jest pod fotelem kierowcy i żeby ją rozpiąć i wypchnąć na zewnątrz trzeba wyjąć fotel kierowcy i odchylić wykładzinę podłogową, choć to też wyjątkowo proste czynności. Odkręcasz ją również kluczem 22.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.