To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] KONTROLKI NAPĘDÓW - czyli co ma się świecić

mały marian - 02-01-2009, 14:50
Temat postu: [2.5 TD] KONTROLKI NAPĘDÓW - czyli co ma się świecić
Witam ,mam pytanko jaki kontrolki (kolor)i ile ma ich się świecić po załączeniu wszystkich napędów bo świecą mi się tylko cztery zielone DZIĘKI ZA POMOC POZDRO
Anonymous - 02-01-2009, 14:58

Witam!

Po załączeniu "napędów" powinny świecić cztery zielone. Dodatkowo, gdy zablokujesz mechanizmy różnicowe (ja mam takie dwa do zablokowania: centralny i tylnej osi oraz trzeci - nieblokowalny - przedniej osi) powinna świecić kontrolka pomarańczowa. Odrębnie na każdy dyfer. Reduktor nie ma dodatkowej kontrolki. Tak przynajmniej jest u mnie.
Musiałbyś coś więcej napisać o skrzyni w Twoim miśku. Będzie łatwiej skomentować.

Gene - 02-01-2009, 15:10

Mały Marian tu masz piktogramy jak sie kontrolki powinny swiecic. Dotyczy to obu typow skrzyni rozdzielczej stosowanych w Pajero. Sadzac po tym co juz napisales masz Super Select.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
proponuje przesledzic jeszcze ten temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29490
i ten
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17962

za jakis czas polacze Twoj temat bo nie ma sensu tworzenie topika o sprawie juz dosyc mocno opisywanej na lamach naszego forum
powodzenia i pozdrawiam :wink:

mały marian - 02-01-2009, 16:49

z tego co się orientuje to mam auto s.s. ale mimo to teraz wiem że pomarańczowa mi się nie pali -czyli to będzie żarówka ??? jest tam jakaś specjalna czy ogólnie dostępna ?
Anonymous - 02-01-2009, 17:05

Mały Marian,

Sprawdź ten link:

http://forum.mitsumaniaki...p=398839#398839

Tam jest fotka kontrolek SS z blokadą tylnego dyfra i układ przełączników na dźwigience reduktora i tak to się powinno błyskać :D

Pozdrawiam

PiotrC - 02-01-2009, 17:21

Myślę, że należy zacząć od sprawdzenia żarówki. Troszkę zabawy jest, ale bez tragedii. Żaróweczki typowe /bagnetowe/ wsuwane w gniazda wyjmowane przez przekręcenie i wyciągnięcie z tyłu zespolonego wskaźnika, który uprzednio należy wymontować.
Pozdrawiam

mały marian - 02-01-2009, 18:00

tylko na mojej dzwigni nie ma pozycji ;n; a blokade tylnego dyfra załącza się dzwignią na pozycji 4 HLc ,dobrze jażę (nigdy nie jechałem w terenie)
Gene - 02-01-2009, 18:46

Mały Marian 4HLc to dolaczenie reduktora. Przeczytaj uwaznie FAQ. Blokada mechanizmu roznicowego tylnego mostu jest zalaczana guzikiem. Nie zawsze skrzynia rozdzielcza (u Ciebie Super Select) musi miec pozycje N. Jest to zwiazane z wersja auta a bezposrednio dotyczy mozliwosci podlaczenia przystawki do wyciagarki mechanicznej.
mały marian napisał/a:
nigdy nie jechałem w terenie
aby sprawdzic napedy nie musisz jechac w teren. Mozesz to zrobic gdzies na placu lub wiejskiej drodze. Bedziesz postepowal zgodnie z zaleceniami fabrycznymi i powolutku jechal to nic sie nie powinno stac.
powodzenia

mały marian - 02-01-2009, 19:00

jeżeli chodzi o działanie napędów to samochód jedzie na każdej pozycji , czy to znaczy że działają ???no i czy po każdym przełączeniu dzwigni powinna zapalić się kolejna kontrolka ?
i czy z pozycji 2H na 4H mogę przełączyć w trakcie jazdy ??

[ Dodano: 02-01-2009, 18:03 ]
sorki że tyle pytam ale nie mam pojęcia bo posiadam tylko książkę w języku angielskim a po za tym niewiele tam pisze o obsłudze

Anonymous - 02-01-2009, 20:22

mały marian,

tak jak radzi Gene przeczytaj dokładnie FAQ
(tu link: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970 ).

Gene,

Marianowi chodzi o to, że blokadę tylnego dyfra można aktywować na przełożeniach 4HLc i 4LLc.

Pozdrawiam

mały marian - 02-01-2009, 20:50

przeczytałem i teraz wiem o co biega a jutro biore się za te żarówki :roll:
Anonymous - 02-01-2009, 20:54

No to się cieszę do są tam odpowiedzi na wszystkie twoje pytania.

Pozdrawiam i oby to były tylko żarówki :D

mały marian - 02-01-2009, 21:01

ja też jutro dam znać :lol:

[ Dodano: 03-01-2009, 15:20 ]
no i niestety żarówki są dobre ,nawet pozamieniałem z innymi co może być przyczyną ??? :?

PiotrC - 03-01-2009, 18:54

Myślę, że musiał byś zacząć od sprawdzenia czy napędy działają? Blokadę mechanizmu różnicowego między osiowego możesz sprawdzić w następujący sposób:
znajdź kawałek suchego czarnego asfaltu. Włącz dźwignią 4HLC. Przejedź kawałek do przodu i tyłu. Następnie zatrzymaj się, skręć maksymalnie koła i powoli jedź do przodu. Jeżeli odczujesz wyraźne szarpanie, "przeskakiwanie" kół i opór w jeździe to wszystko wskazywałoby na to, że napęd jest OK !
Blokada tylnego mostu podczas włączania wydaje dźwięk cichego buczenia /tak jak by pracował silniczek elektryczny/ Gdy blokada zaskoczy jest cicho. Charakterystycznym zachowaniem pajera w głębokim błocie przy włączonej blokadzie jest jazda do przodu mimo skręconych kół. Jeżeli napędy działają to można szukać usterek w czujnikach skrzyni i reduktora.
Powodzenia

mały marian - 03-01-2009, 19:02

spoko jutro się temu przyjrzę i gdzie są dokładnie te czujniki (może to tylko zaśniedziałe złączki???)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group