To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Ząbkowanie wewnętrznych stron bieżnika w oponach tyln

kolaj6 - 07-09-2011, 23:25
Temat postu: [EAxA] Ząbkowanie wewnętrznych stron bieżnika w oponach tyln
Witam.
Od jakiegoś czasu zaczął się nasilać huk z tylnego zawieszenia. Sprawdzałem łożyska i przy tym okazało się że opony, wewnętrzna strona bieżnika na tylnej osi są poząbkowane. Luzu nie ma na łożyskach. Huczenie to wina poząbkowania. Teraz moje pytanie: co powoduje że ząbkuje mi opony? Teraz jeżdżę na 215/45/17. Jak zakładałem były nowe i było ok. Jak jeździłem na 15ach w tamtym sezonie to też mi poząbkowało. Wtedy wulkanizator doradził wymianę amorków. Zmieniłem wszystkie 4 amorki, a teraz taki numer. Diagnosta nie znalazł luzów w zawieszeniu. Zbieżność ustawiana po wymianie amorków na obu osiach. Co wy na to? Może spotkaliście się z czymś podobnym i coś poradzicie. Szkoda mi kupować nowych kapci, które po kilku tysiącach wyrzucę....

fergul11 - 08-09-2011, 01:41

kolaj6 napisał/a:
Może spotkaliście się z czymś podobnym i coś poradzicie

a tu odpowiedź na twoje pytanie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41045
obawiam się że twój post nie doczeka rana jako samotny temat i mod przeniesie go do tematu o zbieżności albo do śmietnika :|
tu masz o kątach pochylenia kół, "czym to się je"
http://www.tkurylo.republ...nik/k/index.htm
...i przeczytaj ten temacik :wink:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62782
i tu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59246
tu jest trochę o kątach kół tylnych
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
Pozdrawiam i korzystaj z biblioteki :D

kolaj6 - 08-09-2011, 12:26

Wszystko się zgadza. Dzięki za linki. Jednak nie mogę się z nimi zgodzić.
1. Piszą że poząbkowane bo opony są za szerokie do danego modelu. - 215/45/17 są dedykowane.
2. Niewłaściwa zbieżność? - oczywiście ale opony ścinało by a nie ząbkowało. Moje są ewidętnie poząbkowane.

Sprawdzę zbieżność, geometrię...

Mój trop to zbytnie obciążenie tyłu przez butle LPG, co skutkuje ząbkowaniem.

Tak czy inaczej chcę podziękować za pomoc, zanim admin przeniesie temat. Szukałem podobnych tematów ale w wyszukiwarce wpisywałem poząbkowanie a nie wyząbkowanie, dlatego nic nie znalazłem i napisałem nowy post.
Pozdrawiam

fergul11 - 08-09-2011, 14:27

kolaj6 co mi sie ubzdurało że zdarło ci bieżnik na wewnętrznej stronie opon tylnych to nie wiem , ale szukałem tematów w ta stronę :roll: :roll: :roll: moje czytanie ze zrozumieniem szwankowało :oops:
a jeśli chodzi o ząbkowanie opon to czasami konstrukcja / rzeźba / kształt bieżnika ma tendencje do tworzenia tego zjawiska .

Tomii - 08-09-2011, 16:39

kolaj6 napisz jakie miałeś/masz opony, markę i model
robertdg - 08-09-2011, 17:18

Jaki masz kąt pochylenia kól tylnych :?:
OBERST - 08-09-2011, 17:36

Proszę

Opis powstawania zjawiska "ząbkowania" klocków bieżnika.

kolaj6 - 08-09-2011, 21:13

Oponki Infinity, model inf-05. Rzeźba symetryczna.
Tylko jeśli to wina opon to dlaczego na osi przedniej zjawisko nie wystąpiło.

OBERST prosi żeby opisać zjawisko ząbkowania. Sąsiednie kostki bieżnika tworzą zamiast powierzchni jakby gładkiej kuli, kształt falisty. Coś jakby choinka. Jeśli przełożyć to na obrazek na papierze to zamiast --_--_--_--_--
masz '-_'-_'-_'-_'-_ . Tak obrazowo ale nie wiem czy zrozumiale.

fergul11 - 08-09-2011, 21:43

Cytat:
Tylko jeśli to wina opon to dlaczego na osi przedniej zjawisko nie wystąpiło.

oj kolego skucha :evil: w artykule który zaproponował oberst stoi jak byk że opona na przedniej osi podlega podobnym siłom tarcia przyspieszanie/hamowanie i przez to zjawisko ząbkowania nie jest widoczne, bo guma ściera się symetrycznie .
Tylna oś wleczona rozpędza się od tarcia o asfalt , które to tarcie jest większe od siły hamowania przez co czoło każdej z kostek bieżnika ściera się szybciej niż tył kostki.uff.
opinie pod artykułem też są pouczające :!:
ps; w poście obersta jest napisane "OPIS" NIE "OPISZ" :axe:

kolaj6 - 09-09-2011, 09:05

Mój błąd.
Artykuł OBERSTa wyczerpujący. Pozostaje tylko podziękować za zaangażowanie. Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group