To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wszystko o TD

wicek - 19-02-2012, 22:01
Temat postu: Wszystko o TD
Witam! Prawdopodobnie będę musiał zamienić mojego rekina V6 na 2.0 TD (nie chciałbym innego auta w dieslu). Dlatego chciałbym się dowiedzieć wszystko o tym silniku... Czy on daje rade, 90km to bardzo mało. Czy da się podnieść jego moc, jak tak to ile i czym? Mozę ma ktoś filmiki z porównaniem z innymi autami ;p

Jeżeli był ten temat poruszany to proszę o przekierowanie ponieważ go nie znalazłem.

Dread87 - 19-02-2012, 22:39

Witam, ja mam Galanta TD - wiec tak, przy kupnie zwroc uwage na to czy w zbiorniku wyrownawczym cieczy chlodzacej, przy wlaczonym silniku nie pojawiaja sie pecherzyki powietrza - oznacza to wydmuchana uszczelke pod glowica, niestety ja nie wiedzialme o tym i kupujac swojego nadzialem sie od razu na koszta - wymienilem uszczelke, splanowalem glowice i smiga:) 90KM to wcale nie mało, biorac pod uwage dosc dobry moment obrotowy, mozna jezdzic dynamicznie tym dieselkiem. Niestety jest odporny na chiptuning, jedynie mozna zmienic parametry pompy, co jest nieoplacalne. Oczywiscie ekonomiczny zbytnio to on nie jest w miescie wciaga 8-9l ropy, w trasie znacznie lepiej - 6l. Szczerze powiem nawet ze sam chcialem zamienic sie na 2,5V6;)
robertdg - 20-02-2012, 07:55

TCV i brak mocy

Power BOX

Głowica problemy

Awarie układu chłodzenia

Wysokie spalanie

Usterka zaworu przelewowego

Opinie 2.0TD

FAQ 2.0TD

Nie zapominaj o zimowych problemach z paliwem, mozliwości regeneracji turbiny po pewnym czasie, etc.

milo - 20-02-2012, 15:49

Powiem tak jak na 90 KM to wystarczy sprawnie się poruszać czasem miło zaskakuje jak się depnie ,jak na prace silnika to nawet cicho chodzi w porównaniu do VW , zimą eksplotacja dobre paliwo sprawdzone świece i filtry i nie ma problemu z rozruchem nawet przy - 28 a było tej zimy u mnie
Ważne jest dbanie o turbinę po szybkiej jeżdzie nie wyłączamy silnika dajmy jej się schłodzić ,są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać spalanie w mieście około 8 l ,
Ujerzdzam już 3 mitsu z silnikiem diesla i jestem zadowolony
Najlepiej niech się wypowiedzą co mają diesla i użytkują na codzień

Dread87 - 20-02-2012, 16:11

Co do turbiny - w kazdym samochodzie z turbodoladowanym silnikiem, nalezy odczekac okolo minuty-dwoch ewentualnie 7;) na schlodzenie turbiny. Ale nawet to nie jest regula ze turbo bedzie dluzej zylo. Niestety u mnie turbo padło i regeneracja turbo kosztowala mnie w sumie 2000zl. Co prawda awaria wskutek zaniedbania poprzedniego wlasciciela. Po regeneracji i wyczyszczeniu dolotu, wezow i intercoolera samochod stal sie mlodszy o jakies 10 lat;) Ojciec ma Carisme 1,9TD i wg mnie Galant w dieslu jezdzi lepiej, ciszej i dynamiczniej, niestety Carisma jest bardziej ekonomiczna, ale co z tego, bo mowa o Galancie;) Wszystkie czesci zawieszenia sa identyczne z wersjami benzynowymi, wiec ceny sa dosc przystepne nawet w drogich sklepach, W Autopartnerze lub Intercarsie wahacz przedni dolny prosty 150zl bez rabatu, mechanik dostał uszczelke pod glowice, uszczelke pokrywy zaworow i jednorazowe podkladki pod wtryskiwacze w zestawie za 300zl, firmy nie pamietam ale ponoc dobra marka. Filtry paliwa i oleju tez tanie, paski rozrzadu, klinowe i rolki w moim modelu stanowily problem bo nigdzie na Slasku nie bylo, ale udalo sie dopasowac i wszystko dziala jak nalezy. Niestety pompa wody do regeneracji trafila z racji tego ze wszystkie pompy jakie byly, nie pasowaly, otwor na srube byl przesuniety o 3cm i nie dalo sie zalozyc pompy wody. Oprocz tego wszystko jest dostepne w wiekszosci sklepow, a jak nie, to sprowadza:) Szczerze i tak bym polecil tego dieselka:) demonem predkosci nie jest ale zolwiem tez nie, w skali 1-10 moje zadowolenie z tego modelu kreuje sie mniej wiecej 8-8,5;)
milo - 20-02-2012, 16:20

Co jeszcze dodam z tyłu hamulce są bębnowe i tylko w dieslu występują ,mnie regeneracja turbo około 180 zł bo sam zrobiłem
Dread87 - 20-02-2012, 16:43

Ja niedlugo bede zmienial bebny na tarcze;) z kolega z tego forum musze tylko sie skontaktowac;P
wicek - 20-02-2012, 16:55

To czy ekonomiczny czy nie to akurat mniejszy problem, dostęp do ropy znajdzie się wszędzie.
Interesuje mnie właśnie bezawaryjność oraz czy nie było by wstydu jak jakiś np. opelek 1.6 PB my mnie wyprzedzał bez problemu ;p

robertdg - 20-02-2012, 19:24

milo napisał/a:
są zestawy naprawcze do turbiny we własnym zakresie można wykonać
A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia :?:
Andrew - 20-02-2012, 19:26

Ja mam już gala TD od 2,5 roku. Od zakupu zrobiłem 40kkm i w tym czasie zmieniłem: rozrząd, kpl. amorków, wahacze górne, drążek kierowniczy, łączniki stabilizatora tył. Przy silniku zmieniam olej co 10kkm i raz na rok filtr paliwa. Masz jakieś dodatkowe pytania, pytaj :wink:
milo - 20-02-2012, 19:32

robertdg napisał/a:
A wyważenie wirnika to już nie ma znaczenia

Wirnik skręcony w te same miejsca jeżdzę już ponad rok turbina daje dobre ciśnienie mam wskaznik ciśnienia doładowania
Olej zmieniam nie co 10 tyś tylko co 6 tyś tak jak w poprzednich mitsu

Dread87 - 20-02-2012, 19:38

Kolega ma Alfe Sportwagon 1.8 i nie mial szans;) wiec nie boj sie o Opla 1,6;P Pamietaj ze Diesle maja szybciej dostepny moment obrotowy, wiec to ich zaleta. A co do turbiny - wywaza sie ja przy wysokich obrotach. Moj mechanik wywazal ja przy predkosci 38000 obrotow...
wicek - 20-02-2012, 19:43

Nie no panowie z tego co mówcie to nie jest tak źle ;) Dziwne ale TD widziałem na allegro tylko do 1999roku były one produkowane później? ;p czy po prostu są takie dobre ze ich nie ma na handel? ;)
Dread87 - 20-02-2012, 19:44

Moj niby ma w dowodzie rok produkcji 2001 ale jest z lutego 2000
wicek - 20-02-2012, 19:50

Aha czyli były ;) a w jakich opcjach bo raczej w SE nie były? Avance czy elegant? ;p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group