[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Błędy ECU: 41 i 43 oraz ABS 21,22,23,24.
comer - 04-10-2012, 20:35 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Błędy ECU: 41 i 43 oraz ABS 21,22,23,24. Witam odczytałem błędy wyskoczyły mi 41 oraz 43. Czy ktoś może mi coś wiecej o tym napisać wiem czytałem w instrukcji ale tam jest po angielsku i nie można zabardzo sie połapać żeby zrobić dobrze tzn. zdiagnozować problem i naprawić go
Ponadto dodam iż błąd jeden właśnie tyczy sie mojego problemu odnośnie szarpania silnika na wolnych obrotach.
Również są blędy ABS 21,22,23,24. czujniki prędkości kół-zwarcie. Gdzie one się znajdują i czy da się naprawić czy trzeba wymienić?
robertdg - 04-10-2012, 20:45
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
Patrz post Owczara, następnie funkcja szukaj i tak np wyskakuje:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=20867
ABS-em się nie przejmuj jak działa, takie błedy powstają głównie w momencie poślizgu kół
comer - 04-10-2012, 21:11
Wiem wiem ja to już wszystko przestudiowałem ja mam TD i nie wiem czy błąd 43 dotyczy EGR tak jak w benzynach.
Pozatym w manualu są takie treści dotyczące tych błędów.
błąd 41
błąd 43
milo - 04-10-2012, 21:50
comer napisał/a: | Witam odczytałem błędy wyskoczyły mi 41 oraz 43. Czy ktoś może mi coś wiecej o tym napisać wiem czytałem w instrukcji ale tam jest po angielsku i nie można zabardzo sie połapać żeby zrobić dobrze tzn. zdiagnozować problem i naprawić go |
Odłącz akumulator kleme minusowa na minute i zobacz czy bład powróci
Bląd 41 przechodziłem to jest zwiazany z egr sprawdz wszystkie przewody podcisnieniowe- te cienkie wezyki i wtyczki przy elaktrozaworkach 36-44 omy przy 20 st C
Bład 43 to jest elektrozawór kąt wtrysku sprawdz opornośc 8- 12 omów powinien miec przy 20 st C
comer - 04-10-2012, 21:56
No tak a co może powodować szarpanie silnika na wolnych obrotach żaden z tych błędów ktore wskazuje? Pozatym jak ostatnio samochód był u mechanika mówił mi że zaślepił nie pamiętam co ale domyślam sie że to był EGR i z tąd może błąd ale czy to napewno to?
Edit:
milo napisał/a: | Bład 43 to jest elektrozawór kąt wtrysku sprawdz opornośc 8- 12 omów powinien miec przy 20 st C |
elektrozawór kąt wtrysku - a który to
milo napisał/a: |
Bląd 41 przechodziłem to jest zwiazany z egr sprawdz wszystkie przewody podcisnieniowe- te cienkie wezyki i wtyczki przy elaktrozaworkach 36-44 omy przy 20 st C
|
To są te z kolorowymi paskami po bokach? jak byłem u mechanika podłączając turbine pomylił sobie bodajrze niebieski z czerwonym i nie bylo turbo może to od tego jeszcze błąd zostal?
milo - 04-10-2012, 22:31
comer napisał/a: | No tak a co może powodować szarpanie silnika na wolnych obrotach żaden z tych błędów ktore wskazuje? Pozatym jak ostatnio samochód był u mechanika mówił mi że zaślepił nie pamiętam co ale domyślam sie że to był EGR i z tąd może błąd ale czy to napewno to?
|
Tak to przyczyna zaslepienia egr przepustnica na dolocie zamyka sie i nie ma skąd powietrza wziaść i szarpanie musowo odłaczyc wezyk od przepustnicy i zaslepic go i tak pojawi sie bład
comer napisał/a: | elektrozawór kąt wtrysku - a który to |
w manualu masz zaznaczone pdf 13
comer napisał/a: | To są te z kolorowymi paskami po bokach? jak byłem u mechanika podłączając turbine pomylił sobie bodajrze niebieski z czerwonym i nie bylo turbo może to od tego jeszcze błąd zostal? |
Nie mozna sie pomylić bo beda dziwne rzeczy sie dziac
comer - 05-10-2012, 10:43
milo napisał/a: |
Tak to przyczyna zaslepienia egr przepustnica na dolocie zamyka sie i nie ma skąd powietrza wziaść i szarpanie musowo odłaczyc wezyk od przepustnicy i zaslepic go i tak pojawi sie bład |
Ale to szarpanie miałem już wcześniej przed wizytą u mechanika co wtedy zaślepiał. Mówiłem mu o tym ale nie wiedział o co chodzi bo to raz jest raz nie ma akurat trafiło że nie szarpało wtedy.
milo napisał/a: |
Nie mozna sie pomylić bo beda dziwne rzeczy sie dziac |
No wtedy nie było turbo Pan dziwił sie że nie ma ja mówiłem że było niemożliwe że teraz nie ma no to posprawdzał i podpioł właściwie i pojawiło sie turbo.
Oporności elektrozaworów poprawne.
A dziś odpiołem tak jak Pan mówił minus z akumulatora i przejechałem sie kawałek i ponownie sprawdzam i nie ma błędów zostaly te z ABS no nie wiem może tamte sie jeszcze nie pojawiły bo akurat nie szarpało mi podczas jazdy po resecie. Jutro rano zobacze czy będzie szarpać i zrobie jeszcze raz test.
milo - 06-10-2012, 07:32
comer napisał/a: | No wtedy nie było turbo Pan dziwił sie że nie ma ja mówiłem że było niemożliwe że teraz nie ma no to posprawdzał i podpioł właściwie i pojawiło sie turbo. |
Turbo jest i się nie odłącza tylko jak się pomyli przewody podciśnieniowe to egr z przepustnicą nie będą z sobą grac , może przewód od turbiny do gruszki był odpięty i turbo przeładowywało i wtedy będzie szarpanie na 100%
comer - 07-10-2012, 19:19
No nie wiem w każdym bądź razie szarpanie było wcześniej zanim to wszystko było robione i dalej jest dodam iż to szarpanie pojawia sie na wolnych obrotach gdy wskazowka będzie troszke nad kreską która jest poniżej jedynki na obrotomierzu natomiast gdy jest ssanie to szarpania nie ma.
No a błędy jak sie skasowały tak ich nie ma
milo - 07-10-2012, 19:52
comer napisał/a: | dodam iż to szarpanie pojawia sie na wolnych obrotach |
Na ciepłym tylko ?
Błedy mogą wrócić poczekaj kilka dni he he
comer - 08-10-2012, 09:50
milo napisał/a: |
Na ciepłym tylko ? |
Nie przeważnie rano najwiecej szarpie nie ma zanaczenia czy ciepły czy zimny poprostu jak obroty się ustawią juz tak jak powinny to wtedy szarpie. No i to tak bywa że czasem szarpie czasem nie czasem słabo a czasem aż autem trzęsie ale to jest tak że nawet po dłuższej jezdzie przez dzień potrafi tez popołudniu szarpać gdy sie stoi na światłach. Ale to już tak mniej.
milo - 08-10-2012, 15:23
comer napisał/a: | Nie przeważnie rano najwiecej szarpie nie ma zanaczenia czy ciepły czy zimny poprostu jak obroty się ustawią juz tak jak powinny to wtedy szarpie. |
Posprawdzaj wszystkie kostki przy pompie i przeczyść , wychodzi na to że kąt wtrysku zawór może się przycinać choć nie koniecznie ,może być już wytarta ścieżka na potęcjometrze gazu a jak jest po włączeniu klimy bo wtedy obroty sa podbijane
comer - 09-10-2012, 16:54
milo napisał/a: |
a jak jest po włączeniu klimy bo wtedy obroty sa podbijane |
A tego to nie sprawdzałem to jutro włącze i dam znać.
A gdzie ten potencjometr gazu?
milo - 09-10-2012, 20:29
comer napisał/a: | A gdzie ten potencjometr gazu? |
Zobacz gdzie linka gazu idzie pod maską i to własnie tam
Co do skakania obrotów wystarczy podkręcić śrubę na przepustnicy i gwarantowane falowanie inne podcisnienie w kolektorze dolotowym odczytuje boost sensor i zaczynają sie wariacje z wydechu czarny dym -przetestowane
comer - 10-10-2012, 11:44
No więc gdy zaczeło szarpać włączyłem klime i szarpało dalej. Obroty podbiło ale to nie zmieniło. A jeszcze jedna ciekawostka gdy na luzie ale auto sie toczy to też nie będzie szarpało.
|
|
|