Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
RUDA BLADŹ !
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-01-2012, 20:48   RUDA BLADŹ !

Macie jakieś sprawdzone preparaty/patenty żeby opanować rdzę ? Przymierzam się do czegoś takiego jak "Fertan"albo "Brunox" - słyszałem że zajebiście wpierdziela rdzę, czyniąc z nią praktycznie podkład do malowania
A może coś innego ? Stosowaliście jakieś specyfiki z dobrym rezultatem ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-01-2012, 21:04   

nie słyszałem osobiście o lepszym specyfiku jak szczotka druciana na wiertarce, papiery ścierne wyczyszczenie do gołej blachy i pomalowanie od nowa :P wszystko inne dla mnie to pół środki
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 23-01-2012, 23:20   

Krzysiu najlepsze jest piaskowanie...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-01-2012, 10:14   

Ja wiem, że szczotka, papier ścierny, piaskowanie itp :)
Ale już wszystko wiem na temat tego FERTANA. Wczoraj gadałem z bratem moim który dostał do odrestaurowania forda z 65 roku - firma w której pracuje (Ford) zleciła mu tę robotę i dała właśnie ten specyfik do odnowienia podwozia -widziałem efekt przed i po i powiem wam że jestem pod wrażeniem. Ba! Brat nawet zrobił eksperyment : wziął kawałek blachy, połowę pociągnął fertanem i położył na zewnątrz. Po tygodniu połowa blachy bez pomalowania oczywiście zardzewiała, ta druga połowa czarna i twarda. No to dalej eksperyment : połowę połowy tej zardzewiałej już, pomalował fertanem - bez czyszczenia ! - 24 godziny później ten specyfik wżarł się w tą rdze i teraz mamy 3/4 blachy czarnej i twardej jak skała - widziałem na własne oczy. Ja chyba spróbuje na swoim Galu, tylko jeszcze się dokładnie dowiem, bo słyszałem że to nawet potrzebuje trochę wilgoci (przy suchym powietrzu trzeba polewać wodą) - i nie wolno dokładnie czyścić blachy, tylko oskrobać odpadające kawałki, po to właśnie żeby ten Fertan zareagował z rdzą. - ponoć efekt jest trwały i ruda już nie wyłazi - tylko oczywiście potem trzeba to pociągnąć normalnym lakierem (lub w przypadku podwozia czymś do jego konserwacji)

Myślałem że ktoś z was już może próbował tego FERTANA , ale widzę że będę pierwszy :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-01-2012, 10:50   

Znam podobnego typu specyfiki i wiem jak to wygląda i uważam to za rozwiązanie na rok lub dwa potem i tak wyjdzie to moje zdanie :P dobry bajer na profile zamkniete uważam tylko no ale próbuj to tylko moje zdanie
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-01-2012, 11:39   

No niby tak, ale Wszyc, no kto jak kto ale ty temat rudej powinieneś znać na wylot :P tak na zdrowy chłopski rozum to patrz : czyścisz, szczotką, papierem itp i moim zdaniem za cholerę nie wyczyścisz wszystkiego dokładnie - chyba że zdzierasz warstwę metalu z 1mm :) a taki fertan na bazie wody dotrze wszędzie - z tego co już o tym się naczytałem to jak każdy środek ma swoje zasady użycia po których zastosowaniu rezultaty są zadowalające. Jako ze tez mam problem z garażem, którego nie mam, chyba fertan weźmie górę :) Za jakiś czas opisze rezultaty :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-01-2012, 11:49   

Spoko Ty też niedługo zobaczysz moją walkę z rudą :)

powodzenia życzę no jak się nie ma garażu to rzeczywiście może być dobra alternatywa
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-01-2012, 11:53   

Stosuje odrdzewiacz w żelu na to podkład epoksydowy tak już od lat i jestem zadowolony
http://centrumklejow.baza...to-i-ocen-.html
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-01-2012, 14:17   

Cytat:
Spoko Ty też niedługo zobaczysz moją walkę z rudą :)


- Wszyc, ja foty z Twojej walki z rudą już widziałem dlatego śmiem stwierdzić żeś specjalista w tej dziedzinie



O, a kolega Milo z Białej Podl. - pozdrawiam, pochodzę z tamtych rejonów, uczyłem się w IV L.O - jak zauważysz gdzieś Galanta ciemna zieleń USA na numerach WLS to mój były :)

A wracając do tematu, to tez ciekawie wygląda ten żel, a jak z jego wydajnością ? Temperatura nakładania itp ?
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-01-2012, 14:56   

marycjusz napisał/a:
- Wszyc, ja foty z Twojej walki z rudą już widziałem dlatego śmiem stwierdzić żeś specjalista w tej dziedzinie


Co Ty ja jeszcze nawet nie zacząłem dobrze walczyć :P jeszcze z 10 dziór do zrobienia i poprawa roboty blacharza i konserwacja :P na pw dostanie bo nie wiem czy bedzie chciało mi się wrzucać coś do mojego temtau przez pewien czas :P
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 24-01-2012, 20:55   

Uzywałem loctite roastkiler - na bazie wody, działa jak trzeba wiec polecam tego typu specyfiki,
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-01-2012, 23:29   

marycjusz napisał/a:
O, a kolega Milo z Białej Podl. - pozdrawiam, pochodzę z tamtych rejonów, uczyłem się w IV L.O - jak zauważysz gdzieś Galanta ciemna zieleń USA na numerach WLS to mój były

Pozdrawiam również
marycjusz napisał/a:
A wracając do tematu, to tez ciekawie wygląda ten żel, a jak z jego wydajnością ? Temperatura nakładania itp ?
:)
Tu jak postępować znalazłem specyfikację
Usuń rdzę w prosty sposób zobacz efekt i zastosuj: idealny na zaprawki do samochodów i inne trudne prace wokół samochodu ROZPUSZCZA RDZĘ NA POWIERZCHNI ŻELAZA I STALI NIE SPŁYWA ANI NIE KAPIE NANOSI SIĘ GO CZYSTO ,OSZCZĘDNIE, PRECYZYJNIE PRODUKT ZNAJDUJE SZCZEGÓLNE ZASTOSOWANIE NA SKORODOWANYCH POWIERZCHNIACH PIONOWYCH LUB TZW SUFITOWYCH ORAZ NA TAKICH ELEMENTACH Z Z METALU KTÓRYCH NIE MOŻNA ZDEMONTOWAĆ I PODDAĆ ,,KĄPIELI " W TRADYCYJNYCH ŚRODKACH NIE NISZCZY METALI DZIAŁA SKUTECZNIE SZYBKO OSZCZĘDNIE ( PRAKTYCZNIE BEZ STRAT - IDEALNA *IKACJA ) NIE SPŁYWA I NIE BRUDZI ŁATWY W UŻYCIU DLA WARSZTATÓW SAMOCHODOWYCH SERWISÓW MECHANICZNYCH GOSPORARSTW *OWYCH HOBBYSTÓW MAJSTERKOWICZÓW POLECAMY NOWOŚĆ NA RYNKU OPIS : ANTIRUST-GEL ODŚWIERZA I REGENERUJE CZEŚCI SKORODOWANE POWIERZCHNIA PODDANA DZIAŁANIU ŚRODKA STAJE SIE POWIERZCHNIĄ POZBAWIONA RDZY I DODATKOWO POKRYTĄ OCHRONNĄ WARSTWĄ FOSFORANÓW KTÓRE STANOWIĄ DOSKONAŁY PODKŁAD POD FARBY I SMARY MULTIBOND 94 ANTIRUST BARDZO ŁATWO PRZEMIESZCZA SIĘ PO POWIERZCHNIACH POROWATYCH I ZA POMOCĄ INHIBITORÓW KOROZJI ZABEZPIECZA PRZED DALSZYM POSTĘPEM KOROZJI NIE USZKADZA POWIERZCHNI METALI I NIE WYDZIELA ZBYT DUŻYCH ILOŚĆI SZKODLIWYCH OPARÓW zajrzyj na *antirustgel* JAK UŻYWAĆ ODNALEŹĆ RDZĘ NAŁOŻYĆ ŻEL O GRUBOŚĆI OK 0,5 1 MM NAKRYĆ KAWAŁKIEM NP.REKLAMÓWKI WARSTWĘ ODRDZEWIACZA (ABY NIE WYSYCHAŁ ZBYT SZYBKO ) ODCZEKAĆ OKOŁO 30-45 MINUT ZETRZEĆ ŻEL Z POWIERZCHNI METALU PAPIEREM LUB SZMATKĄ W RAZIE POTRZEBY CZYNNOŚĆ POWTÓRZYĆ PRZEPŁUKAĆ WODĄ I OSUSZYĆ POKRYĆ NP.FARBĄ GOTOWE MASZ SPOKÓJ NA DŁUGI CZAS ANTIRUST
Ja zamiast wodą rozpuszczalnikiem przemyłem lub tylko wytarłem do sucha :mrgreen:
 
 
 
Wojciech Bogacz 
Mitsumaniak


Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1723
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-01-2012, 14:43   

To może i ja potestuję takie specyfiki... bardzo by to zmniejszyło koszty użytkowania Gala :) Aż się naradzę z kolegą to by mi nieco tę rdzę ogarnął heh.
_________________
Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi
 
 
 
kaczka81s 
Forumowicz


Auto: Był E88A jest Imprezka&BMW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 651
Skąd: Pieniny
Wysłany: 14-02-2012, 20:37   

Ja dopisze swoje doświadczenia, ponieważ ostatnio robiłem to samo w swojej Toyocie, a i w Galu też mnie to czeka. Rdzę oczywiście piaskowałem, jest to najskuteczniejszy sposób aby się jej pozbyć, używałem akurat Cortanin F, po nim też blacha robi się czarna i jest to jakaś warstwa ochronna. Na to podkład i konserwacja (boll lub APP) To było w przypadku podwozia i nadkoli, a nadwozie, a dokładnie tam gdzie ma być lakier: tylko piaskowanie, następnie podkład reaktywny, szpachlówka natryskowa, która trzeba potraktować papierem wodnym, teraz zwykły podkład, znów papier no i lakier. Kumpel, który mi pomaga jest lakiernikiem i twierdzi że po takich wynalazkach typu odrdzewiacze może później lakier odchodzić, ale jeśli chodzi o podwozie to może być.
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-02-2012, 13:41   

kaczka81s napisał/a:
twierdzi że po takich wynalazkach typu odrdzewiacze może później lakier odchodzić


hmm nie do końca chyba można się z tym zgodzić, zobaczcie :

http://www.youtube.com/watch?v=z0D1oVT7mYI

A tu brunox (odpowiednik FERTANA) http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.