[EA5A/W 2.5] Wyjęcie silnika 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
ziutoon
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 111 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-03-2012, 17:26 [EA5A/W 2.5] Wyjęcie silnika 2.5
|
|
|
Mój galant traci olej oraz inne płyny w tym płyn z chłodnicy.
W duzej mierze to wina instalacji gazowej bo na trójnikach przepuszcza i widać jak kapie płyn.
Olej leci spod miski oraz gdzieś na górze w okolicy pokrywy zaworów. Może jeszcz gdzieś ucieka.
Postanowiłem na wiosnę wyjąc silnik i na spokojnie go sobie poczyścić i uszczelnić tam gdzie trzeba.
W związku z tym mam kilka pytań.
- czy można wyjąć silnik wraz ze skrzynią czy lepiej ją odpiąć,
- co ewentualnie sprawdzić i wymienić jak będe miał go już na wierzchu,
- jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią, tzn czy są jakieś konkretne objawy wywalonych poduszek,
Przerabiałem ten temat w Colcie i tam udało mi się silnik wyjąc i włożyć wraz ze skrzynią (silnik 1.3) w ciągu jednego dnia
Może ktoś ma jakiś manual jak zrobić to najlepiej. |
_________________ Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany
Citroen C4 Grand Picasso |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-03-2012, 18:10
|
|
|
ziutoon napisał/a: | czy można wyjąć silnik wraz ze skrzynią | można ziutoon napisał/a: | co ewentualnie sprawdzić i wymienić jak będe miał go już na wierzchu, | wszystko co wpadnie w ręke ziutoon napisał/a: | jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią, tzn czy są jakieś konkretne objawy wywalonych poduszek, | będa popękane, pozywane, rozwalone poduszki przeważnei przenoszą wibracje na karoserie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 11-03-2012, 12:48
|
|
|
Można wyciągnąć silnik ze skrzynia i tak samo wyciąga się gdi `ka
Odkręcasz na dole wydechy, instalacje, dolot i ściągasz poduszkę skrzyni – w tym momencie ja podstawiam podnośnik pod skrzynie tak żeby było bezpieczniej – zapinam silnik na wyciągarkę i wykręcasz poduszkę od silnika – silnik wisi na wyciągarce i skrzynia podparta jest na podnośniku- i wtedy go opuszczasz a wyciągarka podnosi – silnik wychodzi pod jakimś kontem 45 stopni – będziesz widział od razu o co chodzi – wychodzi po skosie – wkładasz dokładnie tak samo. Albo można inaczej ale nie polecam choc 2 razy się udalo – pod auto paleciak – silnik spada na niego i podnosisz auto silnik zostaje na podłodze – zależy kto czym dysponuje – chyba tyle powodzonka
PS. Dzis będę tez wyciągał gdi to postaram ci się zrobic zdjęcia |
_________________
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
ziutoon
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 111 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-03-2012, 16:39
|
|
|
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Jak się za to zabiorę to zrobię jakąś fotorelację.
Zdecydowałem sie na wyjęcie bo naprawdę do niektórych miejsc cieżko się dostać a w dodatku mam źle poprowadzoną instalację gazową która skutecznie blokuje dostęp do pewnych miejsc.
To co opisałem to jest to co widzię ale patrzac od spodu wyciek jest tez w miejscach , patrzac na olej na przewodach, które ciężko zlokalizować.
Pozatym wyjęcie silnika nie jest skomplikowane a w dużej mierze pokaze co jest nie tak.
Przed wyjęciem mam zamiar spuścić wszystkie płyny łacznie z olejem ze skrzyni.
pzdr |
_________________ Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany
Citroen C4 Grand Picasso |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 11-03-2012, 16:44
|
|
|
ja podejrzewam ze masz tez wyciek oleju z pod uszczelki głowicy, jak sciagniesz gore czyli cały kolektor ssacy i posciagasz głowice to naprawde nietrzeba wyciagac silnika, wszystko masz na widoku i łatwo dostepne, zamiast tracic czas na wyciagniecie silnika i porospinanie wszystkich kostek rurek i innych pierdołek bo tego jest troszeczke, to sciagnij gore napewno szybciej to bedzie niz wywalanie silnika z komory |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
ziutoon
Forumowicz
Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 111 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-03-2012, 16:50
|
|
|
skoro tak mówisz to spróbuję najpierw od góry zawsze to mniej śrub do odkręcenia. |
_________________ Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany
Citroen C4 Grand Picasso |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-03-2012, 17:00
|
|
|
waldi-1 napisał/a: | ja podejrzewam ze masz tez wyciek oleju z pod uszczelki głowicy |
Na pewno masz na myśli uszczelkę głowicy?
Nazywajmy rzeczy po imieniu... |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 11-03-2012, 18:26
|
|
|
moze zle sprecyzowałem, chodzi o uszczelke pod głowicą, bo z pod niej tez moze mu olej wyciekać, pod pokrywą zaworow tez jest uszczelka i z pod niej rowniez moze byc wyciek, ale zwał jak zwał a to nie zmienia faktu ze do uszczelnienia tego. musi wyciągac silnik
ale zeby to zrobic to pojedz lepiej do fachowca, bo zeby sciagnac głowice musisz zrzucic rozrzad, a wydaje mi sie ze ty raczej tych umiejetnosci nie posiadasz |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 12-03-2012, 06:51
|
|
|
ziutoon napisał/a: | Jak się za to zabiorę to zrobię jakąś fotorelację. |
Chętnie wpadne i porobie ci foty na bieżąco...;-)
[ Dodano: 12-03-2012, 06:55 ]
waldi-1 napisał/a: | ale zeby to zrobic to pojedz lepiej do fachowca, bo zeby sciagnac głowice musisz zrzucic rozrzad, a wydaje mi sie ze ty raczej tych umiejetnosci nie posiadasz |
ale żeś chłopakowi pocisnał...ściągnąć rozrząd to potrafi nawet maciek z klanu...gorzej z założeniem..;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 12-03-2012, 08:36
|
|
|
Tez uwazam ze lepiej nie wyciagac silnika. Jak sciagniesz dolot co zajmuje 1 godz bedziesz mial do wszystkiego dostep. Ale jesli juz chcesz wyjmowac silnik to tak zeby sie najmniej narobic. A wiec wyciagasz silnik ze skrzynia. Moim zdaniem jezeli nie masz podnosnika kolumnowego to sie za to nie bierz. Zaczynamy od odpiecia polosi przy skrzyni lub przy piascie. Lepiej to zrobic przy skrzyni czyli trzeba zlac olej, odkrecic wahacz prosty od sanek i wahacz giety przy cukierku i polos breszka ladnie wyjdzie na zewnatrz. To samo z druga strona. Nastepnie odkrecasz belke silnika wraz z poduszkami przednia silnika i tylna skrzyni. Calosc wisi Ci juz tylko na gornych poduszkach. Zostaje juz tylko odpiecie wydechu i rozrusznika, czujnika wstecznego, linek biegow i przewodu hydr sprzegla i mozesz opuscisz samochod podkladajac pod silnik od dolu kilka palet. Teraz mozesz porozpinac wszystko od gory odkrecic dwie gorne poduszki i buda do gory a silnik ze skrzynia zostanie Ci na dole. Samo wyciagniecie zajmie Ci z może 5 godzin. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-03-2012, 08:46
|
|
|
sampler napisał/a: | Samo wyciagniecie zajmie Ci z może 5 godzin. |
Eeee.. tam, można dużo szybciej.
Tutaj jest tutorial:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-03-2012, 20:47
|
|
|
Panowie po co robic sobie roboty !
Wycieki które najczęściej występuja w V6 to: pokrywy zaworów , uszczelniacze wałków rozrzadu i wału korbowego , zaślepka głowicy po lewej stronie na "pierwszej" głowicy .
Bardzo rzadko zdarza sie aby wyciek był pod głowicą .
Naprawde brak potrzeby wyciągac do uszczelnienia silnik , bez sensu |
|
|
|
 |
|