Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wyjęcie silnika 2.5
Autor Wiadomość
ziutoon 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 111
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-03-2012, 17:26   [EA5A/W 2.5] Wyjęcie silnika 2.5

Mój galant traci olej oraz inne płyny w tym płyn z chłodnicy.
W duzej mierze to wina instalacji gazowej bo na trójnikach przepuszcza i widać jak kapie płyn.

Olej leci spod miski oraz gdzieś na górze w okolicy pokrywy zaworów. Może jeszcz gdzieś ucieka.

Postanowiłem na wiosnę wyjąc silnik i na spokojnie go sobie poczyścić i uszczelnić tam gdzie trzeba.

W związku z tym mam kilka pytań.

- czy można wyjąć silnik wraz ze skrzynią czy lepiej ją odpiąć,
- co ewentualnie sprawdzić i wymienić jak będe miał go już na wierzchu,
- jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią, tzn czy są jakieś konkretne objawy wywalonych poduszek,

Przerabiałem ten temat w Colcie i tam udało mi się silnik wyjąc i włożyć wraz ze skrzynią (silnik 1.3) w ciągu jednego dnia :)

Może ktoś ma jakiś manual jak zrobić to najlepiej.
_________________
Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany :(
Citroen C4 Grand Picasso
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-03-2012, 18:10   

ziutoon napisał/a:
czy można wyjąć silnik wraz ze skrzynią
można
ziutoon napisał/a:
co ewentualnie sprawdzić i wymienić jak będe miał go już na wierzchu,
wszystko co wpadnie w ręke
ziutoon napisał/a:
jak sprawdzić poduszki pod silnikiem i skrzynią, tzn czy są jakieś konkretne objawy wywalonych poduszek,
będa popękane, pozywane, rozwalone poduszki przeważnei przenoszą wibracje na karoserie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 11-03-2012, 12:48   

Można wyciągnąć silnik ze skrzynia i tak samo wyciąga się gdi `ka
Odkręcasz na dole wydechy, instalacje, dolot i ściągasz poduszkę skrzyni – w tym momencie ja podstawiam podnośnik pod skrzynie tak żeby było bezpieczniej – zapinam silnik na wyciągarkę i wykręcasz poduszkę od silnika – silnik wisi na wyciągarce i skrzynia podparta jest na podnośniku- i wtedy go opuszczasz a wyciągarka podnosi – silnik wychodzi pod jakimś kontem 45 stopni – będziesz widział od razu o co chodzi – wychodzi po skosie – wkładasz dokładnie tak samo. Albo można inaczej ale nie polecam choc 2 razy się udalo – pod auto paleciak – silnik spada na niego i podnosisz auto silnik zostaje na podłodze – zależy kto czym dysponuje – chyba tyle powodzonka
PS. Dzis będę tez wyciągał gdi to postaram ci się zrobic zdjęcia
_________________

 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-03-2012, 14:42   

jak bedziesz odkrecał połoski z piast to uważaj aby ci sie nie wysuneły, bo wyleci ci olej ze skrzyni, ale zeby uszczelnic silnik w tych miejscach co opisałes to niejest konieczne wyciaganie silnika całego, mysle ze nawet niema takiej potrzeby
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
ziutoon 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 111
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-03-2012, 16:39   

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Jak się za to zabiorę to zrobię jakąś fotorelację.
Zdecydowałem sie na wyjęcie bo naprawdę do niektórych miejsc cieżko się dostać a w dodatku mam źle poprowadzoną instalację gazową która skutecznie blokuje dostęp do pewnych miejsc.

To co opisałem to jest to co widzię ale patrzac od spodu wyciek jest tez w miejscach , patrzac na olej na przewodach, które ciężko zlokalizować.

Pozatym wyjęcie silnika nie jest skomplikowane a w dużej mierze pokaze co jest nie tak.
Przed wyjęciem mam zamiar spuścić wszystkie płyny łacznie z olejem ze skrzyni.

pzdr
_________________
Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany :(
Citroen C4 Grand Picasso
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-03-2012, 16:44   

ja podejrzewam ze masz tez wyciek oleju z pod uszczelki głowicy, jak sciagniesz gore czyli cały kolektor ssacy i posciagasz głowice to naprawde nietrzeba wyciagac silnika, wszystko masz na widoku i łatwo dostepne, zamiast tracic czas na wyciagniecie silnika i porospinanie wszystkich kostek rurek i innych pierdołek bo tego jest troszeczke, to sciagnij gore napewno szybciej to bedzie niz wywalanie silnika z komory
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
ziutoon 
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 SE KOMBI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 111
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-03-2012, 16:50   

skoro tak mówisz to spróbuję najpierw od góry :) zawsze to mniej śrub do odkręcenia.
_________________
Colt CAO 1.3 Sprzedany
Peugeot 406 Sprzedany
Galant Kombi EA5W 2.5 V6 Kombi - zezłomowany :(
Citroen C4 Grand Picasso
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-03-2012, 17:00   

waldi-1 napisał/a:
ja podejrzewam ze masz tez wyciek oleju z pod uszczelki głowicy

Na pewno masz na myśli uszczelkę głowicy?
Nazywajmy rzeczy po imieniu...
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 11-03-2012, 18:26   

moze zle sprecyzowałem, chodzi o uszczelke pod głowicą, bo z pod niej tez moze mu olej wyciekać, pod pokrywą zaworow tez jest uszczelka i z pod niej rowniez moze byc wyciek, ale zwał jak zwał a to nie zmienia faktu ze do uszczelnienia tego. musi wyciągac silnik

ale zeby to zrobic to pojedz lepiej do fachowca, bo zeby sciagnac głowice musisz zrzucic rozrzad, a wydaje mi sie ze ty raczej tych umiejetnosci nie posiadasz
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 12-03-2012, 06:51   

ziutoon napisał/a:
Jak się za to zabiorę to zrobię jakąś fotorelację.

Chętnie wpadne i porobie ci foty na bieżąco...;-)

[ Dodano: 12-03-2012, 06:55 ]
waldi-1 napisał/a:
ale zeby to zrobic to pojedz lepiej do fachowca, bo zeby sciagnac głowice musisz zrzucic rozrzad, a wydaje mi sie ze ty raczej tych umiejetnosci nie posiadasz

ale żeś chłopakowi pocisnał...ściągnąć rozrząd to potrafi nawet maciek z klanu...gorzej z założeniem..;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 12-03-2012, 08:36   

Tez uwazam ze lepiej nie wyciagac silnika. Jak sciagniesz dolot co zajmuje 1 godz bedziesz mial do wszystkiego dostep. Ale jesli juz chcesz wyjmowac silnik to tak zeby sie najmniej narobic. A wiec wyciagasz silnik ze skrzynia. Moim zdaniem jezeli nie masz podnosnika kolumnowego to sie za to nie bierz. Zaczynamy od odpiecia polosi przy skrzyni lub przy piascie. Lepiej to zrobic przy skrzyni czyli trzeba zlac olej, odkrecic wahacz prosty od sanek i wahacz giety przy cukierku i polos breszka ladnie wyjdzie na zewnatrz. To samo z druga strona. Nastepnie odkrecasz belke silnika wraz z poduszkami przednia silnika i tylna skrzyni. Calosc wisi Ci juz tylko na gornych poduszkach. Zostaje juz tylko odpiecie wydechu i rozrusznika, czujnika wstecznego, linek biegow i przewodu hydr sprzegla i mozesz opuscisz samochod podkladajac pod silnik od dolu kilka palet. Teraz mozesz porozpinac wszystko od gory odkrecic dwie gorne poduszki i buda do gory a silnik ze skrzynia zostanie Ci na dole. Samo wyciagniecie zajmie Ci z może 5 godzin.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-03-2012, 08:46   

sampler napisał/a:
Samo wyciagniecie zajmie Ci z może 5 godzin.


Eeee.. tam, można dużo szybciej.
Tutaj jest tutorial:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-03-2012, 09:56   

waldi-1 napisał/a:
ale zwał jak zwał


no nie takie znowu "zwał jak zwał"
uszczelka pod głowicą a uszczelka pod deklem to jest lekka różnica

co do wyciągania silnika, to kiedyś ktoś tutaj pisał, że wymieniając drążki kierownicze wyciąga sobie maglownice (w Galancie), bo tak łatwiej

to może i do wymiany uszczelki łatwiej wyciągnąć silnik, nie wiem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 12-03-2012, 18:54   

tomek84, tu nie chodzi o uszczelke pod głowica i o uszczelke pod pokrywa zaworow, wiem ze to nie to samo, ty poprostu zle przeczytałes, chodziło koledze o to ze zle sie sprecyzowałem nazywajac uszczelke pod głowica jako uszczelke głowicy, choc i tak to jest to samo a kazdy moze zrozumiec to w inny sposob
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-03-2012, 20:47   

Panowie po co robic sobie roboty ! :roll: :shock:
Wycieki które najczęściej występuja w V6 to: pokrywy zaworów , uszczelniacze wałków rozrzadu i wału korbowego , zaślepka głowicy po lewej stronie na "pierwszej" głowicy .
Bardzo rzadko zdarza sie aby wyciek był pod głowicą .
Naprawde brak potrzeby wyciągac do uszczelnienia silnik , bez sensu :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.