[EAx 97-04] 2.4 GDI, 1999r, sedan, Zgorzelec |
Autor |
Wiadomość |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 12-05-2012, 12:08 [EAx 97-04] 2.4 GDI, 1999r, sedan, Zgorzelec
|
|
|
Witam wszystkich. Mam kilka pytań skierowanych w szczególności do posiadaczy Gali z silnikiem 2.4 GDI. Czy warto takowego zakupić - silnik z tego co czytam ma złe opinie. Jednak ceny na wystawionych aukcjach kuszą, Galanty z tym silnikiem w większości są z bardzo dobrym wyposażeniem tj. climatronic, skórzana tapicerka i ospojlerowanie AVANCE które dla mnie najlepiej się prezentuje na tym aucie. Czy niskie ceny są faktycznie spowodowane awaryjnością tej jednostki ? 2.5 v6 w wersji AVANCE poniżej 14 -15 tyś ciężko kupić.
http://otomoto.pl/mitsubi...-C24027975.html
Kod: |
Typ:
Sedan / Limuzyna
Wersja:
VI
Rok produkcji:
1999
Przebieg w km:
160 000 km
Skrzynia biegów:
manualna
Moc:
150 KM (110 kW)
Pojemność skokowa:
2351 cm³
Rodzaj paliwa:
benzyna
Kolor:
granatowy-metallic
Liczba drzwi:
4/5
Kraj pochodzenia:
Niemcy
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, centralny zamek, poduszka powietrzna, wspomaganie kierownicy, immobiliser, światła przeciwmgłowe, przyciemniane szyby
Dodatkowe informacje:
serwisowany w ASO, bezwypadkowy, garażowany
Opis pojazdu:
Mitsubishi Galant w oryginalnej wersji Avance sprowadzony z Niemiec w bardzo dobrej kondycji, zarówno technicznie jak i wizualnie, przebieg potwierdzony dokumentem TUV (ostatnie badania techn.), nigdy nie miało wypadku, bardzo efektowny wygląd. Galant posiada dobre wyposażenie, min. klimatronik (100%sprawny), zegary "High Contrast", 4xAirbag, fabrycznie przyciemniane szyby oraz obniżone zawieszenie (sprężyny Eibach montowane fabrycznie), pakiet ospoilerowania Avance, alufelgi 17". Pełna dokumentacja+3 oryg. kluczyki i pilot. Jedyny niewielki minus to lekkie otarcie-rysy na tylnym błotniku i zderzaku (foto nr 10). Silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny GDi o dobrej dynamice i stosunkowo niskim spalaniu. Rozrząd wymieniony przy 132 tyś.km. PODANA CENA NIE ZAWIERA OPŁAT IMPORTOWO-REJESTRACYJNYCH, KTÓRE PONOSI DODATKOWO NABYWCA !!! Mozliwosc powrotu na kolach po wykupieniu ubezpieczenia na miejscu. Nie odpowiadam na maile i sms-y !!!
|
Proszę o opinie auta i ogólne dotyczące silników 2.4 GDI |
Ostatnio zmieniony przez fj_mike 13-05-2012, 11:33, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 12-05-2012, 13:11
|
|
|
Wybacz następnym razem się dostosuje. A co do FAQ większość tematów o GDI już wygasła - nie istnieje. |
|
|
|
 |
motke
Mitsumaniak
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 430 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-05-2012, 13:42
|
|
|
tnalag napisał/a: | Wybacz następnym razem się dostosuje. |
Zawsze post możesz edytować i radzę zrobić to teraz, bo mod usunie ci temat.
Co do silnika gdi. Jeżeli się kupuje dobre podzespoły i przestrzega wymian to silnik ten jest bardzo dobry. Jedyny ból jest taki że nie założysz do niego gazu, chociaż na forum już ktoś zamontował, ale nie wiem czy jest to sens jeździć 30% na benzynie, a 70% na gazie. |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 12-05-2012, 13:59
|
|
|
motke napisał/a: | tnalag napisał/a: | Wybacz następnym razem się dostosuje. |
Zawsze post możesz edytować i radzę zrobić to teraz, bo mod usunie ci temat. |
Post poprawiony
Czytałem trochę na temat silników. Nie ma dużo zwolenników. Jak z częściami? widzę, że są trudno dostępne do silników 2.0 i 2.5 v6 a do GDI wogóle --> |
|
|
|
 |
motke
Mitsumaniak
Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 430 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-05-2012, 14:06
|
|
|
Nie ma dużo zwolenników ponieważ w większości przypadków ludzie chcą założyć gaz, a ci którzy krytykują ten silnik nigdy na oczy go nie widziała, tylko usłyszeli coś o nim i tak powtarzają nie wiedząc że głupoty gadają. Jak by był taki zły to mitsubishi dawno by się z nich wycofała, a produkowany jest nadal.
Części nie są trudno dostępne. Zazwyczaj kupując coś odbiór jest na drugi dzień (pisze tu o v6, co do gdi warto się wybrać do sklepu i popytać) |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 12-05-2012, 14:14
|
|
|
Ogólnie niepotrzebuje jakiś wielkich osiągów, tylko by nie było problemów z wyprzedzaniem. I tak po Polsce nie ma gdzie jeździć z prędkościami powyżej 180/h. A co do gazu robię za mało km rocznie by opłacało mi się go zakładać bo tylko 7-9 tyś na rok. A spalanie różni się mocno od v6? |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 12-05-2012, 16:17
|
|
|
Większość części do GDI jest dostępna od ręki w InterCarsie. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
wookash83
Mitsumaniak
Auto: MOC :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 826 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 12-05-2012, 18:52
|
|
|
jeśli trafisz na egzemplarz serwisowany poprawnie to GDI bardzo fajne się sprawuje ale bardzo łatwo poprzez złą obsługę coś w nich zepsuć, silniki 2.0 i 2.5 są ładnie pisząc bardziej wyrozumiałe.. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki...5ed3c5d40658efa
 |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 12-05-2012, 20:12
|
|
|
A że się tak zapytam co się może zepsuć lub co się w nich najczęściej psuje ? |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 12-05-2012, 20:17
|
|
|
zapchana przepustnica(osmolona) i klekoczące popychacze. silnik brzmi jak diesel |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 12-05-2012, 21:41
|
|
|
zichu napisał/a: | zapchana przepustnica(osmolona) i klekoczące popychacze. silnik brzmi jak diesel |
I filtry w pompie WC jak się często "na oparach" jeździ. Jak nie zamierzasz zakładać LPG i nie straszne Ci cyfry na dystrybutorze to całkiem rozsądny wybór.
EDIT: dot. silnika GDI |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
zichu
Mitsumaniak Green Hornet

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2011 Posty: 268 Skąd: Racibórz/Płock
|
Wysłany: 12-05-2012, 22:32
|
|
|
tnalag, ja miałem carisme GDI. Bardzo mi się podobał ten silnik. co prawda czasem poklekotał i falowały obroty przez tą przepustnicę ale w zaden sposób mi to nie przeszkadzalo w jeździe. co do realnego spalania to od 4,7 do 13,7:) spalanie przy o 1.8 GDI i to w mniejszym aucie ale ja polecam GDI:) |
|
|
|
 |
tnalag
Forumowicz
Auto: GALANT EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 145 Skąd: NN
|
Wysłany: 13-05-2012, 11:35
|
|
|
Aż tak źle z tym spalaniem? Czy nie było zamierzeniem konstruktorów by ten silnik był oszczędny? Widzę że spalanie się dużo nie różni od v6... silnik faktycznie nieprzyjemnie brzmi podobnie jak 2.0. W mojej Astrze G 1.4 silnik na jałowym był praktycznie niesłyszalny, ale spalanie mnie powalało.. na mieście 9-10 litrów. A co do samego auta którego sobie upatrzyłem ? Ktoś już może go widział na żywo? |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 13-05-2012, 11:38
|
|
|
tnalag napisał/a: | widzę, że są trudno dostępne do silników 2.0 i 2.5 v6 a do GDI wogóle --> |
Gdzie widzisz? Wg mojej wiedzy nie ma problemu z częściami.
tnalag napisał/a: | Nie ma dużo zwolenników. |
Głównie z dwóch powodów:
- nieopłacalne zagazowanie
- V6 daje więcej frajdy
tnalag napisał/a: | A że się tak zapytam co się może zepsuć lub co się w nich najczęściej psuje ? |
Bez względu na silniki padają typowe rzeczy dla tego modelu. Więcej w FAQ. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|