Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
24-04-2014, 06:19
Black DEVIL...
Autor Wiadomość
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-06-2012, 09:01   

Owczar napisał/a:
A tak przy okazji, to zdecydowałem się na ten olej: http://zmienolej.pl/index...uemart&Itemid=2


I bardzo dobrze, powiesz mi jak to Ci się spisuje. Ja o tym myślałem na testy, a teraz Ty masz więc ocenisz.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 13-06-2012, 13:02   

SPIDER-ek napisał/a:
I bardzo dobrze, powiesz mi jak to Ci się spisuje. Ja o tym myślałem na testy, a teraz Ty masz więc ocenisz.

Zalałem to u siebie w lutym. Ciężko coś teraz powiedzieć ale czekam do zimy. Jak się popychacze nie odezwą to będzie dobry znak.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2012, 21:44   

Owczar napisał/a:
Mój na pusto nie pływa, ale pod obciążeniem już tak. Mimo 2 letnich w pełni sprawnych amorków.

No i niestety sprężyny w galancie pod wpływem czasu siadają strasznie, choć uważam, że producent zrobił je i tak za miękkie, nawet gdy są nowe.
Producent nie przewidział dodatkowego balastu w postaci LPG, na twardszych spręzynach nie powinno bć problemu z uciekaniem neatywu poza norme oraz z wypadaniem zbiezności, wszystko powinno zachowywać się w tolerancji przy rozładowanym i załadowanym wozie, bynajmniej u siebie sprawdzałem i tak wychodziło, przede wszystkim to auto jest pewniejsze w prowadzeniu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-06-2012, 23:47   

Dzisiaj wyjątkowo (raczej nie przewożę towaru swoimi autami) załadowałem do bagażnika 8 płyt wiórowych, 4 drzwiczki z płyty wiórowej oraz na tylną kanapę 2 szyby z rozbiórki starej, PRL-owskiej meblościanki. Myślę, że z 60 kg napewno było. Tył siadł strasznie, miałem pustą butlę LPG, na równym asfalcie jechało się normalnie, czyli jak po sznurku, po drodze zatankowałem do pełna (32 litry) LPG. Siadł jeszcze trochę i na poprzecznych nierównosciach tył nerwowo pływał. Najlepsze zauważyłem przy zjeżdżaniu z progów zwalniających, ale to chyba nie możliwe... Otóż miałem wrażenie, że tył dobija do odbojników amortyzatorów, wrażenie jakby brakowało zaledwie kilka cm do odboi podczas normalnej jazdy i gdy zjeżdżałem z progów (bardzo wolno oczywiście) to tył twardo dobijał. Możliwe to?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2012, 08:14   

Hugo napisał/a:
Otóż miałem wrażenie, że tył dobija do odbojników amortyzatorów, w
Dobre miałes wrażenie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-06-2012, 10:30   

Okazało się, że wariator staga co prawda obsługuje przebieg z czujnika halla, ale nie ma wejścia dodatkowego na TDC oraz możliwości wprowadzenia mnożnika. Tak więc nie będzie wiedział ile jest obrotów :/

Na szczęście Zhan w porę się odezwał i go nie rozpakowałem. Pod maską wyląduje zatem ecumaster II. Na początek tylko mody zapłonu :)
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 15-06-2012, 17:17   

Owczar napisał/a:
Okazało się, że wariator staga co prawda obsługuje przebieg z czujnika halla, ale nie ma wejścia dodatkowego na TDC oraz możliwości wprowadzenia mnożnika. Tak więc nie będzie wiedział ile jest obrotów :/


Było pytać, kiedyś tez planowałem to zakupić ale mnie poinformowane, że nie zadziała to u nas niestety ...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-06-2012, 02:21   

KaWu napisał/a:
Było pytać, kiedyś tez planowałem to zakupić ale mnie poinformowane, że nie zadziała to u nas niestety ...


Kupiłem pod wypływem chwili, a rzeczywiście mogłem zapytać. Aż dziwne, że nie ogarnęli unipolarnego sygnału z jednakowymi zębami na całym obwodzie.

Na szczęście producent ecumaster to ogarnął perfekcyjnie. Mnogość funkcji tak małego urządzenia aż zadziwia. Ja wykorzystałem tylko 10% :) Wypaliłem ćwierć zbiornika paliwa, straciłem cały weekend (skrzynia od diesla nie ruszona), a wszystko przez to, że w instrukcji przeczytałem, że dla tego FW przyśpieszanie zapłonu odbywa się wartościami >0. Zwiększałem, a spaliny coraz bardziej śmierdziały paliwem. Przełączałem, odłączałem sondy. Podłączałem inne. Zabawa z mafem, z aparatem zapłonowym (przedłużyłem nawet palec rozdzielacza, bo iskra była jakaś taka niewyraźna, a ta duża odległość od elektrod trochę dziwna). Odkręciłem łączenie wydechu bo pomyślałem, że może jest zapchany (dziwnie pulsacyjnie wyrzucał spaliny) i przez to spaliny kręcą się w kolektorze zakłócając odczyty.
Zubożałem dawkę paliwa przez ecumastera (sterowanie mafem), tak nisko, że korekty maks na plus, sondy ubogo, a spaliny cały czas śmierdziały paliwem. Wąchałem spaliny innych aut bez kata i generalnie prawie nie miały zapachu.
pomiar kompresji cylindrów banku 2 (po 15 atmosfer, ale nie odpiąłem czujnika wału tylko kostkę aparatu i pomiar zawyżony- jednak na pewno w normie).

Dzisiaj odpiąłem maf sensor od ecumastera. Nawet na zerowych korektach pracował jakoś inaczej, nierówno wchodził w obroty. Został tylko czujnik wału... Zmieniałem ustawienia kąta i sprawdzałem odczyt sond i korekt. Gdy ustawiałem wartości ujemne to korekty spadały, ale opóźnianie kąta nie było mile widziane... W końcu poszyły ekstremalne wartości czyli poniżej -20 stopni... i co się stało... stuk, stuk, stuk... rzecz jasna na wolnych obrotach. Okazuje się, że przyśpiesza się odwrotnie, czyli wartości mniejsze niż zero.

Potem zabawy ciąg dalszy. Podłączyłem map sensor od LPG żeby ustawić mapę 3D. Bardzo ładnie się spisuje. Zakres ustawiony w ecumasterze to 0,3-1,7V. Kryje całą mapę.

Jednak potrzebna była jeszcze korekta mapy lpg i PB. Tak więc sygnał z elektrozaworu znowu był niezastąpiony. Co prawda ecu master mia wejścia do 5v, ale producent dopuszcza napięcia wyższe....
Ustawienia zapłonu na PB od -3 do -5, na lpg -8 do -10 stopni. Stuki zaczynały się poniżej -10 na pb, jednak jak zaczął stukać to przestawał dopiero przy -5 (wolne obroty). Na LPG można jeszcze troszkę agresywniej, ale nie wiem czy jest sens. Nie wiedziałem, że różnica będzie odczuwalna, ale jest i to znacznie, na obu paliwach. Silnik pracuje na wolnych obrotach bez zmian ale korekty są niższe. Jednak cała frajda zaczyna się podczas jazdy. Auto jest elastyczniejsze. Spokojnie rozpędza się na 4 biegu od 60km/h (przełożenie wyższe niż 5 w MT), żywo reaguje na gaz i rozpędza się bez ciśnięcia.
Co ciekawe, to poprawiła się kultura pracy skrzyni (ecu opóźnia kąt przed zmianą by zmniejszyć moment), z 3 na 4 przy przeciąganiu przełącza bez żadnego szarpnięcia. To samo w dół. Wciśnięcie pedału gazu przy 120 skutkuje natychmiastowym wbiciem trójeczki i pięknym ciągiem do góry :)

Straciłem mnóstwo nerwów, poparzyłem ręce o gorący silnik, ale warto było ;) A co ciekawe to używany ecumaster kosztował 50 zł więcej niż ten wariator staga...

Podziękowania dla Pablo za transakcję :)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 18-06-2012, 10:25   

A jak z wolnymi obrotami? Dowiedziałeś się czegoś?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-06-2012, 10:29   

Wolne obroty są stabilne, mimo przyśpieszenia zapłonu także w tym zakresie (może powodować falowanie w związku z przesunięciem w fazie i korektami ecu z opóźnieniem).

Na LPG drży mniej, na paliwie podobnie. Zresztą na LPG pracuje jakoś lepiej... Ale tylko na wolnych obrotach jest różnica. Nie wnikałem już, bo i tak więcej jeżdżę na LPG.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-06-2012, 20:50   

Owczar napisał/a:
Straciłem mnóstwo nerwów, poparzyłem ręce o gorący silnik, ale warto było



Widze ze będziemy mieli co robic na Wawrzkowiznie i pobawimy sie moim ociężałym słoniem :P
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 18-06-2012, 23:16   

deejay napisał/a:
ociężałym słoniem :P

Wywal wygłuszenie :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-07-2012, 23:21   

Dawno nie aktualizowałem tematu, ale w sumie nie ma póki co o czym pisać. Auto stoi od 2 tygodni u blacharza w celu wymiany reperaturek i konserwy podwozia z profilami. A potem będzie małe SPA nadwozia :)

Gość trochę przeciąga sprawę i miałem mu już zabierać auto, bo na weekend potrzebne. Pojechałem do niego, ale jak zobaczyłem jak wyciął błotnik to mi nerwy przeszły. Równiutko jakby laserem ze sterowaniem CNC :) Tak więc naprawa się przeciąga, a że muszę jechać w weekend w dłuższą trasę, to pożyczyłem od brata BMW E39. Tak jeżdżę i porównuję do galanta... No i niestety BMW przegrywa tylko pod względem silnika, bo w tym siedzi 2,5TDS. Co prawda po regulacji pompy i śmiga aż miło, ale to diesel, kleczący i trzęsący ;P

W BMW powala jakość wykonania. Wnętrze, karoseria... te detale, niby pierdoły, ale funkcjonalność i ergonomia na plus dla BMW :) A to taka średnio wypasiona wersja. Pomyśleć co by było w full :) Zawieszenie wybiera nierówności, nic nie trzeszczy... a co ciekawe, jest miękko, a w zakręty wchodzi bez pochylania.

Tydzień temu wpadł też kolega TypeR-em VIIgen. Ten sam, który nie mógł znieść, że nie może mnie objechać Type S-em ;) I co to dużo gadać, przy 6k wyłącza się rozum, a zatrzymując się na światłach aż korci by wystartować z pełnym gazem :) Można się uzależnić ;)

Ale Galant ma też swoje zalety :) Ładnie wygląda, ma super wygląd no i jeszcze jest po prostu ładny :D
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 13-07-2012, 23:33   

Owczar, a ile masz wzrostu?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-07-2012, 23:39   

188 :) A czemu pytasz? Odnośnie civica? Tam nisko się siedzi i wzrost nie przeszkadza, ale nie powiem, że jest wygodnie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.