Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
naprawa sprzęgła
Autor Wiadomość
pakson 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Częstochowa/Katowice
Wysłany: 24-06-2012, 01:36   naprawa sprzęgła

Witam serdecznie klubowiczów!!
Od niedawna jestem posiadaczem Carismy, tzn od jakichś 2 miesięcy i wystąpił mój pierwszy problem mianowicie SPRZĘGŁO...

Poprzedni właściciel wymieniał sprzęgło jakoś w sierpniu ubiegłego roku - kompletne niestety na nie fart mój sprzęgło zaczęło dawać znaki złego funkcjonowania (zgrzyt, piszczenie i bicie na pedale sprzęgła)

Po zdemontowaniu skrzyni i rozebraniu wszystkiego okazało się że sprawcą wszystkiego jest tuleja prowadząca łożysko oporowe, przez co rozleciało się łożysko i docisk... i teraz pytanie moje

Czy gdzieś dostanę taką tuleje prowadzącą a jeśli nie to proszę o wymiary fabryczne owej tulejki to sobie dotoczę:) bo moja tuleja jest trochę zjechana i nie wiem czy wymiary - długość i średnica zewnętrzna są prawidłowe

Proszę o pomoc

Pozdrawiam!!
Ostatnio zmieniony przez pakson 24-06-2012, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 24-06-2012, 08:35   

Jeśli masz skrzynie renault to masz problem kolego... i to nie byle jaki problem. Ta tuleja jest zintegrowana z łożyskiem wałka sprzęgłowego, dodatkowo w tym łożysku jest uszczelniacz oleju, również zintegrowany. Robiłem to ostatnio, koszt:
-łożysko (tylko oryginał, ja kupiłem w salonie renault) ~250zł
-tuleje prowadzące wybieraka wraz z uszczelniaczem (jeżeli cieknie, też tylko oryginał) ~90zł

Dodatkowo trzeba rozbierać skrzynię, wymienić inne łożyska jeżeli jest taka potrzeba (koszt około 100zł/szt. już nie musi być oryginał).
Tulei prowadzącej raczej nie dorobisz, nawet gdybyś chciał ją dospawać to możesz zepsuć uszczelniacz w łożysku, bo znajduje się zaraz za osadzeniem tulei.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
pakson 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Częstochowa/Katowice
Wysłany: 24-06-2012, 13:24   

nic nie cieknie wszystko jest a mógłbyś mi pokazać jak ma wyglądać ta tuleja prowadząca?? bo kurde szukam na necie i nie mogę tego znaleźć albo chociaż oznaczenie skrzyni biegów bo serwisówka do carismy tutaj co jest to jest trochę uboga...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-06-2012, 13:52   

Tu masz temat o rodzajach skrzyń:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73651
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 24-06-2012, 14:30   

Łożysko w tej skrzyni chodzi bezpośrednio po wałku sprzęgłowym... gdybym tylko dorwał projektanta tej skrzyni to powiesiłbym go za... :twisted:
Tak wygląda ta tuleja, jak widać jest zintegrowana z łożyskiem oraz z uszczelniaczem.

Łożysko uszkodzone, ma zniszczoną koronkę plastikową.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
pakson 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Częstochowa/Katowice
Wysłany: 24-06-2012, 16:40   

znalazłem już dokładną serwisówke do tej skrzyni biegów...i teraz widze dokładnie jak to jest zbudowane...
Czyli reasumując nie wiedzieć czemu rozwaliło moją tuleje prowadzącą na dwie części - część która jest na wałku sprzęgłowym oddzieliła się od tulei w której znajduje się łożysko...;/ masakra normalnie powinni zabić tego projektanta - jakby nie mógł zrobić tulei która jest montowana to obudowy;/ masakra...;/

Czyli samej tulei nie kupię? i tego łożyska tam nie przełożę?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 24-06-2012, 20:03   

Nom, sama koncepcja tej skrzyni jest beznadziejna. Łożysko wałka sprzęgłowego ma same wady:
-jest zintegrowane z tuleją prowadzącą
-jest zintegrowane z uszczelniaczem oleju
-chodzi bezpośrednio po wałku (przy wymianie łożyska pasowałoby wymienić cały wałek sprzęgłowy)
-wałek sprzęgłowy nie ma podparcia w kole zamachowym, a przecież tarcza "wisi" na końcu wałka (co najlepsze w kole zamachowym JEST otwór w którym mógłby wspierać się wałek sprzęgłowy)

TEORETYCZNIE dało by się wymienić łożysko bez rozbierania skrzyni, bo nie ma ono żadnego zabezpieczenia - jest tylko wprasowane. W praktyce bardzo ciężko wykonać taki manewr bo trzeba jakoś to łożysko wyciągnąć ze skrzyni i później nowe włożyć a przecież zawadza nam wałek sprzęgłowy.

Nie, samej tulei nie kupisz. Wszystko jest jako jedna całość, a łożysko jest nierozbieralne - jest zaprasowane z obu stron jak widać na zdjęciach.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
pakson 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Częstochowa/Katowice
Wysłany: 24-06-2012, 22:30   

scoratir napisał/a:
Jeśli masz skrzynie renault to masz problem kolego... i to nie byle jaki problem. Ta tuleja jest zintegrowana z łożyskiem wałka sprzęgłowego, dodatkowo w tym łożysku jest uszczelniacz oleju, również zintegrowany. Robiłem to ostatnio, koszt:
-łożysko (tylko oryginał, ja kupiłem w salonie renault) ~250zł
-tuleje prowadzące wybieraka wraz z uszczelniaczem (jeżeli cieknie, też tylko oryginał) ~90zł


no ale wcześniej napisałeś że tuleja to koszt ok. 90pln a łożysko 250pln wiec wywnioskowałem że da rade kupić te rzeczy osobno... to w końcu jak za 90pln jest możliwość że dostanę to co pokazałeś na zdjęciu? bo już się troszkę zamotałem...

[ Dodano: 24-06-2012, 22:51 ]
teraz znalazłem na necie w częściach do renault skrzynia jb3
http://sklep.salko.pl/pro...szcz.-40mm.html

Prosze powiedzcie że to jest to:)
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 24-06-2012, 23:17   

To jest właśnie coś takiego... tylko że to występuje w dwóch wersjach. 40mm i 47mm, u mnie wystepowała wersja 47mm. Musisz u siebie zobaczyć.
PS pakson, odpisałem Ci na priva

Widzę że na tej stronie sa też i wersje tulei 47mm. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
ahalek23 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 58
Skąd: Rymanów
Wysłany: 25-06-2012, 17:46   

Jeśli można zapytać skąd te opiłki na zdjęciach tuleja łożysko ?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 25-06-2012, 20:00   

ahalek23, nic się nie bój, to nie ze skrzyni. Tata ma warsztat ślusarski i wszędzie jest pełno opiłków. Widocznie położyłem łożysko gdzieś w brudnym miejscu... i tak zużyte, drugi raz go nie założę ;p. W skrzyni też było trochę osadu... ale niewiele.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-06-2012, 20:56   

U mnie na luzie trochę skrzynia rzęzi i wyje na piątce, macie może jakiś pomysł co może być?
Myślę jednak, że dokładnie się okaże po rozbiórce.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 25-06-2012, 22:12   

U mnie na luzie stukała... po wymianie łożyska dalej stuka, ale mniej i ciszej. Na jedynce wcześniej stukało dość mocno jak ostro przyspieszałem a teraz jest w miarę cisza. Na innych biegach nic się w zasadzie nie działo.
Ale że wyje na piątce? Olej wymieniałeś? Może zębatki piątego biegu już mają dość... tak jak napisałeś, wszystkiego dowiesz się po rozbiórce. Trochę mnie dziwi że piąty bieg wyje, wydaje mi się że jest najmniej obciążony, chyba że masz już mocno łożysko wałka sprzęgłowego zniszczone.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
pakson 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 7
Skąd: Częstochowa/Katowice
Wysłany: 25-06-2012, 22:43   

Siema,
Udało mi się część zlokalizować, jest dostępna bez problemu, skrzynia rozpołowiona tylko teraz mam problem, mianowicie chodzi mi o pierścień magnetyczny... a raczej to co do niego się przykleiło... jakieś takie bardzo drobne małe wałeczki i za chiny nie mam pojęcia z czego to mogło wylecieć...;/
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-06-2012, 07:14   

pewnie igiełki z łożyska - jak masz silnik 1.6 z francuską skrzynią, to mogło się rozpaść łożysko na krzyżaku przegubu wewnętrznego - bo dzieje się to w tych skrzynkach nagminnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.