Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lampka kontrolna diagnozowania silnika
Autor Wiadomość
MarPod 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 141
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2012, 09:33   Lampka kontrolna diagnozowania silnika

Witam

Prosze o radę co zrobić? zapaliła mi się żółta lampka kontrolna diagnozowania silnika - pisze w instrukcji że ona sygnalizuje jakiś układ ograniczania zanieczyszczania spalin i że trzeba Miśka oddać do ASO MITSUBISHI. Wczoraj jechałem w silnej burzy, czy mogło coś zamoknąć w silniku ? jest taka sytuacja groźna i czym może skutkować ? Bardzo dziękuję za rady. Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-07-2012, 09:41   

Rocznik/silnik poproszę.
Są domowe sposoby na sprawdzenie błędów - ale tylko do pewnego rocznika.
Generalnie zamoknięcie jak najbardziej możliwe.
 
 
MarPod 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 141
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2012, 09:42   

Rok 2003, silnik 1,6 benzyna
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 02-07-2012, 09:47   

Bardzo możliwe zamoknięcie - szczególnie układu zapłonowego.W 1,6 chyba da się domowo sprawdzić, koledzy podpowiedzą. Na 100% to tylko odczytanie błędów da odpowiedź czemu się CE zapalił. Inne sposoby to wróżenie z fusów.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-07-2012, 09:51   

2003 to tak na granicy :) - pod kierownicą powinno być złącze diagnostyczne, 16 pinowe, czarne
po zwarciu pinu 1 i 4 lampka silnika powinna wymrugać zapamiętany błąd
a na forum jest opis tych błędów - np. w dziale Galant EA (proszę:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245)
od tego zacznij - jak nie będzie mrugać, to niestety wizyta w ASO się kłania
 
 
MarPod 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 141
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 02-07-2012, 09:54   

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-07-2012, 17:43   

Złącze powinno być pod uchwytami na napoje przed lewarkiem zmiany biegów :D .
Przynajmniej tak jest w przedliftowym MSS.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-07-2012, 17:48   

Bizi78 napisał/a:
Złącze powinno być pod uchwytami na napoje przed lewarkiem zmiany biegów :D .
Przynajmniej tak jest w przedliftowym MSS.


W poliftowym też tam są :D

A co do błędu to podobno wystarczy odpiąć akumulator i zniknie, jak się pojawi ponownie, to wtedy możesz się zainteresować. Ewentualnie po kilku/kilkunastu odpaleniach auta jak błędu nie ma (był jednorazowy) to sama zgaśnie. Kontrolka Check Engine jest żółta i nie determinuje konieczności zaprzestania dalszej jazdy. Gdy zapali Ci się czerwona (oprócz kontrolki ręcznego :-) ) wtedy możesz się bardziej martwić :D
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-07-2012, 06:49   

RaVciO napisał/a:
Kontrolka Check Engine jest żółta i nie determinuje konieczności zaprzestania dalszej jazdy
niby masz rację, ale kontrolka poza błędami niezbyt mającymi wpływ na pracę silnika ( typu sonda lambda, EGR itp.nie wspominając o tym że przy niektórych instalacjach LPG świeci non stop) może informować o poważnych błędach więc ja bym jej bardzo nie lekceważył.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-07-2012, 18:48   

drtymf napisał/a:
RaVciO napisał/a:
Kontrolka Check Engine jest żółta i nie determinuje konieczności zaprzestania dalszej jazdy
niby masz rację, ale kontrolka poza błędami niezbyt mającymi wpływ na pracę silnika ( typu sonda lambda, EGR itp.nie wspominając o tym że przy niektórych instalacjach LPG świeci non stop) może informować o poważnych błędach więc ja bym jej bardzo nie lekceważył.


Szybko będzie wiadomo że coś jest na rzeczy, gdy po skasowaniu błąd powróci, a jeśli jest to szybko powróci.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.