 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wyciek płynu EOLYS |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-09-2010, 08:19
|
|
|
piotrls napisał/a: | . Dzis zostal wymieniony zbiornik płynu EOLYS w ramach naprawy gwarancyjnej - okazało się , że zbiornik puścił na zgrzewie | to miłego stania w podkarpackich korkach - masakra co się dzieje po 01.09 |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
piotrls
Forumowicz
Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: stalowka
|
Wysłany: 05-09-2010, 22:01
|
|
|
Szef serwisu z którym rozmawałem powiedział mi, że bardzo często mają doczynienie z wyciekiem płynu z nieszczelnej butelki. Radzę wszystkim posadaczom 2.2 hdi sprawdzenie czy nie ma wycieku.
I jeszcze jedna sprawa.
Szukam kogoś w woj. podkarpackim, albo lubelskim kto mógłby mi zbudować jakąś osłone na feralny zbiornik EOLYS |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 05-09-2010, 23:15
|
|
|
piotrls napisał/a: | Szukam kogoś w woj. podkarpackim, albo lubelskim kto mógłby mi zbudować jakąś osłone na feralny zbiornik EOLYS |
W ASO Citroena sprzedają osłony do C-Crossera jako akcesorium. Pasuje w OII na 100%. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
skaut
Mitsumaniak per aspera ad astra
Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 292 Skąd: EL
|
Wysłany: 06-09-2010, 08:11
|
|
|
mitsu00 napisał/a: |
W ASO Citroena sprzedają osłony do C-Crossera jako akcesorium. Pasuje w OII na 100%. |
Mitsu00 masz w swoim zamontowane takie osłony? |
_________________ Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 06-09-2010, 09:25
|
|
|
skaut napisał/a: | Mitsu00 masz w swoim zamontowane takie osłony? | Nie, ale wiem że mają i jest zrobiona z dosyć solidnej blachy. jakieś 500 zł kosztuje chyba.
[ Dodano: 07-09-2010, 17:28 ]
piotrls napisał/a: | Szef serwisu z którym rozmawałem powiedział mi, że bardzo często mają doczynienie z wyciekiem płynu z nieszczelnej butelki. Radzę wszystkim posadaczom 2.2 hdi sprawdzenie czy nie ma wycieku.
I jeszcze jedna sprawa.
Szukam kogoś w woj. podkarpackim, albo lubelskim kto mógłby mi zbudować jakąś osłone na feralny zbiornik EOLYS |
Kaszlak stoi teraz w Auto Test w Markach z powodu m.in wymiany uszczelniacza skrzyni rozdzielczej i innych pierdół. Poprosiłem o zdjęcie zbiornika z dodatkiem do paliwa celem sprawdzenia szczelności. Diagnoza była jak najbardziej pozytywna - szczelny jak opakowanie z kabanosami Generalnie polecam ten serwis. Chłopaki przykładają się gruntownie i nie są zbytnio drodzy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
piotrls
Forumowicz
Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: stalowka
|
Wysłany: 18-09-2011, 08:41
|
|
|
KOLEJNY RAZ MAM WYCIEK TEGO G.....NA!!!!
To już koniec z tym samochodem, jutro wiozę go do komisu. Mam 72 tys przebiegu a 2 razy miałem rozbity zbiornik, raz wymienioną butelke na gwarancji. Ile mozna.
Czy warto kupić Outlandera - NIE. Serwis będzie więcej kosztować niż paliwo wlane podczas całej eksploatacji. |
|
|
|
 |
13zbyszek13
Forumowicz

Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Lis 2009 Posty: 2450 Skąd: PL
|
Wysłany: 18-09-2011, 19:36
|
|
|
I kolejny defekt który dotyczy 2,2 |
_________________ MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-09-2011, 20:04
|
|
|
13zbyszek13 napisał/a: | I kolejny defekt który dotyczy 2,2 | Jaki kolejny...._ Raczej ten sam co zawsze wystepowal. Tak samo jak wadliwy docisk sprzegla. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Andyads
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2,2 Automat,P4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 5 Skąd: www
|
Wysłany: 09-07-2012, 15:02 Re: Wyciek płynu EOLYS
|
|
|
"Zobaczyłem na ziemi pod moim Outkiem ciemnobrązowe plamy. "
Dokładniej w okolicach lewego tylnego koła.
Cieknie zazwyczaj elastyczny zbiornik płynu INFINEUM 7995.
Niestety sklejany jest on metodą zgrzewania i na tym zgrzewie występuje przeciek.
Powiem dalej naprawa nie podlega gwarancji (doświadczyłem odrzucenie reklamacji). Koszt wyceniony przez serwis ok. 2000zł.
A można inaczej:
Trzeba zdemontować zbiornik FAP i naprawić cieknący element. Szacunkowy czas naprawy 1godzina - + czas schnięcia kleju + czas montażu ok 5 minut)
Procedura naprawy:
1. odłączyć klemę ujemną ( minus) od akumulatora,
2. zdjąć osłonę (chroniącą jedno złącze elektryczne i jeden wężyk)znajdującą się tuż przed lewym tylnym kołem uwaga zatrzask lekko podważyć u góry osłony np. płaskim wkrętakiem,
3. wyjąć wtyczkę elektryczną lekko podważając zatrzask płaskim cienkim wkrętakiem,
4. wyjąć szybkozłączkę nacisnąć z dwóch stron zielone przyciski i wyciągnąć wtyk szybkozłączki - jeżeli jest zabrudzony najpierw oczyścić i delikatnie obrócić nim o ok 10stopni w lewo lub w prawo i potem wyciągnąć nie dalej niż 7 cm od złącza aby nie urwać wężyka,
5. Odkręcić mocowanie zbiornika od samochodu - trzyma się wszystko tylko na jednym płaskowniku odpowiednio wyprofilowanym oraz na jednej śrubie mocującej bezpośrednio osłonę dolną zbiornika,
6. Umyć całość - można zwykłą wodą z dodatkiem detergentu - użyłem Ludwika,
7. Odkręcić śruby - i tu niespodzianka śruby są stalowe nakrętki mosiężne (nie ciekawy pomysł - wiadomo, że przy takim zestawieniu metali pod wpływem wilgoci i soli tworzy się wspaniałe ogniwo elektryczne -krótko mówiąc śruby szybko korodują) i dość nieszczęśliwie zamocowane - tak więc próba odkręcenia w moim przypadku była bezskuteczna nakrętki zaczęły się kręcić w plastiku.
a) Ściąć łby śrub tuż przy plastiku np. tzw gumówką z bardzo cienką tarczą (im szybciej będziecie ciąć tym lepiej - plastik niestety szybko się topi
mi udało się to zrobić bez uszkodzenia (nadtopienia plastiku),
b) otworzyć i zdjąć delikatnie osłonę dolną kładząc zbiornik na osłonie górnej,
c) wyjąć zbiornik elastyczny wraz z pompką trzymając pompkę jak najwyżej
d) odłączyć zbiornik elestyczny od pompki naciskając na zielone przyciski szybkozłączki i wyciągając ją,
UWAGA! Wszystkie czynności wykonywane przy cieknącym zbiorniku lepiej wykonywać albo w starej wannie lub innym dużym pojemniku aby nie zabrudzić otoczenia.
e) umyć dokładnie zbiornik elastyczny detergentem
f) zlokalizować wyciek,
g) można lekko zszorstkować bardzo drobnym papierem ściernym,
h) przemyć okolice wycieku denaturatem a najlepiej jeszcze acetonem,
i) do klejenia użyjemy kleju elastycznego do PCV (w zaprzyjaźnionej hurtowni lub sklepie dość łatwo znajdziemy) - nasmarować miejsce wycieku i najbliższe okolice,
j) podczas schnięcia wyszukać podobną folię na łatkę (świetnie nadała się okładka na zaszyty) i wyciąć łatkę tak aby nie miała ostrych rogów,
k) zszorstkować ją i przemyć acetonem a po wyschnięciu pokryć cienką warstwą kleju, jak przeschnie tj zmętnieje to przykleić ją na łatany worek i mocno przycisnąć,
UWAGA! Przykładamy łatkę do klejonego miejsca i nie przesuwamy ani nie poprawiamy i mocno dociskamy - wystarczy palcami. Po 5 minutach najlepiej pozostawiamy do całkowitego sklejenia najlepiej na co najmniej 6 godzin (ja pozostawiłem na noc)
8. Wybić z plastyku śruby wraz z nakrętkami zaopatrzyć się najlepiej w podobne śruby ze stali nierdzewnej wraz z nakrętkami i podkładkami,
9. Włożyć worek z płynem do osłony górnej,
10. Podłączyć pompkę a w przypadku konieczności dolania płynu go dolać,
(procedura dolewania jest dokładnie opisana na opakowaniu płynu Infineum 7995 - moja rada praktyczna lepiej wlać płynu więcej niż zalecana a następnie należy wycisnąć wraz z ewentualnym powietrzem nadmiar tak aby cały worek z płynem swobodnie zmieścił się w osłonach),
11. Skręcić obudowy uważając aby w żadnym miejscu osłony nie przyciskały bezpośrednio w miejscu ich styku z workiem aby przypadkiem nie przeciąć worka,
12. Zamontować zbiornik pod samochodem (3 śruby),
13. Podłączyć wężyk z szybkozłączką - przy montażu wciśnij tak jak przy demontażu dwa przeciwległe zielone przyciski i po włożeniu na prawidłowe miejsce- puść,
14. Podłączyć kabelek (aby nie mieć problemów w przyszłości styki nasmaruj wazeliną - tylko nie towotem czy innym smarem),
15. Podłącz ujemny biegun akumulatora, nasmaruj klemy wazeliną,
16. Uwaga:
a) pierwsze uruchomienie pojazdu - po włożeniu kluczyka przekręć powoli w pierwsze położenie - zaczekaj chwilę aż zainicjują się systemy elektroniczne,
17. Gdy musiałeś dość dużo dolać płynu musisz skorygować ustawienia sterownika odnośnie właściwego poziomu płynu FAP (temat ten wymaga większej objętości) lub po prostu odwiedź serwis - cena usługi nie powinna przekroczyć 50zł.
Temat odkopałem bo myślę, że wart rozszerzenia.
Dziwią mnie rady w postaci to kup se inne auto.
Pytanie było bardzo konkretne i sądzę, że nie jeden z nas oczekuje merytorycznej porady. Za takie jestem szczególnie wdzięczny temu forum. |
_________________ Pomagajmy sobie wzajemnie. Autoryzowany serwis nie musi w nas widzieć JELENIA. |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-02-2018, 18:57 I mnie dopadła ta usterka
|
|
|
Witajcie, dzięki za poradnik, lekko tak jak opisane, nie było, śruby wykręcają się bardzo ciężko, pomimo RustOff i WD40. Urwała mi się jedna ze śrub mocująca obudowę, ta mocująca płaskownik, bardziej z przodu auta w zagłębieniu obudowy worka EOLYS, ale są one tak długie że chyba załapie nakrętkę. Jak nie, będę próbował odkręcać wspornik i zmieniać śruby, cóż auto ma 10 lat i korozja swoje robi. Dwie nakrętki M8 przy płaskowniku na klucz 13 (ta we wgłebieniu wymaga nasadki z przedłużką), trzecia to śruba M8 o łbie 12.
Początkowo miałem podejrzenia wycieku z dyfra, patrząc na czerwono brunatne ślady na kostce, ale po wnikliwszym oglądnięciu zauważyłem wykapkiwanie czerwonego płynu z otworu obudowy EOLYS
Śruby łaczące obie połowy kręciły się oczywiście nie było mowy o normalnym odkręceniu, ja im odwierciłem łby, po wymyciu wnętrzności odnalazłem delikatne pionowe pęknięcie na folii w miejscu zgrzania z tym wentylem
Kleimy, klej Bison Vinyl, załączony do niego materiał na łatki zaginął w mrocznych i owianych mgłą tajemnicy okolicznościach, w ruch poszła oczywiście okładka, drobny papier ścierny i aceton. Gdyby ktoś szukał kleju to również dobry łatwiej dostępny klej do miękkiego PCV Technicoll, Kod prod: 5902051000334
     
Stare śruby wybite, użyłem nowych z nierdzewki, użyłem takie jakie miałem, mogłyby być o 1 cm krótsze, jedną obciąłem bo za bardzo wystawała niebezpiecznie blisko zbiornika paliwa
Dwie podkładki tam gdzie jest pompa muszą być mniejsze bo te większe nie wejdą, macie je ukazane na fotach, tak że będziecie wiedzieli co i ile kupić
Worek z płynem EOLYS dałem dodatkowo do worka z dużej koperty bąbelkowej, po sklejeniu ściskałem , nic nie wycieka
Montaż pod autem to 5 do 10 min, śruby posmarowałem smarem miedzianym, nakrętki i śrubę dałem z nierdzewki, złącze posmarowane wazeliną podłączone, komp nie zgłasza błędu, jest git, pozdrawiam
 |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-03-2018, 22:05
|
|
|
supeer napisał/a: | U mnie po 2miesiacach klejenie okazalo sie nieefktywne, cieknie przy wentylu
Moze jakas firma zgrzeje podobny worek?
Jakies pomysly? |
Dobrze odtłusciłeś acetonem ? zszorstkowałeś powierzchnie papierem ściernym ? to samo na łatce?
Ja tez miałem przeciek przy wentylu, popatrz na fotki powyżej, kleiłem klejem Bizon do miękkiego PCV ten klej miał kiedyś materiał na latki, poszukaj go
Co do wora, tak pomyślalem o cewniku, popytaj medyków, może ktoś coś doradzi |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 31-03-2018, 23:00
|
|
|
Z outkiem tego nie przerabiałem, ale w berlingo III 1.6hdi z dziurawą i pusta "nerką" przejechałem ponad 50 000 km. Nie było żadnego zapchania filtra tylko paliła się kontrolka od układu oczyszczania spalin. |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-04-2018, 08:06
|
|
|
supeer napisał/a: | Odkrecilem obudowe... A tam wszystko plywa!
Stosowalem niby na wszystko odporny silikon, okazalo sie ze eolys go rozpuscil heh
Takze teraz szukam waszych klejow 😉 |
Silikon kazdy material ma swoje właściwości, miękkie PCV jest wyjatkowo wredne poza tym ten płyn EOLYS, ja Bisona znam jeszcze z dawnych czasów z Holandi, a kupiłem go w sklepie elektronicznym u nas , pamietaj aby odpowiednio przygotowac powierzchnie, zszorstkowac drobnym papierem ściernym i przetrzeć acetonem, który odtłuszcza i dodatkowo powoduje zmętnienie powierzchni, musi byc GIT |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
|
|