Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek płynu EOLYS
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-09-2010, 08:19   

piotrls napisał/a:
. Dzis zostal wymieniony zbiornik płynu EOLYS w ramach naprawy gwarancyjnej - okazało się , że zbiornik puścił na zgrzewie
to miłego stania w podkarpackich korkach - masakra co się dzieje po 01.09 :wink:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
piotrls 
Forumowicz

Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: stalowka
Wysłany: 05-09-2010, 22:01   

Szef serwisu z którym rozmawałem powiedział mi, że bardzo często mają doczynienie z wyciekiem płynu z nieszczelnej butelki. Radzę wszystkim posadaczom 2.2 hdi sprawdzenie czy nie ma wycieku.
I jeszcze jedna sprawa.
Szukam kogoś w woj. podkarpackim, albo lubelskim kto mógłby mi zbudować jakąś osłone na feralny zbiornik EOLYS
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 05-09-2010, 23:15   

piotrls napisał/a:
Szukam kogoś w woj. podkarpackim, albo lubelskim kto mógłby mi zbudować jakąś osłone na feralny zbiornik EOLYS

W ASO Citroena sprzedają osłony do C-Crossera jako akcesorium. Pasuje w OII na 100%.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
skaut 
Mitsumaniak
per aspera ad astra

Auto: Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 292
Skąd: EL
Wysłany: 06-09-2010, 08:11   

mitsu00 napisał/a:

W ASO Citroena sprzedają osłony do C-Crossera jako akcesorium. Pasuje w OII na 100%.

Mitsu00 masz w swoim zamontowane takie osłony?
_________________
Auta obecnie:
Outlander 2,2 6 TC-SST 156KM
Peugeot Partner II Tepee 1,6 90KM
Kangoo 1,5 dCi 68KM - SPALIŁ SIĘ :-(
VW T5 1,9 TDI 105KM - SPRZEDANY
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-09-2010, 09:25   

skaut napisał/a:
Mitsu00 masz w swoim zamontowane takie osłony?
Nie, ale wiem że mają i jest zrobiona z dosyć solidnej blachy. jakieś 500 zł kosztuje chyba.

[ Dodano: 07-09-2010, 17:28 ]
piotrls napisał/a:
Szef serwisu z którym rozmawałem powiedział mi, że bardzo często mają doczynienie z wyciekiem płynu z nieszczelnej butelki. Radzę wszystkim posadaczom 2.2 hdi sprawdzenie czy nie ma wycieku.
I jeszcze jedna sprawa.
Szukam kogoś w woj. podkarpackim, albo lubelskim kto mógłby mi zbudować jakąś osłone na feralny zbiornik EOLYS

Kaszlak stoi teraz w Auto Test w Markach z powodu m.in wymiany uszczelniacza skrzyni rozdzielczej i innych pierdół. Poprosiłem o zdjęcie zbiornika z dodatkiem do paliwa celem sprawdzenia szczelności. Diagnoza była jak najbardziej pozytywna - szczelny jak opakowanie z kabanosami :twisted: Generalnie polecam ten serwis. Chłopaki przykładają się gruntownie i nie są zbytnio drodzy.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
piotrls 
Forumowicz

Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: stalowka
Wysłany: 18-09-2011, 08:41   

KOLEJNY RAZ MAM WYCIEK TEGO G.....NA!!!!
To już koniec z tym samochodem, jutro wiozę go do komisu. Mam 72 tys przebiegu a 2 razy miałem rozbity zbiornik, raz wymienioną butelke na gwarancji. Ile mozna.
Czy warto kupić Outlandera - NIE. Serwis będzie więcej kosztować niż paliwo wlane podczas całej eksploatacji.
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 18-09-2011, 19:36   

I kolejny defekt który dotyczy 2,2
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-09-2011, 20:04   

13zbyszek13 napisał/a:
I kolejny defekt który dotyczy 2,2
Jaki kolejny...._ Raczej ten sam co zawsze wystepowal. Tak samo jak wadliwy docisk sprzegla.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Andyads 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2,2 Automat,P4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: www
Wysłany: 09-07-2012, 15:02   Re: Wyciek płynu EOLYS

"Zobaczyłem na ziemi pod moim Outkiem ciemnobrązowe plamy. "
Dokładniej w okolicach lewego tylnego koła.
Cieknie zazwyczaj elastyczny zbiornik płynu INFINEUM 7995.
Niestety sklejany jest on metodą zgrzewania i na tym zgrzewie występuje przeciek.
Powiem dalej naprawa nie podlega gwarancji (doświadczyłem odrzucenie reklamacji). Koszt wyceniony przez serwis ok. 2000zł.
A można inaczej:
Trzeba zdemontować zbiornik FAP i naprawić cieknący element. Szacunkowy czas naprawy 1godzina - + czas schnięcia kleju + czas montażu ok 5 minut)
Procedura naprawy:
1. odłączyć klemę ujemną ( minus) od akumulatora,
2. zdjąć osłonę (chroniącą jedno złącze elektryczne i jeden wężyk)znajdującą się tuż przed lewym tylnym kołem uwaga zatrzask lekko podważyć u góry osłony np. płaskim wkrętakiem,
3. wyjąć wtyczkę elektryczną lekko podważając zatrzask płaskim cienkim wkrętakiem,
4. wyjąć szybkozłączkę nacisnąć z dwóch stron zielone przyciski i wyciągnąć wtyk szybkozłączki - jeżeli jest zabrudzony najpierw oczyścić i delikatnie obrócić nim o ok 10stopni w lewo lub w prawo i potem wyciągnąć nie dalej niż 7 cm od złącza aby nie urwać wężyka,
5. Odkręcić mocowanie zbiornika od samochodu - trzyma się wszystko tylko na jednym płaskowniku odpowiednio wyprofilowanym oraz na jednej śrubie mocującej bezpośrednio osłonę dolną zbiornika,
6. Umyć całość - można zwykłą wodą z dodatkiem detergentu - użyłem Ludwika,
7. Odkręcić śruby - i tu niespodzianka śruby są stalowe nakrętki mosiężne (nie ciekawy pomysł - wiadomo, że przy takim zestawieniu metali pod wpływem wilgoci i soli tworzy się wspaniałe ogniwo elektryczne -krótko mówiąc śruby szybko korodują) i dość nieszczęśliwie zamocowane - tak więc próba odkręcenia w moim przypadku była bezskuteczna nakrętki zaczęły się kręcić w plastiku.
a) Ściąć łby śrub tuż przy plastiku np. tzw gumówką z bardzo cienką tarczą (im szybciej będziecie ciąć tym lepiej - plastik niestety szybko się topi
mi udało się to zrobić bez uszkodzenia (nadtopienia plastiku),
b) otworzyć i zdjąć delikatnie osłonę dolną kładząc zbiornik na osłonie górnej,
c) wyjąć zbiornik elastyczny wraz z pompką trzymając pompkę jak najwyżej
d) odłączyć zbiornik elestyczny od pompki naciskając na zielone przyciski szybkozłączki i wyciągając ją,
UWAGA! Wszystkie czynności wykonywane przy cieknącym zbiorniku lepiej wykonywać albo w starej wannie lub innym dużym pojemniku aby nie zabrudzić otoczenia.
e) umyć dokładnie zbiornik elastyczny detergentem
f) zlokalizować wyciek,
g) można lekko zszorstkować bardzo drobnym papierem ściernym,
h) przemyć okolice wycieku denaturatem a najlepiej jeszcze acetonem,
i) do klejenia użyjemy kleju elastycznego do PCV (w zaprzyjaźnionej hurtowni lub sklepie dość łatwo znajdziemy) - nasmarować miejsce wycieku i najbliższe okolice,
j) podczas schnięcia wyszukać podobną folię na łatkę (świetnie nadała się okładka na zaszyty) i wyciąć łatkę tak aby nie miała ostrych rogów,
k) zszorstkować ją i przemyć acetonem a po wyschnięciu pokryć cienką warstwą kleju, jak przeschnie tj zmętnieje to przykleić ją na łatany worek i mocno przycisnąć,
UWAGA! Przykładamy łatkę do klejonego miejsca i nie przesuwamy ani nie poprawiamy i mocno dociskamy - wystarczy palcami. Po 5 minutach najlepiej pozostawiamy do całkowitego sklejenia najlepiej na co najmniej 6 godzin (ja pozostawiłem na noc)
8. Wybić z plastyku śruby wraz z nakrętkami zaopatrzyć się najlepiej w podobne śruby ze stali nierdzewnej wraz z nakrętkami i podkładkami,
9. Włożyć worek z płynem do osłony górnej,
10. Podłączyć pompkę a w przypadku konieczności dolania płynu go dolać,
(procedura dolewania jest dokładnie opisana na opakowaniu płynu Infineum 7995 - moja rada praktyczna lepiej wlać płynu więcej niż zalecana a następnie należy wycisnąć wraz z ewentualnym powietrzem nadmiar tak aby cały worek z płynem swobodnie zmieścił się w osłonach),
11. Skręcić obudowy uważając aby w żadnym miejscu osłony nie przyciskały bezpośrednio w miejscu ich styku z workiem aby przypadkiem nie przeciąć worka,
12. Zamontować zbiornik pod samochodem (3 śruby),
13. Podłączyć wężyk z szybkozłączką - przy montażu wciśnij tak jak przy demontażu dwa przeciwległe zielone przyciski i po włożeniu na prawidłowe miejsce- puść,
14. Podłączyć kabelek (aby nie mieć problemów w przyszłości styki nasmaruj wazeliną - tylko nie towotem czy innym smarem),
15. Podłącz ujemny biegun akumulatora, nasmaruj klemy wazeliną,
16. Uwaga:
a) pierwsze uruchomienie pojazdu - po włożeniu kluczyka przekręć powoli w pierwsze położenie - zaczekaj chwilę aż zainicjują się systemy elektroniczne,
17. Gdy musiałeś dość dużo dolać płynu musisz skorygować ustawienia sterownika odnośnie właściwego poziomu płynu FAP (temat ten wymaga większej objętości) lub po prostu odwiedź serwis - cena usługi nie powinna przekroczyć 50zł.

Temat odkopałem bo myślę, że wart rozszerzenia.
Dziwią mnie rady w postaci to kup se inne auto.
Pytanie było bardzo konkretne i sądzę, że nie jeden z nas oczekuje merytorycznej porady. Za takie jestem szczególnie wdzięczny temu forum.
_________________
Pomagajmy sobie wzajemnie. Autoryzowany serwis nie musi w nas widzieć JELENIA.
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-02-2018, 18:57   I mnie dopadła ta usterka

Witajcie, dzięki za poradnik, lekko tak jak opisane, nie było, śruby wykręcają się bardzo ciężko, pomimo RustOff i WD40. Urwała mi się jedna ze śrub mocująca obudowę, ta mocująca płaskownik, bardziej z przodu auta w zagłębieniu obudowy worka EOLYS, ale są one tak długie że chyba załapie nakrętkę. Jak nie, będę próbował odkręcać wspornik i zmieniać śruby, cóż auto ma 10 lat i korozja swoje robi. Dwie nakrętki M8 przy płaskowniku na klucz 13 (ta we wgłebieniu wymaga nasadki z przedłużką), trzecia to śruba M8 o łbie 12.
Początkowo miałem podejrzenia wycieku z dyfra, patrząc na czerwono brunatne ślady na kostce, ale po wnikliwszym oglądnięciu zauważyłem wykapkiwanie czerwonego płynu z otworu obudowy EOLYS
Śruby łaczące obie połowy kręciły się oczywiście nie było mowy o normalnym odkręceniu, ja im odwierciłem łby, po wymyciu wnętrzności odnalazłem delikatne pionowe pęknięcie na folii w miejscu zgrzania z tym wentylem
Kleimy, klej Bison Vinyl, załączony do niego materiał na łatki zaginął w mrocznych i owianych mgłą tajemnicy okolicznościach, w ruch poszła oczywiście okładka, drobny papier ścierny i aceton. Gdyby ktoś szukał kleju to również dobry łatwiej dostępny klej do miękkiego PCV Technicoll, Kod prod: 5902051000334

Stare śruby wybite, użyłem nowych z nierdzewki, użyłem takie jakie miałem, mogłyby być o 1 cm krótsze, jedną obciąłem bo za bardzo wystawała niebezpiecznie blisko zbiornika paliwa
Dwie podkładki tam gdzie jest pompa muszą być mniejsze bo te większe nie wejdą, macie je ukazane na fotach, tak że będziecie wiedzieli co i ile kupić
Worek z płynem EOLYS dałem dodatkowo do worka z dużej koperty bąbelkowej, po sklejeniu ściskałem , nic nie wycieka
Montaż pod autem to 5 do 10 min, śruby posmarowałem smarem miedzianym, nakrętki i śrubę dałem z nierdzewki, złącze posmarowane wazeliną podłączone, komp nie zgłasza błędu, jest git, pozdrawiam

_________________
4x4 ForEver
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-03-2018, 19:54   

U mnie po 2miesiacach klejenie okazalo sie nieefktywne, cieknie przy wentylu :doubt:

Moze jakas firma zgrzeje podobny worek?
Jakies pomysly?
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-03-2018, 22:05   

supeer napisał/a:
U mnie po 2miesiacach klejenie okazalo sie nieefktywne, cieknie przy wentylu :doubt:

Moze jakas firma zgrzeje podobny worek?
Jakies pomysly?


Dobrze odtłusciłeś acetonem ? zszorstkowałeś powierzchnie papierem ściernym ? to samo na łatce?
Ja tez miałem przeciek przy wentylu, popatrz na fotki powyżej, kleiłem klejem Bizon do miękkiego PCV ten klej miał kiedyś materiał na latki, poszukaj go

Co do wora, tak pomyślalem o cewniku, popytaj medyków, może ktoś coś doradzi
_________________
4x4 ForEver
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 31-03-2018, 16:51   

Odkrecilem obudowe... A tam wszystko plywa!
Stosowalem niby na wszystko odporny silikon, okazalo sie ze eolys go rozpuscil heh :cry:

Takze teraz szukam waszych klejow 😉
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 31-03-2018, 23:00   

Z outkiem tego nie przerabiałem, ale w berlingo III 1.6hdi z dziurawą i pusta "nerką" przejechałem ponad 50 000 km. Nie było żadnego zapchania filtra tylko paliła się kontrolka od układu oczyszczania spalin.
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-04-2018, 08:06   

supeer napisał/a:
Odkrecilem obudowe... A tam wszystko plywa!
Stosowalem niby na wszystko odporny silikon, okazalo sie ze eolys go rozpuscil heh :cry:

Takze teraz szukam waszych klejow 😉

Silikon :) kazdy material ma swoje właściwości, miękkie PCV jest wyjatkowo wredne poza tym ten płyn EOLYS, ja Bisona znam jeszcze z dawnych czasów z Holandi, a kupiłem go w sklepie elektronicznym u nas , pamietaj aby odpowiednio przygotowac powierzchnie, zszorstkowac drobnym papierem ściernym i przetrzeć acetonem, który odtłuszcza i dodatkowo powoduje zmętnienie powierzchni, musi byc GIT
_________________
4x4 ForEver
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.